Technic Motorok IV. - 8051
A technic motorokat bemutató sorozatom következő állomásaként az egyik legjobban kidolgozott kétkerekűhöz értünk ami a 8051-es készletszámot kapta. Szenzációs megoldások és kinézet jellemzi. Rengeteg burkolóelem, remek színek és matricák (ha felragasztottam volna) teszik látványossá a gépet. Nekem egy kicsit a kedvenc motoromra emlékeztet ami a Ducati Monster. Szerencsére ezt a készletet már boltban újonnan sikerült megvennem. Nem is bántam meg azóta sem. Na de térjünk rá a lényegre.
Tulajdonságai:
Kiadási éve: 2010
Alkatrészszám: 466 (így ez a második legnagyobb darabszámú motor a 8420 után)
Összerakási füzet: 2db (külön külön a két variáns)
Az "A" modell egy naked bike (remélem jól írom) míg a "B" modell pedig egy chopper.
2 nagy zacskó és 3 kisebb zacskó tartalmazta az alkatrészeket. Plusz külön a két kerék.
Doboza átlagos. A technic motorok dobozainak méretével.
A két leíráson a legjobb szögből fotózva a két variáns. Nagyon jó variáció a "B" is de erről majd később.
Ennél a szettnél jött ki az új fajta motorkerék ami azóta is szolgál a többi motoros szettben. Kicsit fájó, hogy költséghatékonyság miatt egyforma a vastagsága a két keréknek elől és hátul (a 8420-nál ugye szélesebb a hátsó). Érdekes és remek dolog, hogy a tank tetejét nem kell matricáznunk mert gyári festése van. Gyönyörű.
Építés, leírás:
Az építést az alváz aljával kezdjük majd a kormánytartóval folytatjuk.
A motor egyik nagy érdekessége, hogy soros 3 hengeres motort kap de még egy csavar van a dologban, hogy hosszú hajtókarokat kapnak a dugattyúk.
Összerakva a motort és a forgattyúsházat a dolog így néz ki. Ügyes a hajtás kivezetése a motor alól. Itt már felkerülnek a lábtartók is.
A motor kidolgozottságára utalnak a lenti képen látható alsó áramvonalazó idomok és, hogy kap a gépünk hűtőt is. A kitámasztó az már nem is kérdéses. Felnikből és fogaskerekekből készülnek a különböző légszűrők és elektromos alkatrészek imitációi.
Jöhet a hátsó futómű a megszokott féktárcsával és lánchajtással.
Itt is mint a technic motorok nagy részében sárga rugó adja a megfelelő keménységű rugózást hátul. Itt már épül a váz ülés alatti része és rakunk egy sárvédőt is a hátsó kerék fölé ami együtt rugózik vele. Még a kipufogókra is gondoltak. A dobokat és a lámpákat az ülés alá rejtették. Hibátlan a három kipufogóvég amint kikandikál a "nyereg" alól.
Fent az ülés, jöhet a tank.
Ezek után az építő északon folytatja a kormányműnél. A szokásos két fekete motoros telókat építjük előre és a fejidomot rakjuk össze.
Két lámpa, egy kicsi sárvédő és két óra képezi az orr felszereltségét. A szürke kör alakú elemeken órás matricák lennének de bocsi én nem ragasztottam fel őket.
A kormányon a szokásos markolatokat, fék és kuplungkarokat helyezzük el az építés végén.
Néhány kép a kész motorról:
Illetve további képek a sorozat eddigi szereplőiről:
A kimaradt pluszos alkatrészek közül sok a "B" variánshoz kell majd. De arról később.
Remélem elnyerte tetszéseteket az irományom és a készlet is! Hamarosan folytatom a következő motorral.
Addig is jó legozást!!!
Köszönöm a figyelmet!!!
2015 június 21, 14:41