Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 242 8992
0 
0 
theme

Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!

avatar WANDEAD
79 napló
Egyedi elemekből épült

Sziasztok!

 


Na szóval tegnap megígértem, hogy ma újabb rész jönne. Ma a tengelyek rögzítéséről és a kézifékekről lenne szó, mert hát a tengelyekből nem tudtam összehozni egy konkrétabb naplót, de lehet, hogy csak kihagytam valamit.

Na szóval a Technic-nek két fő része van a karok és tengelyek. A tengelyeken belül két típus van a kerek alakuak (pin-ek) amikből van: 1,25 ; 1,5 ; 2 ; 3. Illetve vannak még a csillag alkúak (axle) amikből szinte 2-től 12-ig minden megtalálható illetve van még néhány nagyobb is. Ezeknek kombinációit az utóbbi években egyre többet látjuk ilyen például: 1-1 arányban, 2-1 arányban vagy 1-2 arányban az axle és pin alakokat.

Ezek közül mégis az axle rögzítése igényli a legtöbb gondot, mert a funkciók fő alkotórésze, és nem lenne jó ha a hibájából elromlana a gépezet, illetve a 8 fölötti hosszúságúak hajlamosak az elhajlásra, esetlegesen a csavarodásra is. Na akkor következzen ez:

 

1. Rögzítés párhuzamos karok között:

Na szóval két részre bontsuk ezt egyből:  a) pin hole-lal vizszíntesen fekvő karok b) pin hole-lal álló karok.

a) Nem egy olyan bonyolult dolog, de három távolságot kell itt különböző módszerrel megoldani: elsőnél közvetlenül mellete van, ezt egy elemmel megoldhatjuk, a másodiknál már egy stud távolság van köztük ezt szintén egy elemmel illetve két darab 1-1-es elemmel megoldhatjuk. A harmadiknál már kis karokat is kell használnunk, hogy a tartó stabilan maradjon pozíciójában, így nem adjon esélyt a görbülésre, illetve a tengely ne dőljön föl-le. Lásd kép:

b) Szintén nem nagy was ist das ez az egész. Csak néhány elem kell amiknek nem nagyon tudom a nevét, de ha tudnám szerintem nem nagyon értenétek miről beszélek ezért inkább a képet mutatnám róla:

 

2. Tengelyhosszabítás:

Hát igen mit csináljunk, ha a tengelyünk túl rövid? Erre vannak a connector elemek, amik két típusban készültek egyet a pin-nek szánnak, egyet az axle-nak. Az axle típusúból szintén két fajta van az egyik közvetlen köti össze őket (barna) míg a másik egy stud távolságot köztük meghagy, azonban ezen belül hoztak egy új típusút, aminél a stud távolságon belül nincs pin hole (általában fehér a színe, az LDD-ben nincs olyan alkatrész szóval nem tudom megmutatni). Amelyiknél van pin hole a távolság között (piros), az alkalmatlan arra, hogy két tengelyt úgy kössünk össze, hogy a karok közvetlen mellette vannak. Ezen kép alapján láthatjátok, hogy nem képes rá, de a közvetlen megoldású már alkalmas:

 

3. Hasznosság és közvetlen rögzítés:

Ahogy az elején mondtam feladatuk, hogy valami fogaskereket rögzítsenek ezáltal funkciót hozzanak létre. De nem mindegy hogyan rögzítjük azt a bizonyos fogaskerek(ek)et. Természetesen elötte és utána is valami valami rögzítést kell végeznünk, ha az egy másik de nehezebben mozgó fogaskeréknek (zöld, sárga 1-1-es rögzítéssel) szeretné átadni a forgatónyomatékát. Ha könnyeben mozog, akkor elég csak az egyik oldalt végeznünk ilyet. A technic-nél gyakran a forgatandó tengelyeket fogaskerékkel forgatjuk ezt végezhetjük nagyobb vagy kisebb elemmel, a cég a kisebbiket (nincs rajta) használja, én a nagyobbikat (piros) ha tehetem. Ezt elötte utána egy-egy fél szorítóval (1. kép sárga) rögzíthetjük, mert lecsúszhatnak a tengelyről, vagy elötte egy rögzítéssel (lime) és utána egy egész szorítóval (2. kép sárga).

 

Jöjjenek hát az utolsó sémák a tengely leszorítások avagy kézifékek. 

A kézifékeket én akkor kezdtem el alkalmazni, mikor egy nagyobb kreálmányom legurult annak állványáról, és így lett darabokká. Gyakran szokták őket használni, ha az állvényuk az autóknak döntött, mindenkinek más a megoldása, nekem ez a kettő lenne:

 

A) Ha van váltó elemünk akkor könnyen megoldhatjuk, mert az egyik végére egy szorítót (szürke) kell tennünk a másikra pedig egy olyan fogaskereket, melynek párja stabil rögzítést kapott, így megakadályozva az elfordulását. Két módszer, két kép: (az első képnél nincs eltolva a kar, csak az LDD programom nem engedte egymás mellé a két fogaskereket, úgyhogy így kellett ábrázolnom)

 

B) Ha nincs váltó elemünk, akkor sem kell félnünk a legurulás állandó veszélyétől! Mert ezt még egy régebbi autómnál oldottam meg. Ha fogunk 2 kerek feles elemet (zöld) és arra helyezünk 3 darab 1,5-es elemet (tan), majd egy kart (vörös) egy kis biztosítással (szürke) felkötjük a stabil karra (lime), és azt előre-hátra mozgatjuk, akkor létrehozzunk egy kéziféket. Lásd:

 

Nagyjából ennyire egyszerű lenne az egész. Köszönöm a figyelmet holnap már építménnyel jönnék elébetek, és majd valamikor hozok további tippeket. Addig is jó szórakozást, próbáljátok ki őket. További jó építést, holnap péntek vegyétek figyelembe! 

 

                                                                                Jóccakát gyerekek!

Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!Technic tippek: Tengelyre tarts és ÁLLJ!

2016 november 17, 21:47