Technic 8824 v 8032 helikopter
Mint a naplóim figyelmes követői jól látják, a vakáció kitörtével fiam többek közt egy lego - főként Technic - helikopter flotta összerakásával kezdte el mulatni az időt. Így került sor arra, hogy napló szülessen az egyetlen City helikopterünkről, két Technic gépsárkány, a 8824 légpárnás B modellje és a 8456 készlet egyik fő modellje mellett.
Ha már kiállítás, akkor persze lányom Technic készlete helikoptere sem maradhatott ki a jóból. A 8032 univerzális készlet remek helikopteréről azonban már készítettem naplót. Viszont mivel funkcióiban teljesen, méretében pedig közelítőleg megegyezik a 8824 B modell helikopterével, az jutott eszembe, érdemes őket összehasonlítani. Úgy sem nagyon tudtam leírni, a légpárnás elemeiből tulajdonképpen miért is lesz olyan sutácska helikopter, a 8032 univerzális készlet gépe mellett azonban talán erre is fény derülhet.
Nos, a két gépmadár (gépszitakötő) mérete szinte milliméterre azonos. 12 cm a magasságuk, és 24 cm a hosszuk, és mindkettőnek 8 stud a legnagyobb szélessége a pilótafülkénél. Egész pontosan a 8824 annyival magasabb, hogy fő propellerét be lehet úgy állítani, hogy éppen el tudjon forogni a 8032-es fő propellere felett.
A 8824-es azonban inkább függőlegesen terpeszkedik, míg a 8032-es a tepsi formát hozza. A pilótafülke teteje a légpárnás B modell esetében meghaladja a 10 centimétert, az univerzális készlet helikoptere pilótafülkéje azonban 9 centi magasságot sem ér el. A piros gép vezetője is közelebb van a földhöz, 1 cm a két fülke padlója különbsége: a 8032-es 2,5 cm-nyire van a földtől, a 8824-es 3,5 cm-nyire. A vezetőfülke vízszintes hossza is eltér: a pirosé jóval hosszabb, a fehéré zömökebb.
Másságuk fontos pontja még a farok eltérése. A piros fent található, a vezetőfülke teteje folytatásában, és 19 stud hosszú, a fehéré viszont a fülke közepéből indul ki, és rövidebb is, mindössze 14 studnyi. A hátsó rotort meghajtó tengelyek is máshol vannak: a 8032-esnél a 2 stud széles farok tetején van végigvezetve, míg a 8824-esnél a jobb oldalán a karcsú 1 stud széles faroknak.
Apróság, de a légpárnás B modelljének van ülése, és egy fekete nem túl jelentős kamu motorja a fülke mögött. A 8032-es egy kamu botkormányt kapott a vezetőfülkében. A 8824-esnek szerintem nagyon esetlenül állnak a légpárnákból készült talpai, a 8032-esnek tengelyek adják a lábát, kellően vékonyak, és ezért jól néznek ki, miközben a gépet stabilan rájuk lehet állítani.
A két helikopter funkcióik azonosak. Forog a fő és a hátsó rotorjuk. A forgást is ugyanazon a módon továbbítják a fogaskerek. Az áttétel azonban már más. A 8032-es fő rotorja gyorsabb a kézi hajtásnál, a hátsó rotor pedig még ennél is gyorsabban pörög - ezért is annyira kiváló szerintem a modell (még ha igen pontos építést is követel). 24 fogas kerékről egy 8 fogas veszi át a meghajtást a fő rotornál, és ez megismétlődik a hátsó kis propellernél.
A 8824 esetében messze nem ilyen látványosak a pörgések: 16-os fogaskerékről veszi át egy 24-es a fő propellernél, és egy másik 16-os fogaskerék ugyanerről a 24-esről viszi tovább a hátsó propellerhez. A mozgás átmegy, de a pörgések esetlegesek.
Amiben egyértelmű még a légpárnás B modelljének elsősége, az a hátsó propeller maga, és talán a felette található repülőfarok elem.
Köszönöm, hogy elolvastad.
2016 június 29, 22:01