Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 242 8992
0 
0 
theme

4404 Designer F1 autó

avatar HSzabi1
126 napló
Egyedi elemekből épült

Kicsit lassan haladtam ezzel az autóval, ennek az volt a fő oka, hogy nagyon-nagyon jó volt építeni ezt az alternatívát. A 4404 készlet megvásárlását követően kezdtem el részletesen utána olvasni a neten, és meglepetésként fedeztem fel Nathanael Kuipers Forma 1 alternatíváját, amely egy mestermű!

 

Az építés érdekes volt, az autó moduláris, nagyon egyedi az építési technikája, mivel ez a jármű egy igazi különlegesség, nem tudtam 30 fotóba tömöríteni a lényegét, ezért két napló készül róla. Az elsőben az autó alapjának, légbeömlőinek és pilótafülkéjének megépítése fér bele, a másodikba a hátsó futómű és hátsó szárny, valamint a modulok bemutatása történik. Ide kattintva lehet letölteni az összerakási útmutatót, mindenkinek ajánlom, mert csodás módszerek vannak integrálva ebbe az autóba és a leírásommal párhuzamosan érdemes bele-bele nézni!

Az építést az autó alaplemezével indítjuk, jó masszív a része ez az autónak, de szükség is van rá, mivel a hatalmas modulok néhány studdal (!!) kapcsolódnak csak egymáshoz, így a stabilitáshoz nem képesek hozzájárulni:

 

 

Bizonyos alkatrészek színe meglepő, például a transclear 1x2-es kockák a légbeömlők alsó részén, de ez egy alternatíva, adott alkatrész bázisból építkezni nem egyszerű, ennek ellenére ezen a modellen látható helyre tett alkatrészek esetében semmilyen kompromisszumos megoldás nem vehető észre. Megkockáztatom, hogy ez a F1 autó tökéletesebb mint az alap készlet fő modellje, pedig az is csodálatos. Majd ha azt is megépítem, akkor érdemben is össze fogom tudni hasonlítani, egyenlőre csak megérzést írok e téren.

Érdemes megnézni a részleteket, a versenyautó szárnyai leszorító erőt generálnak a légáramlást kihasználva, ez az erő a gumik jobb tapadását segítik elő, mert a jó gyorsulásnak és kanyarodó képességnek feltétele a jó aszfalt-gumi kapcsolat. Ezt alapból a jármű tömege idézi elő, de a tömeg a gyorsulásnak és a kanyarodási képességnek is ellensége, így a versenyautóknál a légáramlást használják fordított logikával, mint a repülésnél: itt az erő vektora lefelé nyomja a szerkezetet. Nagy erőket húzott rudakkal lehet átvinni (ez esetben nincs kihajlás, kicsi keresztmetszet is elég), és nézzétek csak az első szárnyak autóhoz erősítését, hát ez a részlet is tökéletes:

  

 

A légcsatornák moduljai az autó belseje felől épülnek az autó külseje felé, nagyon érdekes, ahogy az autóban a több irányban épített részek(modulok) tökéletesen illeszkednek egymáshoz:

 

 

A F1 autók teljesítménye igen magas, jó közelítés a példa kedvéért az 500 kW, sajnos a F1 autókat is az a primitív belsőégésű motor hajtja, amit az I világháború idejére már olyan üzembiztossá tettek, hogy repülni is lehetett velük, így ezek hatásfoka is kb 33 %-os, mint a Trabanté. Képzeljétek, ha a számítástechnika is így fejlődne, mint az autók motorjai, még mindíg szobányi Computereken írnánk a naplókat és fotókat nem is lehetne csatolni, mert az internet postai borítékokban küldött lyukkártyákkal működne :-D Szóval ez az 500 kW-os ős erőgép, amikor padlógázon mennek vele, termel 1 MW (!) hulladék hőt , miközben leadja az 500 kW tengely teljesítményt (összehasonlításképpen egy családi házat 25 kW-os kazán fűt, és szerintem 24 órából -20 C mellett maximum 10 órát megy naponta, ami azt jelenti, hogy 250 kW-ot fogyaszt 24 óra alatt egy családi ház) Visszatérve e tekintélyes hőmennyiséghez, azt el kell vezetni az autóból úgy, hogy az óriási teljesítményű hűtő ne legyen látható, aerodinamikailag az autót sokkoló, ezért kell a két légbeömlő az autóra, amely építését tekintve ismét csak tökéletes, még a hűtők rácsozott struktúrája is megjelenítésre került:

 

 

A hátsó fékekre nem áramolhat ez a forró légtömeg, hiszen van annak saját hőtermelése, amikor az autó gyorsulását meghaladó lassulási teljesítményt szolgáltat, szerintem itt kerekenként beszélhetünk kb 500 kW-ról, ezért a légcsatorna bevezeti a levegőt a kerekek közé. A beömlők burkolata a pilótafülke részeként kerül a helyére:

  

 

Érdemes figyelni a fülke rész építési technikájára, az autó hátuljától az eleje felé épülnek a kockák egymásra, ennek köszönhetően kompromisszumot nélkülöző kasztni-forma az eredmény.

A galériában végigkövethető az építés.

 

Köszönöm, hogy elolvastad, a folytatáshoz kattints ide!

 

2016-08-03

4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó4404 Designer F1 autó

2016 augusztus 3, 18:35
avatar
speedMcLine Nagyon szép lett ! :o 2017 április 27, csütörtök