Teherautó targoncával vol.1
7733 pótkocsis teherautó és villástargonca
Eredeti neve: Truck & Forklift
Kiadás éve: 2008
Kockaszám: 343
Minifigek száma: 2
Sziasztok!
Egy újabb készlet, ami nem mai darab, a 6 studos korszak kezdetéből való, de egy két apróságot leszámítva felveszi a versenyt a mai szettekkel.
Ez a teherautó is megdobogtatta a szívemet, és még a mai napig így vagyok vele, amikor csak a kezembe kerül. Van pótkocsija, targonca is jár hozzá, három raklapnyi áruval és két minifiggel.
A dobozban eredetileg négy zacskó, kettő leírás és matricák voltak. Az összerakást a targoncával kezdjük, a többi zacskóban pedig a kamion van.
A jármű a LEGO Cargo dizájnjának megfelelően zöld és fehér színekben pompázik. A targonca pedig piros, fekete.
A targonca:
A targonca megformálása jól sikerült, mind a formáját, mind a funkcióit illeti. Ennek a targoncának a fülkéje darabokból lett összerakva. A későbbi gépek fülkéjének a kerete egy egybe öntött darabot alkot, azoknál már nem bonyolították túl az építést. Valószínű ,hogy a viszonylag stabil építés rányomta a bélyegét arra, hogy a - minifig berakását megkönnyítve – keretet nem lehet felhajtani. Igaz azért van annyi hely, hogy beszálljon az emberünk. A két sárga antenna funkcióját nem értem, de ezt leszámítva tökéletes a jármű. A következő képeken a piros mellett még másik két targonca is van, egymás mellé raktam őket, így mindenki eldöntheti magának, hogy melyik a szebb, és formásabb. Majd a két „kakukktojásról” is fogok mesélni, az aktuális készleteknél.
Nézzük a kamiont:
A teherautó alvázának megépítése után a fülke következik. A hűtőrácsot a lámpákkal együtt egyben kell felhelyezni a kamionra építés közben, majd jön a sötétített szélvédő, és egy nagy egy darabból álló tető, ami áramvonalas, és nagyon megdobja a fülke formáját. Az efféle kamionokban elvileg az áramvonalas tetőben bújik meg a hálófülke, de ebbe nem lehet behelyezni minifiget. A fülke után épül meg fehér panelekből a rakodótér. Az egyik oldala teljesen felnyitható, hogy bele tudják emelni a raklapot. Amikor kész a kamion, akkor jön egy kis csalódás a számomra, méghozzá a kamion kinézete hátulról szemlélve. Olyan, mintha nem fejezték volna be a kamiont. Mintha elrontották volna a tervezésnél a hosszát, és nem lett kijavítva. A dupla tengely után már nem helyezték el a kamionokra (és a póton is megtalálható) lámpasort. Azt kell mondjam, hogy ronda. Ennek a „félretervezésnek” szoros következménye az, hogy a raktérbe csak egy raklap fér el. Négy studnyi felesleges tér keletkezik így. Ha két studdal meghosszabbítják a felépítményt, akkor nem csak a rakodótér kapacitását növelik, hanem a kamion hátát is meg tudták volna építeni rendesen, lámpasorral együtt. Na majd én….
A pótkocsi hozzácsatolásával javul valamelyest a kamion összképe. Sőt a pótot már a kellő hosszúságúra csinálták, ezért amellett, hogy befejezték rendesen a hátulját, ebben már két raklapot is lehet szállítani. Éljen!!! Maga az építés megint csak egyszerű, itt is a nagy fehér panelek kapták a főszerepet. Természetesen az egyik oldala ennek is felnyitható. A pót első tengelye egy forgóalkatrészen van, olyan, mint amire a tűzoltók létráját szerelik, hogy forogni tudjon. Így, hogy elforog a tengely, a kamion fordulását is megkönnyebbíti. Ez tetszik!
Összességében nem rossz a készlet. Nemsokára a szett nagytesója fog következni, egy fiatalabb, modernebb kiadás, ami (persze abba is bele lehet kötni) talán jobbra sikeredett.
Holnap viszont egy olyan naplót szeretnék publikussá tenni, amelyben egyszerre két járművet is szemléltetek, összehasonlító jelleggel. Ez két kukásautó készletem lesz.
Köszönöm a figyelmet! Ákos
2015 május 31, 00:32