Technic 8229 villás targonca
A 8229 Tread Trekker szett B modellje, egy villás targonca, semmiben sem marad el a készlet korábban bemutatott fő modelljétől, sőt játszhatóságban motorizálhatósága, és főként fejleszthetősége miatt meg is előzi őt. Kétségtelen, hogy kisebb gyerekek számára a Tread Trekker két moduláris elemének köszönhetően (repülő/versenycsónak és lánctalpas trekker) érdekesebb lehet, de már nem annyira kisebb gyerekek számára az elsőre hagyományosabb jármű benyomását keltő villás targonca az izgalmasabb, egyrészt motorizálva kiváló mozgási tulajdonsága, másrészt továbbfejleszthetősége miatt.
Ez a B modell sem igazán létező jármű után készült, tényleg csupán elsőre vélhető hagyományos járgánynak. Rövid googlezés alapján úgy tűnik, a valóságban nincs lánctalpas targonca. Egy-két, a szabályt erősítő kívétel akadhat, például a Hinowa TP1800 lánctalpas targonca, de ez egy vezetőfülke nélküli, kisebb jármű, mint amilyen a 8229 targoncája lenne a valóságban.
Megemlítendő, hogy azóta készített a Lego a Technicen belül még egy ilyesmi féle járművet, a 2015-ben megjelent 42032 mini lánctalpas emelőt, ez azonban inkább egy (amúgy a való életben azt hiszem szintén nem létező) lánctalpas bobcatre hasonlít, szóval más jellegű járgány, mint az 1996-os 8229 lánctalpas targoncája.
Ennek a targoncának két funkciója van. Természetesen a villája mozgatható fel és le csigás emelőnek köszönhetően, másrészt pedig a szett legfőbb különös alkatrésze, a gumis lánctalp révén nem kerekeken, hanem lánctalpakon halad. Hátránya, hogy a villára elég rövid tengelyeket tettek, így csak rövidebb tárgyakat tud megemelni.
Tech Play szettről van szó, így túl sokat ne várjunk a készlettől. Itt az ad örömre okot, hogy elég csinos a jármű, figura is tartozik hozzá, aki jól elfér a vezetőfülkében, és egy matrica révén még a háta mögött egy szerény irányítógombos felületet is kapott.
Gyárilag a modell a 8720-as készlettel motorizálható, az építési útmutató révén motoros hajtást kizárólag a haladáshoz érhetünk el: a 9 V-os motor gumihajtással a lánctalpot mozgató hátsó tengelyt hajtja meg. Ekkor azonban a villát emelő csigát mozgató kis tekerőhöz alig lehet hozzáférni a motortól, csupán két studnyi hely marad a csavargatásra.
Az, hogy a targonca villája nem motorizálható, szinte kínálja magát a továbbfejlesztésre, miszerint egy funkcióváltó beépítésével mindkét funkcióját a 9 V-os motorral lehessen hajtani, ezt azonban majd egy következő rövid naplóban mutatom be.
Köszönöm, hogy elolvastad.
2016 március 24, 11:58