Technic 9391: Hószán
Nem fogjátok elhinni. Az van, hogy a 9391 lánctalpas daru nem csak azért kiváló és kötelezően begyűjtendő kezdő studlesses készlet, mert irtózatosan jó nem csak a fő modell daruja, de a B modell bulldózerje is, úgy funkciógazdagságukkal mint megtervezettségükkel és szépségükkel, és nem is csak azért, tele van pakolva fontos használható elemekkel mint a mini forgózsámoly, mini lánctalpak, kampó, stb., hanem mert kis keresgéléssel további belőle készülő modellekhez találunk útmutatókat. A rebrickable oldalon ugyanis Tomik nevű cseh felhasználó nem kevesebb mint három 9391 MOC-ot rögzített, ezeknek ráadásul részletes és könnyen követhető építési útmutatóját is letölthetővé tette a http://buildinst.sweb.cz/ oldalról.
Most éppen tél van, a 9391 két téli MOC-ja közül először a legkönnyebben elkészíthető hószánt mutatom be röviden.
A három alternatíva közül ez a legkisebb, ez használja a legkevesebb elemet a készletből, a 218 elemnek valamivel több, mint a felét, 133-at. Méretében is kisebb jármű a hószán a darunál vagy a bulldózernél, de más szemmel is néz rá az ember, hisz a hószánok jóval kisebbek a valóságban is mint egy daru vagy egy bulldózer.
A modell, akárcsak az igazi járművek, egyetlen középen elhelyezkedő lánctalppal rendelkezik. Sajnos ennek az modellnek ez csupán eszmei értéke, a valóságban ugyanis a lánctalp nem tud mozogni, nem fut körbe. Egyetlen funkcióval rendelkezik ennek megfelelően ez a MOC: kormányozható a szán. Nem funkció, de szerintem pozitív értékét növeli, hogy szép, jól mutat az orra, rendben van az ülése, esztétikus az egész modell. A kormányszerkezete egész mulatságos, de működik, hibátlanul. Végül érdekes, hogy a két szántalpnál a liftarmok a lukakkal lefele vannak elhelyezve, az ember azt várta volna, a sima oldalukon csúsznának.
Hogy a profi technic felhasználók is képben legyenek a MOC-ot illetően, két gyári hó jármű mellett is lefényképeztem. A 8272 Snowmobiltól bizony eléggé le van maradva: kisebb is nála jóval, és persze ennek megfelelően nem annyira részletgazdag, és ráadásul nincsenek is lengéscsillapítói.
Viszont a 8263 ratrakkal elég jól kijönnek. Mert míg a 8272 hószán irtózatosan nagy a ratrakhoz képest (pechére), addig ez a MOC hószán szinte azonos arányú a pályakarbantartó géppel (egész pontosan alig nagyobb mératarányú nála).
Köszönöm, hogy elolvastad.
2017 január 20, 22:33