![theme](/img/themes-shop/default.png)
Piaggio Ape 50
Sziasztok!
Bevezető:
Ismét itt vagyok. Komoly 6 év után jelentkezem mostanában először, sajnos az utóbbi időben egy projektre szegeződtem rá, de az se nagyon sikerült, egy mechanikailag amúgy jól működő versenyautó lett volna olyan 1:10-es méretarányban, de a külső dizájnnal nem tudtam előrébb jutni. Viszont legalább megélt egy halomnyi ajtónyitási mechanikát.
Félretettem, visszaléptem kettővel, és nekiláttam egy kisebb projektnek. Maradjunk a középméreteknél, amiben régebben is alkottam, egy olasz nyaralás meghatározó alakja adta az alapötletet. Ez a kis háromkerekű járgány mindenhol ott volt, nem menekültél előle, és már kerested is. Igen ez a Piaggio Ape 50. Bár mindenhol főként a kétlámpás verziót látni, nekem jobban tetszett a régi egylámpás megoldása.
Hazaérve, nem sokkal rá láttam is egy építőversenyt egy másik oldalon, és meg is jött az ihlet, építsük meg ezt a szimbólumot.
Építés:
Az építés ennél a modelnél elég nehézre sikeredett. Ami az eredetiben benne van azt mindent bele akartam rakni. Indításnak differenciálmű, egyhengeres motor, első hátsó lengéscsillapítás, négysebességes váltó plusz irányváltó (igen, ebben a járgányban van egy ilyen, amellyel a hajtás menetirányát tudod variálni, tehát van előre négy, és hátra is négy sebesség), jöhet emellé egy platódöntés is. Természetesen a sebességváltást a kormányművön akartam megoldani.
Itt jönnek a kompromisszumok. Az első kerék hajtásra két modellt is építettem, hogy a kormánymű tekerhető legyen, de egyikbe se fért bele a lengéscsillapítás. Akkor erről lemondunk. Hátsó lengéscsillapítás a motorblokk miatt kivitelezhetetlenné vált, lemondok róla. A differenciálmű a plató döntés miatt ment a levesbe. Eztán elkészült a kész mechanika plusz a plató döntés.
Tesztvezetés. Alig működik bármi is. A váltó robosztus, átnyúlik a platón, terveztem rá dobozkat hogy dísz gyanánt elfedjék, de úgy meg elakadt a váltóban a plató, pluszba az áttétek is túl nagyok voltak egy ilyen könnyed járgányhoz. Irányváltótól és négy sebességtől is megváltam.
Mi maradt? A hajtásunk megvan, egy kétsebességes váltón keresztül, melynek karja nem az eredetit követve kapta meg a helyét. A kormáynrúdról működik a platódöntés, azóta már erre megint újabbat terveztem, mert voltak vele kisebb gondok. És hát ugye a kormányzás.
Eztán jött a kaszni, és itt kifutottam a verseny határidejéből. Félreraktam egy ideig hanyagoltam, aztán két-három hét után nekilendültem, és szinte órák alatt megépítettem rá a külsejét. A visszapillantó még ezek után is hetekkel került fel megfelelő kinézettel.
Ape:
Szóval már idestova hónapokkal ezelőtt elkészült, miért váratott magára? Két okból, az egyik nemes egyszerűséggel, nem gondolkodtam napló íráson. A másik kicsit összetettebb, ugyanis mikor szembekerült velem ez a versenyautó építési verseny akkor gondoltam hogy ezt teljesen átalakítom, aztán végül építek egy verseny variációt ez lett a Verseny Ape (a színe amúgy pirosra lesz cserélve). És itt vált érdekessé az ebből való napló. Amit akkor már úgy időzítek, hogy napra pontosan 9 évvel az első általam készített háromkerekű járgány után legyen ide feltöltve a napló, ez volt még régen a Reliant Regal Supervan III nevezetű veszedelem, mely szerintem megérdemelné egy felújítást.
Amit tud azt már mind felsoroltam. A funkciói kis helyre lettek bezsúfolva, alig tized miliméterek a híja, hogy nem ütköznek az elemek. Külsőre igazából kiállításinak terveztem, így vannak olyan részek melyek játék során elhajlanak hátsó lámpa és a visszapillantók, viszont, minden más része gyerekbiztos (tesztelve). Az autentikusságot két dolog rugja fel. az egyik a sebváltó, melyet nem tudok másként megoldani, na meg az ülés háttámlája (azt hiszem így hivatkozok rá mert nincs egyben a kettő) ami elmaradt (pótolva lesz).
Egy eredeti műszaki rajz méretarányait követtem végig, még a kormánymű is azt vonalazza körbe, de nem tudom megmondani ez mekkora méretarány lehet.
Ennél többet erről beszéljenek a képek.
Jövő:
Az elkövetkezendő időben majd fogok egy naplót feltenni ahol a verseny verzió majd megkapja a piros szinezetét, ez meg a háttámláját. És talán egyszer lesz ennek egy négykerekes verziója is általam megépítve valamilyen harmadik színben. De egyelőre még projekteket nézek, mi lenne megfelelő számomra.
Addig is minden jót nektek!
Sziasztok!
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203192.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203193.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203195.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203196.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203197.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203198.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203199.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203200.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203201.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203202.jpg)
![Piaggio Ape 50](/userfiles/naplok/5253/19709/lego-219709203203.jpg)
2024 április 5, 12:08