8850 Rally Car SBrick-kel
Amikor az SBricket beépítettem a 8448 Super Street Sensation autóba, maradt időm, ezért a régi kedvencembe, az 1990-ben 8850 Rally Support Truck néven kiadott autóba is beleraktam egy gyors tesztelésre. Szerintem ez egy arányosra sikerült terepjáró, kicsi, könnyű, mégis van benne elég hely 2 motornak, elemtartónak (akár a nagyobbnak is) és egy infra vevőnek illetve egy SBrick-nek, és motorizálva egy ügyes, fürge kis járgány vállt belőle.
Az eredeti felépítést némiképp megváltoztattam, a V6-os motor helyére egy Power Functions XL motor került, a fix hátsó tengelyt billegő hídra változtattam az autó eredeti méreteinek megtartása mellett, hogy az egyenetlen felületen is szépen boldoguljon a kis terepjáró:
A kormányzást végző motor a raktérbe került. A LDD segítségével készített összerakási képsorozatban egy 8883 Power Functions M motor látható, de abból 2 db van itthon, és mindegyik bekerült az SBrikkel vezérelt 8448-ba, amiből nem akartam kivenni, ezért egy 71427c01 9 V-os Motort tettem bele, ez kicsit szerényebb nyomaték mellett (6 N cm 360 mA, az M motor 11 N cm - 850 mA) egy jóval csendesebb, kisebb áramfelvételű motor, mint a PF sorozat motorjai, én nagyon szeretem használni, 8871 konverter kábellel a PF komponensek között is jól megállja a helyét, ahogy majd a videon is látható. Szintén a raktérben került elhelyezésre a 88000 PF kis elemtartó és az SBrick is.
A 9 V-os kormányzó motor azért nem látszik a felülnézeti fotón, mert alapterülete az SBrickével egyezik, és utóbbi pont takarja azt, a meghajtó XL motor viszont szépen mutatja magát a motorházban. A kormányzás működtetése meghajtja a jármű kormánykerekét egy gumi szíjas, gyorsító áttételen keresztül, így a kormány szépen pörög, amikor alászedjük a kerekeket.
A működő kormánykerék
Érdekes megoldás még, de az egyetlennek látszik a jármű mérete miatt, hogy a meghajtás egy hosszú, toldott tengelyen halad végig az autó alján, és úgy hajtja meg a hátsó differenciálművet:
A modell eredeti kerekei a pótkeréknek használt kerékkel egyeznek meg, a megjelenés javítása miatt ezeket lecseréltem a képen látható ballonos kerekekre, igaz a hátsó híd billegésének mértékét és a kormány aláfordulását is korlátoznom kellett, azaz rontottam a menettulajdonságokat, de az autó tetszetősebb lett, így nézett ki az eredeti változat:
És akkor lássuk, hogyan is megy egy SBrick és egy Samsung Galaxy S III mobiltelefonon futó Android App együttműködésével az a kis járgány:
Az SBrick App működéséhez Android 4.3 rendszer és Bluetooth 4.0 LowEnergy szükséges.
Én nagyon kedvelem a LEGO-t, rengeteg készletünk van, jónéhány távirányítós rendszert is összeraktam már, és elmondhatom, hogy kipróbáltam, ismerem a Power Functions rendszer komponenseit is. Előzőek alapján a Smart Brick számomra egy igazi előrelépés, hiszen bosszantó tud lenni, hogy akár 1 méter távolságból is takarásba tud kerülni az infra vevő, és elveszíthetjük az irányítást a jármű felett, ez a probléma a Low Energy Bluetooth rendszerrel üzemelő SBrick esetében teljesen megszűnik, szerintem nagyon nagy előrelépés ez a kis kocka, ajánlom mindenkienk!
Ötlet: 10-ből 10 pont - csak beépítem és mindent szoftveresen állítok be, vegyes vezérlés (ki-be és fokozatosan változó egy eszközben), jobb dinamika, mint a V2-es IR vevőknél
Bonyolultság: 10-ből 9 pont - 1 SBrick használatával tesztelveaz App érthető, egyszerű és gyorsan testre szabható
Mobil aplikáció: 10-ből 5 pont - sajnos azokkal a videokkal van tele az SBrick hivatalos oldala, amiket iPhone környezetben készítettek, az Android környezetben ezek a lehetőségek igen korlátozottak egyenlőre, remélhetőleg itt jelentős előrelépésre számíthatunk.
Support: 10-ből 8 pont - Magyar ötlet, Magyar fejlesztés, és a hivatalos oldalon nincs Magyar nyelvi változat, pedig ez igazán nem volna nagy munka...
Játék élmény: 10-ből 20 pont - nem elírás :-) Fantasztikus, nemrég teszteltem az infrát egy lego kiállításon olyan épületben, ahol a belmagasság meghaladta az 5 m-t, az infra gyakorlatilag működésképtelen volt, csak mereven ráirányított módon vezérelte a vonatot. Szabadban teszteltem az infrás 4WD Rába-Steigeremet, ahogy az árnyékból a napra ment az infra vevő, gyakorlatilag megvakult :-( Az SBrick bluetooth kapcsolataánál ilyen problémák nincsenek. A következő kiállításra biztosan beszerzek egyet, mert infrával nagy terekben és a szabadban (ahol nincs visszaverődése az infra fényének) gyakorlatilag nem lehet távirányítani.
Össz pontszám: 42 pont + 10 Extra pont
Ezt mindenkinek ki kell próbálnia !
Köszönöm a figyelmet, jó lego-zást!
2015-0315
2015 március 15, 21:21