Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

8448 Sportkocsi és SBrick irányítás


2014 szeptemberében indul ez a kezdetben három szálon futó történet, akkor regisztráltam itt a KockaShop weboldalán. A második szál 2014 november elején startol, amikor megtudtam, hogy egy magyar csapat kifejlesztett egy új távirányító rendszert a LEGO Power Functions komponenseihez és ezt a kis kockát SBrick néven szeretnék forgalomba hozni, e-mail váltást követően kiderült, hogy akkor még a gyártás nem volt megoldott, ezért vártunk arra, hogy elérhető legyen ez az új és érdekesnek tűnő dolog. A harmadik szál 2015 február 21-én kezdődött, amikor a KockaShop Facebook oldalán felfedeztem egy posztot arról, hogy már kapható az SBrick és lehet pályázni tesztelésre. Gyorsan elküldtem egy e-mailt, hogy regisztráljam amgam a pályázók között, hátha szerencsés leszek...

 

 

SBrick- kicsi méret, 4 komponens vezérlése

 

Én magam gyermekkorom óta legózok, már a 90-es években nagyon érdekelt a Technic vonal, akkor már voltak összetett motoros és pneumatikus készletek, ezeket mindíg nagy csodálattal figyeltem. A Lego nem olcsó termék, talán ez okozta, hogy akkor még nem mélyedtem el igazán a Lego élményben. Amikor a Gyerkőceink megszülettek sokféle játékot próbáltunk a kezükbe adni, rá kellett jönnünk, hogy nagyon sok ócska termék van a piacon, amiknek igazából sem funkciójuk nincs, sem a minőségük nem kielégítő, hát elkezdtünk Lego Duplo készleteket venni nekik. Ahogy Bálint nagyobb lett, áttértünk a Lego-ra és itt szerettem bele ismét, még jobban a legozásba. Műszaki végzettségem van, ezért én gyorsan a Technic vonal irányába kanyarodtam, aztán jött a Mindstorm és a Vonat irányvonal. Mindegyikben ott a távirányítás, de amit az SBrick ígért, az egy csoda a sima PF távirányításhoz képest, hiszen a gyorsulás érzékelőkkel ellátott mobil eszközökkel nem csak érintőfelületükön keresztül lehet információt közölni, hanem kézben történő mozgatásukkal is, így pillanatok alatt a rég elfeledett 4 irányú Joystik válik belőlük a kezünkben.

 

Amikor jelentkeztem a tesztelésre, akkor több távirányítós jármű is szóba került, van egy 8850-es készletem, amit motorizáltam és van egy teljesen saját építésű, 4 kerék hajtású törzskormányzású traktorom, olyan RÁBA-Steiger utánérzés:

 

                                             8850 + SBrick                                                                              MOC RÁBA-Steiger

 

Előzőek mellett felajánlottam a 8448 Super Street Sensation járművemet is, ez a modell alap kivitelben nem motorizált, de konstrukciója, méretei kifejezetten felkínálják ezt a csodálatos építményt a motorizációra:

 

8448 - Super Street Sensation

 

A KockaShop csapatának ez utóbbi lett a legszimpatikusabb, én pedig autógépészként nagyon szívesen építem ismét össze ezt a modellt és alakítom másodszor is, kicsit megint másképpen motorizálttá, távvezérelhetővé. Az autóról írnék pár gondolatot, mert csodálatos konstrukció. Építése nagyon hasonlít az igazi járművek gyártásához: elkészítjük külön az alvázat, az első, a hátsó futóművet, a nyomatékváltót és a motort, majd ezeket a modulos, önálló egységeket néhány rögzítőcsappal összeépíthetjük. Végül a karosszéria épül meg, ez utóbbinál több lehetőséget kínál az építési útmutató: lehet Kabrió, Szárny ajtós, lehet Bugy, Koncepció autó, Hot Rod, Versenyautó. A szerkezet sport autóhoz méltó módon hátsó kerék meghajtású, ugyan nem közép motoros, de elől egy V8 "dübörög" benne, 5 + R sebességes nyomatékváltó, független, kerekenként dupla lengőkaros, rugózott felfüggesztésekkel szerintem igazi műszaki csemege. A hátsó, hajtott futóműben diferenciálmű és összesen 4 kardán-csukló található. Kerekei egyediek, lágy gumiból készültek, ami a kormányzó motor feladatát ugyan nem könnyíti meg, "krómozott" könnyűfém felnik, gyönyörűszép!

Amikor megkaptam e-mailen a visszajelzést, hogy bekerültem a tesztelők csapatába, nagyon megörültem és rögtön nekiláttam a tervezésnek és utána az építésnek.

 

A tervem a következő: megépítem az autó alvázát és a kocsiszekrény minden modellben megegyező részét, azután fotodokumentálással beépítem a meghajtó Power Functions XL motort és a kormányzó Medium motort. Mivel az SBrick 4 csatornával rendelkezik, így egy PF LED világítást terveztem a járműbe, valamint még egy PF M motorral szeretném a kabrio változat csomagtérbe záródó tetőjét működtetni. Ez utóbbi kérdéses, mert az elemtartó és a meghajtó motor lehet, hogy nem hagy elegendő helyet ennek megvalósítására, de mindenképpen törekszem a tervhez tartani magam ! :-)

 

A képgalériában egy rövidített sorozat mutatja be az építést, majd ezt követően a motorizálás lépéseit olyan részletességgel, hogy akinek kedve támad, ezek alapján fogja tudni motorizálni saját 8448-asát. Korábban már készítetetm a 8448-asról naplót itt a kockashop.hu-n, akit az építés részletesebben érdekel, az nézze végig az ottani képeket.

 

A motorizálás során néhány tengely, fogaskerék és egyéb alkatrész került a járműbe, egy részük nélkülözhetetlen nyomaték átviteli összetevő, mások megerősítések, biztonsági alkatrészek. Szükséges volt a kész modellt kicsit visszabontani, de zseniálisan modulos struktúrája miatt ez nem volt nehéz feladat:

 

 

Először a váltót és a diferenciálművet összekötő tengelyt kellett megerősíteni egy párhuzamos tengellyel, mivel a műanyag tengelyek könnyen megcsavarodnak a nyomaték hatására, így gyakorlatilag dupláztam a keresztmetszetet:

 

 

A következő lépés a motorizált kormányzás alkatrészeinek beépítése, hiszen a tengelyeket csak a kiszerelt váltó irányából lehetett befűzni. Egy lassító áttételt építettem be, amelyben a nagy fogaskerék egy nyomaték határoló kerék (bal oldalon, fehér kerekek), ez azért kell, hogy végállásba érkezve a szerkezet ne károsodhasson:

 

 

A kormányzás el is készült, jöhet a tesztelés, egyszerűen egy PF elem modul irányváltó kapcsolója segítségével:

 

 

Tökéletes ! A készletet annak idején egy 43362-es motorral lehetett motorizálni úgy, hogy fel kellett bakolni,  csak szemléltetés jelleggel forogtak a hátsó kerekek, ennek a motornak a helyére lehetett beépíteni a PF M motort, így gyakorlatilag semilyen funkciót nem kellett beáldozni a kormányzás motorizálásáért, a kormánykerék is szépen forog, amikor a kormányt vezéreljük!

 

Folytassuk a meghajtás építését. A nyomatékmódosító kerekek nem voltak az eredeti modellnél kihézagolva, hiszen ott nem volt valódi meghajtás, itt ezt kötelező korrigálni, különben az áthaladó nyomaték előbb-utób széttolja a fogaskerekeket hosszirányban a tengelyen elmozdulva:

 

 

 

 A motor 1:1 áttétellel hajtja meg a váltó bemenő tengelyét, a két fogaskerék alkalmazására csak azért volt szükség, mert a motor tengelyvonalát nem lehetett összehozni a váltó bemenő tengelyének vonalával. Fontos, hogy a kockákat, amelyeken a tengelyek átmennek, függőlegesen rögzítsük két stud nélküli 3 lyukú elemmel, (a fogaskerekek két oldalán) ennek hiányában a nyomaték leemelné a felső bricket a meghajtás során:

 

 

 Amint bekerült a motor,  alig vártam, hogy a váltó működtető rudazata nélkül is, de tesztelhessem a megoldást, szintén egy PF elemmodul segítségével:

 

 

 Most már helyére kerülhetnek a váltó alkatrészei és végül a V8-as erőforrás is, amit egyszerűen két csappal a helyére kell illeszteni, majd két kis rögzítő megoldással fixálni:

 

 

És nézzük, hogy mozognak a dugattyúk és a hűtőventilátor a váltót üresjáratba kapcsolva:

 

Elkészítettem a motorizált alvázat Lego Digital Designer-ben is, azokat az elemeket, amelyket utólag építettem bele, igyekeztem feltűnő színekkel (kockáknál sárga, tengelyek esetében fehér vagy zöld) láthatvá tenni, aki szeretné az itt letöltheti !

 

 

Amikorra az átépítés elkészült, befutott a várva-várt csomag a Kockashop-tól, rendeltem egy elemtartót is, mert már sokszor kellett volna kettő belőle, most nem odáztam tovább, főként, mert szeretném összehasonlítva tesztelni ezt a modellt SBrick irányítással és a 8850-est hagyományos infrás PF távirányítóval.

 

 

Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a Kabrio tető mozgatásának motorizálása megoldható-e, meg kellett építenem a leírás szerinti verziót, hogy aztán át lehessen gondolni az átépítésének lehetőségét. Ez a komponens is önmagában megépíthető, majd 4 csap segítségével illeszthető és rögzíthető a járműbe. Ebben az állapotában a meghajtó PF XL motor miatt nem lehetne beépíteni, ezért azt most eltávoítottam a járműből - na meg azért is, mert építés közben Bálint rendszeresen játszik vele, és így motor nélkül sebességváltás mellett is tudja tologatni :-) 

 

 

A tető egyébként nagyon elegánsan nyílik fel egy kis pöcök megnyomását követően, a rugós-pneumatikus munkahenger által működtetve, visszahajtani kézzel lehet, na de reméljük már nem sokáig:

 

 

A Kabrio tető motorizálása során arra is figyelni kell, hogy a PF elemtartó moduljának is maradjon hely betenni a csomagtartóban, ezért ezt a két feladatot egyszerre kell elvégezni. Szerencsére a fő tartó elemek nem akadályozzák a becsúsztatást, csak a rugós-pneumatikus munkahenger működését segítő darabokat kell eltávolítani:

 

 

A motorizálás nem ment gyorsan, mert a szabadon maradt, felhasználható térrész és az elérni kívánt  funkció eléggé behatárolta a mozgásteret. Több elgondolás megépítését követően végül egy csigakerék áttételes megoldás lett a nyerő, amit egy PF M motor gumiszíj lassító áttételen keresztül mozgat, hogy a végállások elérésekor legyen, ami kuplungként tud funkcionálni:

 

 

Törekedtem rá, hogy ez a Kabrio tető a motorizálást követően is megmaradjon önálló modulként, mert a használat során esetlegesen felmerülő változtatások könnyebben elvégezhetőek, ha nem 3 kéz kell a ki-be építés elvégzéséhez :-). Ezt a célkitűzést is sikerült elérni, igaz a vasárnap délutánom gyakorlatilag teljes egészében ráment erre a feladatra, na de a Lego az pont ilyen műfaj :-)

 

 

Szerintem sikerült eltalálni egy elfogadható nyitás-zárási sebességet és megbízható, stabil lett a konstrukció. Az elemtartó modult kivenni-betenni a tető felhajtott állapotában lehet, és az elemmodul is pont akkora helyet kapott, hogy szép stabilan ül a csomagtartó hátsó részén.

 

 

 Amint összeraktam az autót, máris megtérült, hogy modulosra építettem a Kabrio tetőt, ugyanis az 1,7 kg összsúlyra gyarapodott autó plusz tömegének jelentős része a hátsó tengely fölé koncentrálódik, így ott a rugós tagok gyakorlatilag teljesen leültek a teljes felszerelés beépítését követően. Ahhoz, hogy megduplázzam futóművenként a számukat, ki kellett vennem az elemmodult és a kabrio tető modulját, majd szétszedni a futóművet, és kicsit korrigálni, hogy 2 db rugós tag beférhessen:

 

 

Ezt az átalakítást követően ismét szép sportos magasságba emelkedett az autó hátulja, igaz többször szét kellett szednem, mert kétféle keménységű (rugóerejű) rugós tagom van itthon, és elsőre a keményebbeket tettem be hátra, de akkor túlemelte az autót, így a féltengelyek kardáncsuklói megszorultak, utána a gyengébbekből tettem 2-2-t, így már a teljes összeépítés után az autó súlya annyira össze tudja nyomni a rugós rendszert, hogy a kardáncsuklók szépen működnek. Ha a váltót üresbe teszem, és az autót meggurítom, akkor fékeződés nélkül "szalad".

 

 

Közben megérkezett a Power Functions LED világításom is ! A motort kivettem, majd a LED-eket két Technic stift és 2 piros elem segítségével rögzítettem, a kábelezést az első futóműveken keresztül fűzve elvezettem az autó középpontjába, ahol minden kábel összefut egy helyre a váltó mögé.

 

A LED-ek rögzítése 

 

 

 

 Egy rövid video a LED fényszóró működéséről

 

 Az autóról azt hittem, hogy elkészült. Gondoltam be kellene építeni 2 darab 8884 Power Functions Infra vevőt, hogy videora lehessen venni az irányítást 2 PF infra távirányítóval, hogy majd össze lehessen hasonlítani az SBrick innovatív vezérlésével a hagyományos LEGO irányítást. Két távirányítóra van szükség, melyből az egyiknek 8879 vonat irányítónak kell lennie, hogy a meghajtó motorral lehessen fokozatos gyorsítással elindulni, ennek a másik csatornája megfelel majd a LED világítás vezérlésére. Kell egy 8885 -ös két irányváltó kapcsolós változat, ennek egyik csatornája a kormányzást, a másik a kabrio tetőt fogja vezérelni. Miután beépítettem a vevőket és elkezdtem tesztelni az autót, kiderült, hogy a gondosan megtervezett kormány áttételezés ugyan működik, de a kerekek jelentős tapadása miatt csak bizonyos sebesség felett megbízható a kanyarodás, álló helyzetben és kis sebességnél a kuplung fogaskerék elcsúszik. :-( Hát szét kellett borítanom rendesen az elejét és egy lassító-nyomaték növelő módosító fokozatot be kellett valahogy paszíroznom oda, ahová már az alap konstrukció is csak cipőkanállal fért be.

 

 

 

A motortól haladva az első fogaskerék párba került be a kuplung kerék és a második fokozatba egy normál nagy fogaskerék, így a kormányzás "nyugodtabbá" is vállt, leleassult a kerék fordulási sebessége és most már álló helyben, akár szőnyegen is elfordul teljes biztonsággal. Úgy igyekeztem, hogy a V8-as motor maradjon modulosan ki-be tehető, ez a fentebb részletezett világítás beszerelését nagyban megkönnyítette. A motoron le kellett cserélnem a sárga "hűtőventillátort", mert majdnem beleért a fehér fogaskerékbe, volt itthon sárga hajócsavar, ami viszont elég érdekesen mutatott előről nézve, ezért készítettem egy hűtőt a motor elé, így már egészen jó az összekép:

 

 

 

 Akkor lássuk, hogy milyen akrobatának kell lenni, hogy ezt a 4 csatornán vezérelt járművet irányítsuk a Power Functions távirányítással - nem egyszerű kis helyen manőverezni ezzel a rendszerrel, azt elmondhatom, hamarosan kiderül, hogy az SBrick hogyan könnyíti meg a jármű vezetését...

 

Teszt I. - Irányítás PF rendszerrel 

 

Akkor most jöjjön a lényeg, az SBrick ! Nem rövid az a történet, ami megelőzte a kocka érkezését, hiszen szerettem volbna előzetesen telepíteni a telefonomra az app-ot, de ez nem is olyan egyszerű feladat ! A telefonom nincs egy éves, 2 magos processzor, 4 GB memória plusz SD kártya, szépen futnak rajta a grafikus programok, már a Lego Mindstorm Commandert is telepítettem rá, használtam is, ennek ellenére az SBrick programot nem találtam a Google Play Áruházban (az ok az, hogy nem kompatibilis a készülékkel). Elektronikus levélben egyeztettem a Kockashop csapatával, kiderült, hogy rendszerigénye 4.3 Android és 4.0 Bluetooth, ennek oka, hogy a 4.3-astól már elérhető egy energia takarékos Bluetooth megoldás. Végül sikerült találnom egy Barátot, akinek a SAMSUNG GALAXY S3 készüléke elég erős volt az applikáció telepítéséhez, teszteléséhez. Az SBrick 4 kimenettel rendelkezik, azaz 4 elektromos komponenst tud vezérelni, ezzel sok helyet takaríthatunk meg a modell építése során, hiszen Lego Infra vevő modulból kettőt kell betennünk, ha négy funkciót kívánunk működtetni:

 

 

 Nagy izgalommal építettem be az autóba az SBricket, majd bekapcsoltam az elem modult és indítottam az App-ot. Létre kellett hozni egy profilt a 8448-asnak, nevet adni neki, képet készíteni, hozzáadni, majd pedig jött a hardver illesztés.  A kezdő képernyőn balról jobbra húzva az ujjunkat előugrik a főmenű, ahol "Market" menüpont alatt megtalálhatóak az elérhető vezérlési profilok, amiből le kell tölteni azokat, amelyek alkalmasnak tűnnek a funkciók működtetésére. Most még nem lehet paraméterezni őket, és olyat sem találtam, ami kihasználná a telefon gyorsulás érzékelőit, ez csalódás volt, talán aki iPhone-on tesztel, annak nem lesz ilyen gondja...

 

 

Amikor az "Add SBrick" kapcsolóra lépünk, akkor a MAC Adress egyéni ismertetőjével megjelenik az SBrick (a Bluetooth bekapcsolása szükséges!!). Az előzőleg letöltött vezérlési profilok illesztését az "Add Profile" gomb érintése után lehet elvégezni, majd a MAC Adress sorára kattintva megjelenik egy felület, ahol le lehet tesztelni az A-B-C-D csatornákon milyen funkció van a járműben. és ahhoz lehet rendelni a grafikus felület vezérlő funkcióit, a kis kapcsolókkal pedig az alapértelmezett forgásirányokat lehet változtatni:

 

 

 Nekem a "Hand drawn driving controls" profil vállt be, mert annak volt olyan a karakterisztikája, hogy finoman lehett vezérelni a a meghajtást. (Más profilok kis újmozdulatra olyan gyorsan elérik a 100 % teljesítményt, hogy néha elugrott egy fogat valamelyik fogaskerék, azaz recsegett az erőátvitel). Szerencsére Lámpa kapcsoló van ebben a profilban, viszont a Kabrio tetőm nem volt működtethető :-( Összességében azt éreztem, hogy az SBrick talán a V2-es Infra vevőknél is jobb, dinamikusabb vezérlést tesz lehetővé, ez mindenképpen pozitív benyomást tett rám. 2-3 óra aktív "kínzás mellett" néha sikerült előhozni "Az SBrick leállt"  hibaüzenetet, de ez igazából a paraméterezéskor történt, amikor már vezéreltünk, akkor nem volt ilyen probléma. Nézzük, hogyan is működik ez a vezérlés:

 

Teszt II. - Irányítás SBrick és Android 4.4 segítségével

 

 Bálint most 7 éves, a vezérléshez összerakott PF  "szörnyet" nem is mertem a kezébe adni, de ezzel a felülettel egészen jól boldogult, gyakorlatilag sikeresen irányította az autót, ami azért nagyban dícséri az SBrickben rejlő lehetőségeket, szerintem képvisel olyan színvonalat, hogy illesszük lego építményeinkbe !

 

Teszt III. - Így megy ez egy 7 éves Gyereknek   

 

Miután a teszteléssel végeztem, járt az agyam, hogyan lehetne az összes funkciót életre kelteni, hát írtam egy üzenetet az SBrick hivatalos oldalán (www.sbrick.com), és Misik Tamás rövid időn belül válaszolt is nekem. Jelezte, hogy aki regsztrál a  www.social.sbrick.com oldalon, annak elérhető a www.designer.sbrick.com oldalon egy profil szerkesztő, ahol csúszkát, joy-t, kapcsolót illeszthetünk a vezérlő felületre, a profil létrehozásakor bekéri a vezérlő eszköz kijelzőjének képarányát is, így biztosan szép lesz afelület:

 

 

Bal alsó sarokban rábökünk a kívánt vezérlő mód ikonjára, ekkor egy olyan megjelenik a felületen, tetszőleges helyre tehetjük, a bal oldali listán kiválasztjuk, akkor kinyílik egy menű, ahol a technikai paraméterekben a csúszkákat tudjuk forgatni, átszinezni, átlátszóvá tenni, gomb mintát változtatni és a működését paraméterezni. A "Close" gomb nem szabható testre, de mozgatható, a "Background"-ra kattintás után háttér fotó is feltölthető.

 

 

5 perc alatt összedobtam a fenti felületet, este az App-ban belépek a fiókomba és kipróbálom, hogy hogyan is működik! Ez egyre jobban tetszik nekem !!!

 

Így néz ki a telefon kijelzőjén a saját tervezésű felület 

 

Este az App-ban beléptem a fiókomba, ahonnan egyből letölthető volt a korábban összeállított vezérlő profil. Letöltést követően töröltem az előzőt, illesztettem ezt a 8448 vezérléshez, majd pár perc alatt összepárosítottam a vezérlőgombokat a portokkal, beállítottam a helyes motor irányokat (tapasztalatom szerint a kapcsolók össze vannak még keverve, de meg lehet találni az összetartozókat). A baloldali ferde csúszkát a meghajtáshoz rendeltem, a jobb alsót a kormányzáshoz, a jobb felsőt a Kabrio tetőhöz, a nyomó-kapcsolót a világításhoz. A motorokat a teljes kitérés esetén 80 % teljesítménnyel vezérelem, ez kb. megegyezik a normál PF vevő max teljesítményével, tehát az SBrick nagyobb teljesítményt hoz ki a motorokból!

 

 

Vezérlés saját magam által készített felülettel, ez is nagyon jó lehetőség!

 

Ami nagyon tetszett az SBrick tesztelése során:

- csak tetszőleges helyekre rányomom a kábeleket, és mindent szoftveresen állíthatok be

- dinamikus motor vezérlési karakterisztika, jobb, erősebb mint a V2-es infra vevők!

- valóban alacsony energia fogyasztás a telefonnál

- már most, a meglévő szűk profil választék mekllett is jobban kezelhető egy összetett jármű irányítása, mint a PF távirányítókkal

Amit szeretnék, hoyg elérhető legyen Androidnál is a fejlesztések során:

- telefon gyorsulásszenzorainak használata vezérlésre Androidnál is (pl.: kormány és meghajtás a telefon mozgatásra), párhuzamosan bizonyos funkciók képernyőről történő irányítása (pl.: lámpa és kabrio tető érintő felületről legyen irányítható)

- felhasználó által szabadon összekombinálható, vegyes vezérlési rendszer, ahol a vezérlés karakterisztikája is állítható (pl a maximum vezérlésre max 80 %-os motor teljesítmény, ez pedig a kitérítés 50 %-ánál történjen meg)

 

Értékelés:

 

Ötlet: 10-ből 10 pont  - csak beépítem és mindent szoftveresen állítok be, vegyes vezérlés (ki-be és fokozatosan változó egy eszközben), jobb dinamika, mint a V2-es IR vevőknél

Bonyolultság: 10-ből 9 pont - 1 SBrick használatával tesztelveaz App érthető, egyszerű és gyorsan testre szabható

Mobil aplikáció: 10-ből 5 pont - sajnos azokkal a videokkal van tele az SBrick hivatalos oldala, amiket iPhone környezetben készítettek, az Android környezetben ezek a lehetőségek igen korlátozottak egyenlőre, remélhetőleg itt jelentős előrelépésre számíthatunk.

Support: 10-ből 8 pont - Magyar ötlet, Magyar fejlesztés, és a hivatalos oldalon nincs Magyar nyelvi változat, pedig ez igazán nem volna nagy munka...

Játék élmény: 10-ből 20 pont - nem elírás :-) Fantasztikus, a videoim alapján szerintem teljesen átérezhető, valami olyasmi, mint amikor Steve Jobs előállt a PC Egérrel, az érintő koronggal vagy az első iPhone-nal...

Össz pontszám: 42 pont + 10 Extra pont

 

Ajánlom azoknak, akik szertnek Legokat motorizálni, és nem érik be 2 funkcióval. Igazából már a 2 funkciós autóknál is megtérül, hiszen 1 PF vevő nem tud eltérő üzemmódban működni a 2 csatornáján, így egy fokozatos előre-hátra menethez és egy ki-be funkcióval vezérelt kormányzáshoz is 2 PF vevő és 2 PF távirányító kell, melyek összesített ára vetekszik az SBrick árával. Vonatokhoz én kevésbé tartom reálisnak, de járművekbe vagy motorizált vonat váltók működtetésére kiváló megoldás. Sokszor még kis távolság esetén is takarásba kerül az infrás vevő, itt a Bluetooth miatt ilyen problémák nem lépnek fel, szerintem mindenkinek kell egyet vennie, aki távirányít Legot, és azoknak is, akik még nem. Gyerekek is könnyebben játszanak a távirányítós Legoikkal, ha ilyen egyszerű, megérezhető módon tudják akaratukat továbbítani a jármű felé.

 

2015-03-11

8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításNevezésre jelölt modelljeim8448 Sportkocsi és SBrick irányításA befutó!8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA meghajtás féltengelyei8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításKész az alap modell...8448 Sportkocsi és SBrick irányításKis szétszereléssel indul a motorizálás...8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításEz egy segéd tengely8448 Sportkocsi és SBrick irányításA kormányzás alkatrészei8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA tengelyeket az utastér felől tudjuk befűzni.8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA vezeték rögzítése.8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA nyomatékváltó megerősítése fogaskerék elcsúszás ellen.8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA meghajtó m,otor8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításMotor rögzítő elemek8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításVisszakerül a váltó kar is.8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításÉs ismét a helyén a V8-as!8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításAz ülések is visszapattantak a helyükre8448 Sportkocsi és SBrick irányításMeghozta a futár az SBricket !!!8448 Sportkocsi és SBrick irányításNagy csomag kicsi, de értékes tartalom :-)8448 Sportkocsi és SBrick irányításKicsomagolás közben...8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításKabrio tető instrukció szerinti megépítése8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításElemtartó elhelyezése8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításKét stift és már kint is a modul...8448 Sportkocsi és SBrick irányításKiszedtem a pneumatikus-rugós működtetést és...8448 Sportkocsi és SBrick irányításÍgy már be is fér :-)8448 Sportkocsi és SBrick irányításLehajtva is jól mutat !8448 Sportkocsi és SBrick irányításA Kabrio tető motorizálása8448 Sportkocsi és SBrick irányításErre egy délutánom ment rá, de működik végre !8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításSzéria állapotban 1 db rugós tag van futóművenként.8448 Sportkocsi és SBrick irányításA megerősítés után 2 db rugós tag került a hátsó futóművekbe8448 Sportkocsi és SBrick irányításA két rugós tag rögzítése a lengőkaron8448 Sportkocsi és SBrick irányításA megerősített rugózással szép magas a hátulja8448 Sportkocsi és SBrick irányításA LED lámpák beépítése8448 Sportkocsi és SBrick irányításA kábelezés elvezetése8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításBekapcsolt LED fényszórók8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításA kormány áttétel átalakítása8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításKapott egy hűtőt is a jármű !8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányításRendszerkövetelményeknek ez a Samsunk már megfelelt!8448 Sportkocsi és SBrick irányításAz elérhető vezérlési profilok.8448 Sportkocsi és SBrick irányításLego építés profil8448 Sportkocsi és SBrick irányításA 8448 testreszabása8448 Sportkocsi és SBrick irányításA vezérlés beállítása8448 Sportkocsi és SBrick irányításHa sokat variálunk, ez a vége :-D !8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás8448 Sportkocsi és SBrick irányítás

2015 március 11, 23:14
avatar
Tóth Zoárd Klassz! 2020 augusztus 11, kedd

avatar
Bombero No, ha száz évig élek sem tudnék összerakni egy ilyet. Igazi mérnöki munka! 2015 március 19, csütörtök
avatar
HSzabi1 Én ezeket szeretem igazából, az épületeket csak csodálni tudom. De ha lesznek LDD modelljeid a szép épületeidről, akkor lehet, hogy az alapján összeraknék valamit :-) 2015 március 19, csütörtök

avatar
Longeye Klassz napló ez is! Én a RABA trakit választottam volna :D Nagyon jól elkaptad a lényegét! 2015 április 7, kedd

avatar
HSzabi1 Köszi szépen ! 2015 április 7, kedd

avatar
HSzabi1 Egyébként a RABA-ba nem tudtam volna 4 funkciót belepasszírozni, talán 3-at, mert az elég kicsi, fürge jármű volt. Jelenleg nincs összerakva, gondolkodom rajta, hogy vásárolok hozzá alkatrészeket, mert más készleteinkből "gyúrtam" össze, viszont jó lenne, ha mindíg kéznél lenne, mert az egy 4x4-es, és így elég látványos manőverekre volt képes. 2015 április 7, kedd

avatar
lajthabalazs Nagyon jó lett! 2015 április 14, kedd

avatar
HSzabi1 Köszönöm ! 2015 április 14, kedd

avatar
Vivi7 Úúú de hosszúú 2020 május 2, szombat