A LEGO egymillió készletet adományoz rászoruló gyermekeknek
Az adományozás a Build to Give kampány keretein belül történik.
A kampány által a LEGO Csoport az elmúlt évben több mint 500 000 készletet adományozott világszerte gyermekeknek. Idén az ünnepi időszakban a cég szeretné ezt a számot megduplázni és ehhez az építők segítségét is kéri. A cél az egymilliós határ elérése, ezzel mosolyt csalva megannyi rászoruló gyermek arcára.
Az adományok célközönségét elsősorban olyan gyermekek alkotják, akik nehéz, kiszolgáltatott helyzetben vannak az ünnepek alatt is. A dán cég ezért is ösztönzi arra az építőközösséget, hogy maguk is készítsenek el egy-egy ünnepi díszt. Minden egyes dísz után, amit online megosztanak, a LEGO Csoport egy készletet adományoz egy rászoruló gyermeknek, legyen szó kórházban, gyermekotthonban, vagy hátrányos helyzetű, leszakadt közösségekben élő gyermekekről.
A Build to Give novemberben és decemberben zajlik és bárki csatlakozhat, hogy az ünnepi hangulatot terjessze. Csak pár alkatrészre van szükségük az építőknek egy dísz elkészítéséhez, melyről feltölthetnek egy képet a közösségi oldalakra a #BuildToGive hashtag használatával.
Kathrine Kirk Muff, aki alelnöke a LEGO Csoport Társadalmi Felelősségvállalásért felelős részlegének, elmondta, hogy büszke arra, hogy megdupláznák a múlt éves adományok számát. Beszélt arról is, hogy milyen szívmelengető az építők részéről tapasztalt lelkesedés, amivel a díszeket készítik. A LEGO Csoport alig várja, hogy lássa az eredményt, díszek formájában, és hogy egymillió gyermeknek segíteni tudjanak.
A kezdeményezés hivatalos magyar partnere a Baptista Szeretetszolgálat.