42022 Ram Rod (utánzat)
42022 Ram Rod (utánzat)
Alap adatok:
Készletszám: 42022
Témakör: Technic
Ajánlott életkor: 9-16
Csomagolás: Doboz
Minifigurák: nincs
Kiadás éve: 2014
Katalógusban: Van (93. oldal)
Végre! Hosszú hónapokon át tartó alkatrész vadászat, meg néhány „kölcsönalkatrész”
segítségével megépült ez a szépség.
90%-ban azonos alkatrészekből áll, mint az eredeti 42022. Fő alkatrész importőrjeim, a 8435 4WD: Építési napló: http://kockashop.hu/epitesi-naplok/profi/8435-technic-4wd-1058
valamint a 8454: Építési napló: http://kockashop.hu/epitesi-naplok/profi/8454-technic-mentokamion-1320
A LEGO honlapján találtam az építési útmutatót: http://service.lego.com/hu-hu/buildinginstructions/42022?ignorereferer=true
Már régóta kíváncsi voltam, erre a készletre, ezért fogtam bele ebbe a „vállalkozásba”, de másoknak nem ajánlom… egyszerűbb megvenni, az eredetit, amiben már előre összeválogatták az alkatrészeket gyárilag.
Igen különleges készlet! Jelenleg a LEGO TECHNIC járgányok két fő csoportra oszthatók, átlagban: A „kis” alsókategóriás gépek, amiknek, jó, ha van kormányzásuk, meg valami egyéb funkciójuk, meg a „nagy” brutáljárgányokra, amikben van minden: V-akárhányas motor, differenciálmű, felfüggesztés, kormányzás, stb… ez a készlet valahol a kettő között van, ami elég ritka.
Jelenleg a 42037, ami hasonló, bár az jóval drágább, és szánalmas szimpla 4 hengeres motor jár hozzá… míg az olcsóbb 42022 full V6-os motort kapott… igaz, se differenciálmű, se felfüggesztés nincs… se elöl, se hátul…
Megépítve tényleg vagány járgány, de az első tengely, a kormánymű rögzítése… nos, azt csak egy L-alakú alkatrész vége (1x csatlakozási pont) tartja! Dimbes-dombos terepen ijesztő, ahogy ide-oda hajlik… ha egy 9-éves srác (ajánlott életkor) „full gázzal ugrat, ütközik” ezzel a járgánnyal, az szent, hogy törik…
Amúgy, hála a jó hosszú építésű alváznak, jól bírja, a hepe-hupákat…
Amit viszont nem bír jól, az a hosszú, egyenes út, nagy sebességgel… vígan nyomjuk tövig a gázt, aztán egyszer csak leáll a motor. A „kis 4-es” tengely, a motor főtengelyénél, a kis fogaskerékkel ugyanis nincs hátul rögzítve, így pár milliméter tartja… utána repül az utastérbe… ezt persze, egy „váltóház” orvosolhatjuk, de az is lehet, hogy az én 4-es tengelyeim nagyon kopottak…
A tetőemelő szerkezet, egyszerű, de nagyszerű.
A napló írásakor, még volt raktáron ebből a készletből a KOCKASHOP-nál, tehát aki egy komoly TECHNIC járgányra vágyódik, tízezer alatt, csapjon le rá!
2015 július 19, 11:26