Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 242 8992
0 
0 
theme

Technic 8074: gréder

avatar totnes
161 napló
Egyedi elemekből épült

Az 1991-ben kiadott 8074 univerzális flex systemes készlet igazán elkényezteti tulajdonosát különlegeségekkel. A szett által bemutatni szándékozott legfőbb dolog, a flex system is tulajdonképpen különlegességnek mondható, nem olyan sok más készletben található meg, ide viszont bőségesen került, ráadásul különböző hosszúságú flex kábel. A készletből építhető modellek száma is különlegesen magas - ha a kizárólag a dobozon látható képek után összerakhatóakat is beleszámolom, akkor összesen 7 jön ki. (Korábban bemutattam ezeket egyszerű szerkezet, toronydaru és titkos daru címmel.) Végül az építési útmutató révén megépíthető modellek is figyelemre méltóak, közülük ezúttal a Technic modellek közt igazán ritkaságnak mondható grédert mutatom be.

 

 

Tudniillik elég kevés Technic gréder van. A Technicopedián Blakbird a 8074-es grédernél azt írja, ez az egyetlen Technic gréder, de ezt a tévedést az újabb, illetve a B modellek mellőzöttsége indokolja. Igaz, a bricksetnél még így is jobb, ott ugyanis gréderre egyedül a 8862 markolót kapjuk, ami angol nevében valóban tartalmazza a gradert, de abszolút másfajta jármű, lévén markoló. Azt még viszonylag könnyű megtalálni google barátunk révén, hogy a 42024 konténerszállító teherautó B modellje egy gréder, az azonban, hogy a 8271 Wheel Loader B modellje is ugyanez, valamiért eléggé el van rejtve még a google előtt is.


A 8074 gréderje számomra meghökkentő jármű benyomását kelti. Ha az ember nem néz utána a valódi grédeknek, jó ideig el tud azon morfondírozni, egyáltalán, melyik az eleje, és melyik a vége. De ha ez a fontos kérdés már megoldódott, még mindig ott marad furcsaságnak a jármű egészének az orra felé lejtése, meg a vezetőfülke elejének kifele dőlése.

 

 

A járműnek két funkciója van. Az első kerekek hátulról, a flex kábelekkel, tehát hosszú móddal kormányzottak, természetesen HOG eljárással, a vezetőfülke tetején elhelyezett megszokott sárga átlátszó kör elemmel.

 

 

 

 

Másrészt a maró penge fogaskerekek, egy csigakerék és két liftarm pár révén fel és le mozgatható.

 

 

 

A készletnek ez a modellje motorizálható a 8720-as motorszettel építési útmutató alapján. Ebben is van pár meglepetés. A gréderbe eleve betervezték a 9 V-os motort: egyrészt a jármű hátulján a motorháztető igen könnyen felnyitható, hogy bekerüljön a motor, másrészt a hátsó kerekek tengelyére felkerül egy fogaskerék, ami a motor forgását viszi a tengelyre.

 

 

 

Az útmutató alapján építhető 4 modell közül egyedül a gréder nem látható a készlet dobozának sem első, sem hátsó oldalán.

 

 

Ez a jármű egyedül a doboz keskeny oldalára került ki.

 

 

A fedlap felhajtása után azonban annak belső oldalán egy rendes kép megmutatja funkcióit.

 


Építése 17 lépésre van bontva. A jármű alvázával kezdünk természetesen: 4 lépés, és nagyjából a modell kétharmadának megvan az alja.

 

 

Aztán berakjuk előbb a penge, aztán a kormányzáshoz szükséges fogaskerekeket, fogaskerekes szerkezeteket.

 

 

A 7. lépésnél a pengét mozgató két pár liftarm kerül fel.

 

 

A két következő lépésben ismét mindkét funkcióhoz kellő fogaskerekeket tesszük a helyükre, a pengéhez csigakereket is használunk. A 10.-nél 6 allépésből álló modult rakunk össze, ez lesz a jármű orra, a fogasléccel kormányzott kerekekkel, amikor ezt hozzátesszük, akkor nyeri el teljes hosszát a modell.

 

 

Ezek után a vezetőfülkét kezdjük el megépíteni, illetve a flex kábeles kormányzás két végpontjául szolgáló kis kerekeket tesszük fel tengelyeikre (a hátsó hosszú a HOG kormányzáshoz való).

 

 

A 14. lépésben készül el a flex kábeles szerkezet.

 

 

Önálló kisebb modulként épül a vezetőfülke teteje.

 

 

És modul a penge is.

 

 

Az utolsó lépések a kormányzás szerkezet lezárását adják, meg a még hiányzó hátsó kerekek felrakását.

 

 

Ez a modell nem használja fel a készlet összes elemét, elég sok alap Technic kocka marad ki, de nem használtatik a forgózsámoly sem, a flex kábelekből is sok marad meg.

 

 

Bár nem ez az egyetlen Technic gréder, de jópofa modell a 8074-es, az biztos. A hátulról való flex kábeles kormányzottsága is érdekes, és jól működik a penge mozgatása is. A modell formája is meglepő, én legalábbis az egész jármű előredőlésével, az emelkedő alvázával, a vezetőfülke elejének döntöttségével alig tudok betelni.

 

Köszönöm, hogy elolvastad.

Technic 8074: gréderprofilbólTechnic 8074: gréderoldalrólTechnic 8074: gréderhátsó profilTechnic 8074: gréderelölrőlTechnic 8074: gréderhátulrólTechnic 8074: gréderfelülrőlTechnic 8074: gréderfelülről kormányzottanTechnic 8074: gréderalulrólTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréderTechnic 8074: gréder

2016 október 7, 22:05