Technic 8229 továbbfejlesztett villás targonca
A tegnap közzétett villás targonca továbbfejlesztéséről fiamnak sikerült naplót írnia, így most az ő bemutatását adom közre.
A 8229-es készlet B modellje, a villás targonca magában nem egy jó modell. Viszont a motorizálás sokat dob rajta. Ám még így sem az igazi, mivel így a villa forgató csavarját alig lehet elérni, és ráadásul a motorizáció nem is érinti a villa mozgatását. Bár az is igaz, a motorral nagyon jól megy a targonca, magasabb küszöbökön, könyveken is simán átmegy a gumi lánctalpnak köszönhetően.
Ennél a motorizációnál a 8720-as készlet 9 V-os motorja egy lassító gumiáttételen és egy csigán keresztül hajtja meg a hátsó tengelyt, és így a lánctalpakat. Ha az ember alaposabban megnézi a szerkezetet, észreveheti, hogy a meghajtás tengelye és a villa fel-le mozgatója éppen egy vonalban van.
Rögtön eszembe jutott, mit lehetne ezzel kezdeni. Régebben - a Technopedian a Technical Fundamentals vonatkozó része megnézése után, csak mert a valóságban is érdekelt a működése - kértem egy teljes váltót. Nos, hát az ötlet az volt, hogy ezek fölé a tengelyek fölé beteszem a váltót, úgy, hogy mindkettőhöz csatlakozzon. A meghajtás tengelyét kivezettem hátulra, csak följebb, mint az eredeti leírás motorizációja mutatja. A tengelyhez egy gumiszíj áttételellel juttattam el a meghajtást az ugyancsak feljebb került motortól.
A kivitelezés egyszerű volt, gondot csupán a váltókar elhelyezése, és az áramellátás megoldása jelentette, de végül sikerült ezeket is jól megcsinálni. Egy dolgon változtattam még a gyári modellhez képest: a targonca villa igen rövid tengelyeit hatékonyabban használható hosszabbakra cseréltem.
Egy korábban épített konstrukcióról videót is készítettem, mozgása és működése jól megfigyelhető rajta.
Ezeken a képeken egy később épült (kicsit esztétikai okokból módosított) változat látható.
Köszönöm, hogy elolvastad.
2016 március 25, 10:12