Trial Bike
A Trial Bike
Ebben a naplómban egy részben egyedileg épített triál motort mutatok be. Azért részben egyedi, mert bizonyos részeket egy youtube-on található videó alapján készítettem el, míg a maradékot saját ízlés szerint alakítottam ki. Az alapöteltet tehát ez a videó adta: http://www.youtube.com/watch?v=FMJJjuBMgbM
Innen vettem a motor első villáját, a hátsó lengőkart, és a hajtás elemeit, de a váz, a kormány és a burkolat saját ötlet alapján készült. A motor a 42007 Moto Cross Bike alkatrészei mellett tartalmaz párat a 9392 Quad Bike-ból.
A triál motorok jellegzetességét próbáltam utánozni a váz kialakításával, az alacsony, ülőhely nélküli váz, a széles, ívelt kormány és a hosszú, magasra nyúló hátsó sárvédő a triál motorok fő jellemzője.
Elsőként a váz készült el, majd ebbe illesztettem az egyhengeres motort, és a hátsó rugóstagot. Utána felszereltem a hátsó lengőkart a hátsó kerékkel együtt, majd felkerült a hajtásért felelős két lánc, illetve a kipufogó, ami egy az egyben a Moto Cross Bike-ról származik, elvégre úgy jó ahogy van, nem igényelt módosítást.
A középső és a hátsó traktus után az első villát szereltem össze, ami jó hosszú, igazodva a triál motorok geometriájához. Sajnos ez a hosszúság a merevség rovására is ment, de ennél rövidebb villa nagyon furán nézne ki a gépen.
A villa beszerelése után feltettem az egyedi kormányt, majd felszereltem némi burkolatott a csupasz motorra, kapott első sárvédőt, oldalborítást és hátső sárvédőt.
Időközben felmerült, hogy valami kitámasztásra is szükség van, mivel a járgányra nem terveztem kitámasztót tenni, ezért csináltam egy támasztó bakot, amire a motor könnyedén feltehető.
Összességében szerintem elég jól sikerült a kétkerekű, egyetlen nagy hátránya, hogy az első villa nagyon hajlékony, ebben a formában inkább csak dísznek jó. Egy darabig marad így a modell, de nemsokára vagy új alakot ölt, vagy visszaépül az eredeti verzióra.
Üdvözlettel,
Gergő
2014 október 2, 23:06