Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Volvo L350F Wheel Loader


LEGO 42030 - Volvo L350F Wheel Loader

Ez a készletet még tavalyi beszerzés, de közben annyi minden történt és annyi elfoglaltságom volt, hogy csak most volt időm rá, hogy felbontsam.
A doboza hatalmas. Eddig ez a legnagyobb méretű legós dobozom. Igazi zászlóshajónak való. Teljes mértékben hozza a Technic-es designt, elől és hátul is.

     

Ami egy kicsit megkülönbözteti a hasonló készletek csomagolásától, az az, hogy a doboz fedőlapja felhajtható és így tovább gyönyörködhetünk a készlet részleteiben.


 

Feltéptem a két cellux csíkocskát és kiborítottam a doboz tartalmát
 


Számozatlan csörgős zacskókban hullik ki elénk az 1636 darab alkatrész. Az óriáskerekek nincsenek becsomagolva, de az építési leírás és a matricaív külön tasakban kapott helyet.
 

  


Az útmutató több mint 300 oldalas, meglehetősen vaskos. Ugyanolyan kötést kapott, mint a LEGO exkluzív kiadványai, de ennek a papírja nem olyan vastag, így nem is esik szét használat közben a könyv. Persze nem is kell annyira szétnyitni, mivel a puhább lapok maguktól szépen és könnyen odasimulnak a helyükre.
 


Mielőtt hozzáfogtam az építéshez, úgy gondoltam készítek egy képet összehasonlításként a kerekekről. A  42029: Customised Pick-Up Truck kerekét tettem mellé és kedvenc minifigemet, a magányos lovast, személyesen. Nem csak dobozméretben, de kerékméretben is ez a készlet nálam a csúcstartó.
 


Első lépések. Ebből a kis micsodából lesz az a nagy izé!? :D Végül is valahol el kell kezdeni…
 


Nem fogok nagyon sokat fényképezni, mert egy naposra tervezem az építést, de ennek a kis résznek a megépítését máris érdekesnek találtam. Több kis alkotóelemből áll és az egyes részeket „bújtatott” tengelyek rögzítik.
 


Tyűha, bonyolódik a helyzet kicsit. De szeretnék én is olyan nagy tudással bírni, hogy ránézek egy ilyen micsodára és csak legyintve mondom, hogy melyik alkotóeleme lesz a gépezetnek. Egyelőre azonban csak pislogok és csodálkozom, mennyire jól meg vannak tervezve ezek az ördöngős masinériák!
 


No, most már, hogy betettem ezt a differenciálművet, ha tippelnem kellene, azt mondanám, hogy ez lesz a hátsó kerék és a zöld motor hajtáslánca.
Valamiért nagyon szeretem a differenciálműveket. Olyan zseniális találmány! Köszönet érte Differenciál Ottónak!

TUDTAD!?

Érdekes, de a differenciálmű feltalálójának neve tisztázatlan. Legtöbb hiteles forrás az 1800-as évek elejére teszi az első alkalmazását, de feltételezéseken alapuló utalások az időszámításunk előtti korokba is visszavezetnek. Forrás: „Az első differenciálmű” -
Szóval kis barátom, itt is felhívom a figyelmed, ha az ipari forradalom témaköréből felelsz töri órán és azt fogod mondani, hogy a differenciálművet Differenciál Ottó találta fel, akkor a karótól az sem ment meg, ha a Leg-Technic-es Longeye-re hivatkozol! Az csak vicc akart lenni!

 


No, már eddig is tele van meglepetésekkel számomra ez a készlet. Ilyen alkatrészekkel sem találkoztam még.
 


Hát még, amikor rögzítjük őket a helyükre néhány további fogaskerék, pin, tengely és liftarm társaságában. Ijesztően bonyolultnak tűnik nekem ez a meghajtás! De nagyon tetszik és eddig minden szépen és finoman működik.
 


Egyelőre ezt az építményt félretesszük és hozzáfogunk a másik oldalnak.
 


Elkészítjük a jármű elejét is, ami építés szempontjából nagyon hasonlatos a hátsó részéhez, csak kicsit egyszerűbb.

Majd a kardáncsukló segítségével összekötjük a két építményt. A szerkezet csuklik-nyeklig, de pont úgy, ahogyan kell. Arra is fény derül, hogy összkerék meghajtású lesz a gépezet.

Szépen haladunk tovább az alvázzal. Az összekapcsolt elemek forgáspontját megerősítettük és elkezdjük a motortér kialakítását.
 

  


Nagyon érdekes dolog most nem történt, talán csak ennek a középen látható résznek tetszik a kialakítása, ami a törzs fordulásával szépen torzulgat. Ehhez fel kellett használni kettőt az új kutyacsont alakú, szürke liftarm-okból.
 


Építéstechnikailag nem túl lényeges, de a modell szempontjából mindenképpen fontos lépés a meghajtó motor és a kormányzásért felelős szervomotor beszerelése. A csatlakozók végét még el is láttuk színes (szürke és sárga) plate-ekkel, hogy könnyebben megtaláljuk majd a helyüket.
 


Most kerül a helyére a 6 hengeres, soros zöld motor. Korábban, a képek alapján nem találtam szépnek, de most így élőben, a maga valóságában szemlélve nem is olyan rossz. Azért továbbra is fenntartom a véleményem, hogy olajzöldben (amilyen egyébként igazából is a VOLVO motor) jobban nézne ki. A megépítéséről nem készítettem képsort, mert ugyanolyan, mint a többi kamumotor, csak zöld színűek a motorblokkok.
 


Az elektromos meghajtás és vezérlés további alkatrészeinek beépítésével folytatódik a munka. Itt néhány megfelelően elhelyezett liftarm segítségével rögzítjük a vevő egységeket.
 

  


Majd az elemtartó következik. Ezt a képen is látható, piros távtartó gyűrűkkel ellátott tengelyek fogják a helyén tartani. Most úgy tűnik, nem lesz problémás az elemcsere.
 


Nem is tudom, de mintha az imént épp az ülést építettem volna meg.
Megfelelő előkészítés után pedig a lapátemelő motor is a helyére kerül. Meg kell mondanom, egyre súlyosabb a szerkezet és még csak a füzet felénél tartunk.
 


Ez a kis M motor pedig a kanál billentéséért lesz felelős. A kábel, nekem úgy tűnt, épp csak elér a vevőig.
 

  


Az első két aktuátor a helyén. Vagyis csak azt hittem, mert miután kicsit kigyönyörködtem a szépen egymásba kapaszkodó fogaskerekek látványában, észrevettem, hogy hiányzik két nagy sötétszürke fogaskerék, amit épp az imént kellett volna betenni, mielőtt az aktuátoros szerkezetet rögzítem. Nem volt egyszerű ezt a keretet kibontani a helyéről. Miután elhelyezzük és bepattintunk alulról két pint, oldalról egy technic tengely benyomásával rögzítjük. Vagyis ezután már nem tud mozogni se jobbra, se balra, se le, se föl. Végül óvatosan feszegettem a szerkezetet és közben egy olló hegyével benyúltam a tengely végére és óvatosan, tizedmilliméterről tizedmilliméterre haladva kihúztam a helyéről. Ezután már úgy raktam össze, ahogy kell.
 


Legközelebb ezeknek az elemeknek a felhasználásával gyűlt meg a bajom. Nagyon hasonlóak, s én siettem, nem figyeltem oda. Persze, hogy a rosszat építettem be. Így, amikor az utolsó aktuátort is a helyére kellett tenni, a szerkezetet túl feszesnek éreztem és nem is minden lyuk oda jött ki, ahová kellene. Amikor alaposabban szemügyre vettem az alkatrészeket, akkor jöttem rá, mi a baj. Szerencsére ezt nagyon gyorsan lehetett orvosolni.
 


És az utolsó aktuátor is a helyére került.
 


Most vagy 20 oldalon keresztül nem készítettem képet, mert nem igazán történt semmi érdemleges. Egy helyen elméztem az egyik liftarmos szerkezet helyét, de egyszerűen lehetett korrigálni, most nem kellett az olló  Egyébként szinte csak liftarmokat pakolgatunk a szerkezetre, így az egyre erősebb, robosztusabb lesz.
Alig valamivel jutottam túl az építési leírás felén, így még sok elem van a dobozban. Azért sok alkatrészt felemésztett már ez a monstrum, egyre könnyebb megtalálni a szükséges darabkákat.
 


Helyére kerül a kipufogó és egy kis matricázás után az első takaróelem.
 


Egyik oldalról már szépen alakul a munkagép formája, néhány jól elhelyezett és felmatricázott panel segítségével.
 


A másik oldalon pedig elkészült a létra. Ennél kicsit gondolkodnom kellett a felhelyezését illetően.
 


Nagyon sokat haladtam. Csak újabb 50 oldal megtétele után készítettem képet, mivel megint nem történt semmi igazán érdemleges. Azt gyanítom, már nem is fog, hiszen a lényegi résszel, a belső szerkezettel már elkészültünk. Természetesen a sok panel és liftarm felhelyezésével szépen alakul a járgány külseje, egyre jobban tetszik. Már alig várom, hogy kipróbálhassam!
 


Készítettem egy képet arról, hol tartok. Szépen alakul a kabin. Szinte azt mondanám, hogy már csak a kerekek hiányoznak, de nem mondhatom, mert még elég sok elem van a dobozban és a füzetből is van hátra bőven.
 


Na, végül csak elfogytak azok is és elkészültem a gépezettel. Igazán impozáns kép tárul elénk.

 


A jármű hatalmas nagy, mint azt az eleje óta végig sejtetni engedte. Jó nehéz is, hivatalosan 2 kg.
 


Kézzel működtethető funkciója nem nagyon van, itt a hátulján csaknem minden ajtó nyitható és megcsodálható a motorja.
 


Vadonat új elemeket tettem bele, de nem mozgott túl fürgén. Szerintem a kamumotor sokat levesz a teljesítményből. Rugózása ugyan nincs a felfüggesztéseknek, de a hátsó tengely nem fix, így kisebb akadályokon simán át tud menni. Egyébként is összkerék meghajtású. A fordulásnál elég idegbajosan rángatja magát jobbra-balra. Nekem valahogy nem szimpatikus ennek a szervomotornak a működése. Sokkal jobban tetszenek azok a kormánymegoldások, amiket a trialtruck-okban is használnak.
 


A kanál mozgatása viszont nagyon élethű. Emelhető, billenthető és pont megfelelő a sebessége is.
 


Ennyi alkatrész kimaradt a végére. Mivel tengely is van közöttük és abból a LEGO nem szokott pótalkatrészt biztosítani, ezért egyik-másik elem biztosan kell a B verzió megépítéséhez is.

Összegzés


Gyerekkorom óta rajongással figyeltem a távirányítós autókat. Persze abban az időben még nem állt ilyen magas szinten a technika. Így aztán akár azt is mondhatnám, hogy egy gyerekkori vágyam teljesült, de az az igazság, hogy ilyenről akkor még csak nem is álmodtam. Csak amióta a gyermekeim megszülettek és a YouTube-os kalandozások alkalmával néha belebotlottam egy-egy távirányítású autó show-ra, azóta tudom, hogy egyáltalán ilyen munkagépek is léteznek.
Ráadásul mindenz LEGO alkatrészekből összerakva!
Hihetetlen élmény számomra. Ennek a készletnek minden egyes pillanatát éreztem, amióta átvettem a futártól
Már a doboz látványa is lenyűgözött, de a belőle kiömlő alkatrészek sem okozta csalódást. Az építést is végig élveztem.
Kinézetre teljesen hasonlít az igazi VOLVO munkagépre és a mozgása is hasonló. Egyedül a fordulással vagyok kicsit elégedetlen, de azért nem annyira, hogy akár parányit is rontson az összképen.
Ez egy fantasztikus készlet! Bátran ajánlom mindenkinek megvételre! Nem fog benne csalódni!

Végezetül néhány videót szeretnék a figyelmetekbe ajánlani:


   BrickBuilder – talán a legalaposabb
      https://www.youtube.com/watch?v=pChMyGDqrw8
   Egy érdekes próbálkozás a szabadban
      https://www.youtube.com/watch?v=eIEnoRKtvVI
   A LEGO hivatalos videója
      https://www.youtube.com/watch?v=GPIQTx8yTT0

Már csak egy dolog hiányzik. Kellene valami, amit meg lehet rakodni!

Köszönöm a figyelmet!

További Jó Játékot Mindenkinek!

Volvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel LoaderVolvo L350F Wheel Loader

2015 augusztus 10, 10:23
avatar
Dudás Gábor Lenyűgöző ez a készlet: mind méreteiben, mind funkcióiban egyaránt! 2015 augusztus 12, szerda
avatar
Longeye Na, akkor a Mercitől padlót fogsz :D Én már fogom! :) 2015 augusztus 18, kedd

avatar
Ákos82 Te jó ég de gyönyörűűűűű! Én is gratulálok ehhez a fantasztikus készlethez, és minőségi naplóhoz. Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, és a másikat mióta újra legózok. rengeteg élménnyel gazdagodtam a profi naplók által. A markoló a méreteit nézve egy perc alatt zúzná le kicsiny városkámat, és a minifigek tehetetlenül néznék a rombolást :) 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
Longeye Az bizony! Tekintélyt parancsoló darabja a gyűjteményemnek! Tudom, csak tréfából írtad, de azért megjegyzem, nem szeretek rombolni. A gyerekeimnek is mindig azt hajtogatom: "Építeni sokkal szórakoztatóbb, mint rombolni!" Noha tudom, "jól rombolni" sem könnyű :) 2015 augusztus 11, kedd

avatar
Ákos82 Tréfa persze... :) Nagyon várom a dömpert a készletből. Tudod, meg van a city-s változat, és ahogy nézem, két kerekedet összerakod és elbújik mögötte az én járművem :D. 2015 augusztus 11, kedd

avatar
SzaboPeter Szia! Szeretnék gratulálni a készlethez és a naplóhoz egyaránt. Türelmes építő és gyűjtő vagy az biztos! Ha annyi idő lenne építésre meg naplózásra, mint amennyi soha nincs, akkor Te pikk pakk össze tudnál dobni egy alternatív változatot én meg győzném kivárni és olvasni! :-) Jó játékot és építést kívánok a VOLVO-hoz! Üdv: Péter 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
Longeye Szia Péter! Köszönöm! Technic-hez még nagyon kezdő vagyok, az a pikk-pakk elég hosszú lenne, de ehhez a készlethez tényleg érdemes lenne hozzányúlni :D 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
HSzabi1 Ja, azt még meg kell jegyeznem, én nem bírnám ki, hogy kibontás nélkül legyek gazdája ennek a készletnek akár csak napokig, na de hogy hónapokig, ez valami önmegtartóztatási tréning része lehet kizárólag :-D 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
Longeye :-D A körülmények miatt nem volt olyan nehéz. 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
HSzabi1 Töltöttem fel egy videot a szervo motor és a vonat távirányító együttes működéséről, nézd meg, szerintem érdemes lenne egyet venned a Volvo-hoz : https://www.youtube.com/watch?v=aneaGcAkeFM 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
Longeye Aha! Ez klassz! Van egy ilyen vonatos távirányító itthon, de most nem lesz időm kipróbálni. :( 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
HSzabi1 Ismét köszönet a szép, részletes naplóért! Pár gondolat az Általad leírtakhoz: a távirányítós autók nekem is gyermekkorom álmai voltak, mert akkor még csak vezetékes távirányítós volt, az is méreg drágán. A Fiam sajna nem érékeli ezeket, de a Tabletek korában valószínűleg annyira kurriózum ez számára, mint nekünk anno a gurulós fa traktor :-D A differenciálműről: azért nem említik meg önmagában, mert alapvetően a bolygómű leszármazottja, nem akarom kicsinyíteni a jelentőségét, csak máshol keresném az eredetét. Én sok motorizálással foglalatoskodok, ezt imádom a legoban, és a kerekek spéci meghajtásai azért kellenek, mert ha nem ilyen kis helyen oldod meg a nyomaték módosítást, akkor az L és XL motorok egyszerűen kihajlítják a tengelyeket és a studless elemeket, mert azok stabilitása jóval alul múlja a klasszikus technic elemekét. Zseniális jármű ez, a szervo nem a törzskormányzásnál előnyös, hanem inkább a klasszikus tengelycsonk kormányzásnál, ide valóban egy aktuátoros vagy csiga áttételes kellett volna, de azért az a szervo jól jön, hiszen önmagában ha az elektromos komponensek árát összegezzük, majdenm a készlet árát kapjuk! 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
HSzabi1 Még egy gondolat: a szervo motor kitérése PWM függő, azaz ha egy vonat távirányítót teszel a másik mellé, és azzal vezérled a fordulást és a meghajtást, akkor részleges kitérést is tudsz produkálni, amely állapotban meg is marad a gép, a piros gomb lenyomásával pedig egyenesbe tudod állítani. Az XL motor esetében is jobban jársz, ha fokozatosan indítod meg a szerkezetet, mert előbb-utóbb valamit összetörhet a botos távirányítóval. Ha veszel 6 db ceruza akkut (VARTA nálam vizsgázik és jól, valamint a TESCO-ból a szürke-zöld, a fehér-zöld ultra gagyi, azt TILOS!) akkor spórolsz és az ereje is meg fog jönni, alacsonyabb a feszültsége, de kisebb a belső ellenállása, így eredőben Duracell minőséget ad még a szürke-zöld TESCO-s is. 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
HSzabi1 FONTOS: egy IR vevő csak együzemmódot tud egyszerre, azaz a kormányzást és a meghajtást a tárcsás távirányító alkalmazása esetén egy IR vevőre kell tenned! (talán így is van alap összeállításban is, de ha nem, akkor erre figyelj oda). Vagy ha egy SBrick-be ruháznál, az még ütősebbé tenné a gépet! 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
Longeye Köszönöm Szabolcs! Te mindig olyan sok hasznos kiegészítést tudsz írni, sokat lehet tanulni belőle! Láttam a videót. Készíthetnél valami összefoglalót ezekről a PF-RC dolgokról, szívesen olvasnám, de szerintem még sokan! Én pont a kisfiamra várok, hogy belenőjön ezekbe, remélem jól fogunk majd szórakozni velük, de lehet én is csalódni fogok. Részben Ő is az oka, hogy eddig nem raktam össze, mert bár felcsillanna a szeme, az biztos, de a gépezetet is megviselné a találkozás :) Úgyhogy most is csak titokban és hamarosan szétszedés, spájzolás lesz a sorsa a készletnek még 1-2 évre. SBRICK: Sajna csak egy Symbian-os N8-as Nokia-m van, és egyelőre nem is akarom leváltani. A kockán kívül még más anyagi vonzata is lenne a dolognak, úgyhogy egyelőre ... Ráadásul már a fényképezőgép is lassan 10 éves, szóval arra is számolni kell, hogy csere lesz, ha szeretnék továbbra is képes beszámolókat írni :D 2015 augusztus 10, hétfő