Vasúti híd - Freestyle építés
Sziasztok!
Még a szokásos novellaírás előtt boldog karácsonyt, és szilvesztert szeretnék kívánni minden építőnek, és kockashop alkalmazottnak akik esetleg elolvassák ezt a naplómat!
A mai naplóm a szokásostól két okból is elég eltérő lesz. Előszöris még sosem építettem ezelőtt 5000-nél több elemből semmit sem. Másodszor pedig ezt az építményt FREESTYLE technikával építettem, szóval csak gondoltam egyet, és belekezdtem a kockák pakolgatásába mindenféle terv nélkül. Kezdetben elég nehéz volt mert nem számolhattam ki, hogy milyen méretarányban dolgozok, és emiatt a vonat egy kicsit kicsi lett a minifigurához képest.
És ha ez nem lenne elég, úgy döntöttem, hogy egy kicsit megnehezítem a dolgomat azzal, hogy környezetet is építek a vonat mellé... vagyis pontosabban alá. Ezekből adódóan ennek a diorámának a megépítése több napig tartott. A legnehezebb része természetesen maga a híd volt, mivel meg kellett tartania a mozdony (1,1 KG!), és a saját súlyát, valamint környezetbe illőnek kellett lennie.
Ahogy a képeken is láthatjátok, a dioráma egy folyóból, két partszakaszból, illetve a hídból áll. Ez az építés rendkívül jó alkalmat adott nekem hogy kombináljam az ipari (industrial) építési stílusomat a természetes környezettel, mindezt úgy, hogy közben szeményes vonásokat, és utalásokat is beleszövök az építésbe. A híd tartópilléreit egy kicsit rongáltabbra csináltam mint a megszokott, illetve az alatta található stéget is "betonból" készítettem, hogy megadjam neki az ipari hangulatát. Emellett a természet is közrejátszott az építésben. A partszakasz tele van homokos, illetve füves terürülettel, amelyekben változatos növények találhatóak. A folyóban pedig megtalálható egy "fapados" Bombero, aki a kedvenc ládájában szeli a vizet.
Az építés másik nagy részét maga a mozdony teszi ki a tekintetre méltó 43 cm hosszútágával. A mozdony kb 970 elemből áll. Tudom, nem látszik annyinak, de azért ilyen sok, mert a fülke kivételével minden egyes négyzetcentimétere tömve val LEGO kockákkal. Ennek két oka van. Előszöris így realisztikus. A hasonló 4-tengelyes amcsi dízel-elektromos mozdonyok szerkezeti súlya 100-150 tonna között mozog, hogy át tudják adni mind a 6000 lóerőt a sínekre. Másodszor pedig kicsi 1x1-es elemekkel le kellett súlyoznom a gépezet orrát, és farát, mert a motor súlya miatt középen lehajlott. Ezen 1x1-es elemektől nőtt meg a fajsúly, és a darabszám ennyire.
A mozdonyt egykét játékfunkcióval is elláttam. A vezetőfülke teteje például levehető, gurulni és kanyarodni is tud, valamint a legtöbb szervizpanel felnyitható, amiken keresztül be lehet tekinteni a gépezet bejsejébe.
Remélem tetszett a mai naplóm! Mindenkinek kellemes ünnepeket, és jó LEGO-zást! Sziasztok!
2020 december 31, 14:45