Tehervonat építése
Megérkezett hozzánk a piros tehervonat! Távolsági tehervonat a hivatalos elnevezés, a mozdony egy diesel, egyértelműen a 7939-es készletben kiadott sárga mozdony utódja.
Az alaplap és orr részek formára teljesen megegyeznek, de ennek a pirosnak a köztes konstrukciója szerintem egyértelműen kifinomultabb! Igaz, hogy ezt az előnyt a vontatott vagonok alacsonyabb kidolgozottsága egyértelműen és sajnálatos módon kompenzálja, hiszen az előd esetében kaptunk egy nagyon szép tartály vagont és egy szép konténer vagont, valamint egy középszerű autó szállító kocsit. Itt sajnos szépen kidolgozottnak csak a barna érc (bazalt vagy szén ?) szállító vagont lehet mondani, a helikopter és a traktor szállító "alaplapok" nem nyújtanak túl nagy optikai élményt. Olyan sokat fotóztunk építés közben, hogy két részes naplót készítek, most bemutatom a vonatot, a barna és a helikopter szállító vagonokat, a másodikban pedig markolót, a szállító kocsiját, a darut, a vasúti átkelőt, és az összeépített pályát. Azt most elárulom, hogy nagyon sok egyenes sínt kapunk ehhez a készlethez, talán ezidáig kiadottak között rekord mennyiségűt és ez nagyon jó!
A mozdonyt úgy kezdtük építeni, hogy mindjárt bele is tettünk egy LED világítást, szépen elő van készítve a beépíthetősége, így nagyon egyszerű dolgunk volt, látszik, hogy a "klasszikus" orr részek vannak a vonaton, ezekhez a felnyitható fülke tartozik, de erről később:
A nem hajtott forgó zsámoly sem hozdoz semmi újdonságot, a jól ismert változat készül, még mindíg 6 stud-os tengelyekkel, amik ív menetben garantálják az extra fogyasztást és a kicsit belassuló mozgást, majd idővel átalakítóm 4 db 3 stud hosszúra, amelyek így a belső és külső íven futó kerekek eltérő sebességét lehetővé teszik.
A motor is a jól bevállt változat, vettem egyet az előző generációsból is, most már van összehasonlítási alapom, és el kell mondjam, ez egy nagyon erős, megbízható változat, maradjon is még sokáig! Miután a gördülő szerkezeteket összeépítettük, majd felpattuintottuk az alvázra, jöhet a felépítmény érdekes része
Amivel szakítottak itt, az a jó öreg 4x1-es festett csempe a mozdony műszerfal, itt egy 4x2-es 45 fokos tető elem van, amelyre a képen látható műszerfal matricát kell felragasztanunk, a mozdony elejére eső oldalra pedig a LEGO vasút emblémája kerül:
Következhet az elektronika, minden kábelnek van bőségesen hely, nem kell bajlódni a benyomorgatással, egyedüli érdekesség, hogy az IR vevőre csatlakoztatott dupla kábel miatt egy oldalt studos kék 1x1-es kocka nem fért a helyére, ez az oldal alpot rögyíti, szerencsére annyi ponton csatlakozik az oldal panel, hogy ennek hiánya nem jelentett gondot, így is stabil lett a szerkezet!
Pozitívumként érdemes említeni, hogy végre sikerült az IR vevő ablakocskáját nem elrejteni, így a vonat sokkal jobban reagál a távirányító utasításaira, azt hiszem ez az első olyan tehervonat, amelynél a vevő optimális módon került beépítésre:
Sajnos festett elemet nem is tartalmazott a készlet, ez bizony erős visszafejlődés, de nem mondanám váratlannak, volt már időnk hozzászokni. Nem tudom, látjátok-e, de a sárga bögre nem maradhatott ki a fülkéből :-) Ha lenne teherautó a készletben, akkor a mozdonyt megkímélték volna e kiegészítőtől, de annak hiányában ez nem így lett. Szerintem a piros szín jobban illik egy vonathoz, mint a sárga, nekem ez egyértelműen jobban tetszik mint az elődje. Az oldal panelek beépítése után már nagyon jó formát kezd ölteni a vonat:
Az ajtók üveg ablakai is jól sikerültek, a tető kialakítása szerintem nagyon szép lett és nem mellesleg konstrukciója is stabil! A kapaszkodók és korlátok is a helyükre kerültek, és máris elkészült a távolsági tehervonatunk:
A mozdony után jöjjön a készlet kedvenc vagonja, a barna érc szállító kocsi. Rövid, fix tengelyű vagonról van szó, de van benne működő rész, ezek a kiürítő ajtók, már az alvázon is láthatjuk a raktér speciális kialakítását:
A szín is nagyon jó, mellette a forma és a működés is zseniális, bevallom, én a két másik vagont elcserélném ilyenekre, akkor lenne egy szép homogén szerelvényünk, na de ez nem kívánságműsor :-) Épülnek a lejtők, melyek az egyszerű kiürítést szolgálja:
Itt láthatóak az ürítő ajtók is, amik kis peremen záródnak, így maguktól nem nyílhatnak ki:
Nem tudom, ki mit gondol, de nálam ez a vagon a nyerő! Jöhet a helikopter, igaz ez olyan akció filmes, mert azok kivételével én még nem láttam helikoptert tehervonaton szállítani, na de egy ilyen készlet a gyerkőcök kezébe eléggé akcióssá tud alakulni! Ennek építése nem tartogat semilyen csemegét, a galériában végig követhető, ide csak a végleges állapot képét teszem be:
A végére tartogattam a bónuszt, igaz, hogy a készlet második felét csak egy másik naplóban fogom bemutatni Nektek, de Bálint ismertetőjét megosztom, amely a teljes szettet bemutatja röviden:
2016-02-21
2016 február 21, 20:22