Új témakört köszönthetünk: Itt a LEGO® FORMA!
A LEGO® bejelentette, hogy új témakörrel jelentkezik, aminek szerves eleme a közösségi finanszírozás.
A LEGO® Csoport ki is adott egy hivatalos közleményt, amiben elmondja, hogy ezúttal az innováció nem házon belülről érkezik, hanem megint a közösségen lesz a hangsúly. A LEGO® az Indiegogo honlappal együttműködve teszteli az ötleteket. Ennek a kooperációnak az első eredménye a LEGO® FORMA.
A terv az, hogy több különböző, úgynevezett pilot projekt lesz bemutatva, hogy ezzel tárjanak elénk új ötleteket, témaköröket. Ebben az esetben a crowdfundingon nagy a hangsúly, hiszen ennek köszönhetően valósidejű visszajelzést kapnak arról a felek, hogy érdemes-e ezzel foglalkozni.
Ez azt is jelentené, hogy csökkentenék az újdonságok hordozta kockázatot és meggyorsítanák az innováció folyamatát. Azt is fontos megjegyezni, hogy ezzel a procedúrával új közönséget érnének el, és megkerülnék az alapvető, eddig megszokott folyamatokat, például az IDEAS körül tapasztalt óriási várakozási idő.
Tom Donaldson, a LEGO® Creative Play Lab igazgatóhelyettese elmondta, hogy ezzel a megoldással céljuk, hogy táplálják azokat az ötleteket, amelyekről nem feltétlen tudják, hogy milyen eredménnyel zárulnak. A LEGO® Csoport komoly elvárásokkal áll az együttműködéshez, és hangsúlyozza a párbeszédnek és egymás inspirálásának fontosságát.
A LEGO® FORMA új pilot projektjeit az Indiegogo 10 milliós közössége „tesztelhette le” első körben. Ahogy azt már említettük, ezzel sokkal gyorsabb visszajelzés tud érkezni. A FORMA főleg modelleket takar, az alapot pedig a Technic szolgáltatja, hivatalosan a felnőtteket megszólítva.
Kari Vinther, a marketingért felelős vezető, aki nem mellékesen a Creative Play Lab Pilot programjában is komoly részt vállal, elmondta, hogy a LEGO® FORMA inkább egy kreatív készlet, nem pedig játék, ebből adódik, hogy az elkészült modell inkább kiállítási tárgy lesz, mint egy klasszikus „játszható” LEGO®. Fiatal felnőttekkel beszélgetve arra jöttek rá, hogy nekik továbbra is számít az, hogy kreatívak legyenek, valamint az is, hogy alkossanak valamit, de ezen a ponton sokszor közbejön valami. Ebben próbál a LEGO® segíteni, visszaadva az építés gyermeki örömét. Kari Vinther is elmondta, hogy nagyon várják a fogyasztói (építői) visszajelzést és az ötletek megosztását.
Azt is megtudhattuk, hogy a készlet összeépítése pár órát vesz igénybe, ezzel is elősegítve a felnőttek visszarántását az építés világába. Mivel ez egy pilot projekt, ezért limitáltan fog megjelenni, ezzel felmérve a piaci igényeket.
Natasha Raja, az Indiegogo marketing részlegének alelnöke továbbá megjegyezte, hogy az Indiegogo platformja ideális az ilyen projektekhez, hiszen megvan náluk a kellő know-how.
A LEGO® FORMA sorozatból a következő készleteket várhatjátok:
- LEGO® FORMA Koi (81000)
- LEGO® FORMA Shark Skin (81001)
- LEGO® FORMA Splash Koi Skin (81002)
- LEGO® FORMA Ink Koi Skin (81003)
Most pedig lássunk pár érdekes tényt a LEGO® FORMA témáról:
- 16 skin közül lett kiválasztva a hivatalosan bejelentett 4.
- A modellt és a különböző skineket fókuszcsoporttal tesztelték. A fókuszcsoportot LEGO® alkalmazottak, valamint fanok tették ki.
- A szűk LEGO® FORMA csapatot 4 ember alkotja: Kari, Anne, Harald és Mikkel.
- A bővebb csapatban 25-nél is több ember van.
- Harald – aki a modellt tervezte – balkezes, ami a tekerőkaron megmutatkozik.
- Ez az első olyan alkalom, amikor a LEGO® közösségi finanszírozást alkalmazott.
- A Creative Play Lab 4 helyről dolgozik: Billund, Szingapúr, London, Los Angeles.
- A felnőttek 91%-a azt mondta, hogy a játék hozzájárul a jólétükhöz.
- 86%-uknak a játék segít lenyugodni.
- 87%-uk mondta azt, hogy az „építős játékok”, amilyen a LEGO® is, segít a kreativitásuk felpörgetésében.
- 76%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy az építős játékok közül a LEGO® imponál nekik a legjobban.
(A közvélemény-kutatási adatokat a LEGO® Play Well Report 2018 tartalmazza.)
Zárszóként annyit még, hogy 2019 elején számíthatunk ezekre a készletekre, és természetesen szeretnénk hallani a véleményeteket!