8435 Technic 4WD
Cikkszám: 8435
Témakör: Technic
Ajánlott életkor: 9+
Évjárat: 2004
Utolsó év, amikor katalógusban szerepelt: 2005 (?)
Bevallom őszintén, nem vagyok egy Technic rajongó. Különösen a Lego Technic témakör "modernizációja" óta nem. Az új típusú Technic készleteket ugyanis eléggé körülményesen lehet összekapcsolni, a régebbiekkel, vagy akár a normál Legokkal (aki próbált már régi típusú Lego 9V motorkészletet beszerkeszteni, új típusú Technic készletbe, az tudja, hogy értem...) lehetni, lehet, de elárulom, a végeredmény nem lesz valami szép...
A jelenlegi építési napló alanya ugyan a modern Technic készletek közé tartozik, mégis, (meglepő módon) tartalmaz néhány hagyományos Technic alkatrészt. Tulajdonképpen a klasszikus 1994-es Technic "Big Foot" autómentő modernebb verziója. Sajnos, nem meglepő módon a régi itt is többet tudott: annak a hátsó tengelyén is volt rugózás, nem csak az elsőn. Elsődlegesen azonban, ami nagyon feltünő: a régi piros volt, ez viszont kék! Pont, mint a Tengerparti homokfutó új, és régi verziója esetén... Ebből a készletből is lehet alternatív modellt építeni: Egy szép nagy quad bike-ot. Pont mint a 94-es verzió esetén, ott is az volt az alternatív modell..
Akkor lássuk az építés menetét: két fő csomagban, jó sok alkatrész. Na, itt tényleg nem árt építés előtt alaposan szétválogatni a kupacokat (szín, típus...)csak, hogy majd megtaláljuk az alkatrészt ami kell.
Az építést, bizony nem az alvázzal, hanem egyből a motorblokkal, és a kormányművel kezdjük. Ezek után az első csörlő, és vonóhorog kerül a helyére.
Ha mindez kész nekiláthatunk az alváz építésének. Ez alaposan meg van erősítve, (nagy járgányról van elvégtére is szó...) mindenhol áthidaló, kereszt gerendákkal. Bekerülnek még a motorhoz, és a kormányhoz vezető tengelyek és nagyjából meg is van az alváz első része.
Az alváz hátsó része, és a főtengely, ami a motorhoz vezet alapvetően egyszerű konstrukció, és mivel a 94-es előddel ellentétben itt nincs rugózás, gyorsabban el is készül.
Ezután a hátulsó vontató darus rész következik, ami szintén nincs túlbonyolítva, és ellentétben a 94-es előddel ez nem csatlakozik a vezetőfülkéhez, hanem önálló egységet alkot. Nehezebb járművek vontatása esetén így a súlyelosztás sajnos nagyon hátra tolódik, ami könnyen egy kétkerekes manőverrel (orr a levegőben!) érhet véget.
Végül még behelyezzük az üléseket, és a négy kereket is a tengelyekre rakjuk. Ezzel az alváz kész.
A karosszéria építése egyből a vezetőfülkével, és a motorháztetővel indul. Egyik sem túl bonyolult. A motorháztető nyitható, aminek mondjuk túl sok értelme nincs, mivel eléggé "kispórolt" típus, így csukott állapotban is lazán be lehet látni, és jól lehet látni, az alatta (?) lapuló (szépen kidolgozott) V6-os motort.
Ha felkerültek az első lámpák, jön a hátsó plató, és a bukócsővek. A villogó lámpák is szépen elhelyezkednek hátul,és a plató vége, valamint a hátsó lámpák után el is készült a nagy mű.
A karosszéria alig pár ponton csatlakozik az alvázhoz, könnyen felrakható, leszedhető, és aki fantáziadús, az olyan típusú, és stílusú karosszériát kreálhat erre a járgányra amilyet csak akar. Ha megvan ez a készlet, vagy megszerzitek valahonnan, nyugodtan variáljátok, az alapverzió ugyanis eléggé lapos, és nem valami menő...
Nos, ennyi volna ez az építési napló, további jó építést, és játékot mindenkinek.
2014 március 9, 10:50