Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Piaggio Ape 50

avatar WANDEAD
80 napló
Egyedi elemekből épült

Sziasztok!

 

Bevezető:

Ismét itt vagyok. Komoly 6 év után jelentkezem mostanában először, sajnos az utóbbi időben egy projektre szegeződtem rá, de az se nagyon sikerült, egy mechanikailag amúgy jól működő versenyautó lett volna olyan 1:10-es méretarányban, de a külső dizájnnal nem tudtam előrébb jutni. Viszont legalább megélt egy halomnyi ajtónyitási mechanikát. 

Félretettem, visszaléptem kettővel, és nekiláttam egy kisebb projektnek. Maradjunk a középméreteknél, amiben régebben is alkottam, egy olasz nyaralás meghatározó alakja adta az alapötletet. Ez a kis háromkerekű járgány mindenhol ott volt, nem menekültél előle, és már kerested is. Igen ez a Piaggio Ape 50. Bár mindenhol főként a kétlámpás verziót látni, nekem jobban tetszett a régi egylámpás megoldása.

Hazaérve, nem sokkal rá láttam is egy építőversenyt egy másik oldalon, és meg is jött az ihlet, építsük meg ezt a szimbólumot. 

 

Építés:

Az építés ennél a modelnél elég nehézre sikeredett. Ami az eredetiben benne van azt mindent bele akartam rakni. Indításnak differenciálmű, egyhengeres motor, első hátsó lengéscsillapítás, négysebességes váltó plusz irányváltó (igen, ebben a járgányban van egy ilyen, amellyel a hajtás menetirányát tudod variálni, tehát van előre négy, és hátra is négy sebesség), jöhet emellé egy platódöntés is. Természetesen a sebességváltást a kormányművön akartam megoldani. 

Itt jönnek a kompromisszumok. Az első kerék hajtásra két modellt is építettem, hogy a kormánymű tekerhető legyen, de egyikbe se fért bele a lengéscsillapítás. Akkor erről lemondunk. Hátsó lengéscsillapítás a motorblokk miatt kivitelezhetetlenné vált, lemondok róla. A differenciálmű a plató döntés miatt ment a levesbe. Eztán elkészült a kész mechanika plusz a plató döntés. 

Tesztvezetés. Alig működik bármi is. A váltó robosztus, átnyúlik a platón, terveztem rá dobozkat hogy dísz gyanánt elfedjék, de úgy meg elakadt a váltóban a plató, pluszba az áttétek is túl nagyok voltak egy ilyen könnyed járgányhoz. Irányváltótól és négy sebességtől is megváltam. 

Mi maradt? A hajtásunk megvan, egy kétsebességes váltón keresztül, melynek karja nem az eredetit követve kapta meg a helyét. A kormáynrúdról működik a platódöntés, azóta már erre megint újabbat terveztem, mert voltak vele kisebb gondok. És hát ugye a kormányzás. 

Eztán jött a kaszni, és itt kifutottam a verseny határidejéből. Félreraktam egy ideig hanyagoltam, aztán két-három hét után nekilendültem, és szinte órák alatt megépítettem rá a külsejét. A visszapillantó még ezek után is hetekkel került fel megfelelő kinézettel.

 

Ape:

Szóval már idestova hónapokkal ezelőtt elkészült, miért váratott magára? Két okból, az egyik nemes egyszerűséggel, nem gondolkodtam napló íráson. A másik kicsit összetettebb, ugyanis mikor szembekerült velem ez a versenyautó építési verseny akkor gondoltam hogy ezt teljesen átalakítom, aztán végül építek egy verseny variációt ez lett a Verseny Ape (a színe amúgy pirosra lesz cserélve).  És itt vált érdekessé az ebből való napló. Amit akkor már úgy időzítek, hogy napra pontosan 9 évvel az első általam készített háromkerekű járgány után legyen ide feltöltve a napló, ez volt még régen a Reliant Regal Supervan III nevezetű veszedelem, mely szerintem megérdemelné egy felújítást. 

Amit tud azt már mind felsoroltam. A funkciói kis helyre lettek bezsúfolva, alig tized miliméterek a híja, hogy nem ütköznek az elemek. Külsőre igazából kiállításinak terveztem, így vannak olyan részek melyek játék során elhajlanak hátsó lámpa és a visszapillantók, viszont, minden más része gyerekbiztos (tesztelve). Az autentikusságot két dolog rugja fel. az egyik a sebváltó, melyet nem tudok másként megoldani, na meg az ülés háttámlája (azt hiszem így hivatkozok rá mert nincs egyben a kettő) ami elmaradt (pótolva lesz). 

Egy eredeti műszaki rajz méretarányait követtem végig, még a kormánymű is azt vonalazza körbe, de  nem tudom megmondani ez mekkora méretarány lehet.

Ennél többet erről beszéljenek a képek.

 

Jövő:

Az elkövetkezendő időben majd fogok egy naplót feltenni ahol a verseny verzió majd megkapja a piros szinezetét, ez meg a háttámláját. És talán egyszer lesz ennek egy négykerekes verziója is általam megépítve valamilyen harmadik színben. De egyelőre még projekteket nézek, mi lenne megfelelő számomra. 

 

Addig is minden jót nektek!

Sziasztok!

Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50Piaggio Ape 50

2024 április 5, 12:08