Technic 8891 Ideabook - autó, távirányítósra fejlesztve
Legutóbb is fiamtól adtam közre naplót, most is ez fog történni.
A lego nem sok idea book-ot adott ki technic témában, szám szerint négyet. Ezek közül a legutolsó (1991-es kiadású) nekem is megvan, ebből építettem meg nemrég egy modellt. A könyvben ez talán a legegyszerűbben összerakható modell.
Technic témában ez egy nagyon szokatlan jármű, nem is tudok hasonlóról, ugyanis ez egy egyszerű személyautó. Ezen a modellen kívül legfeljebb még a három Car Chassist sorolhatnám ebbe a kategóriába, a többi Supercar már mind sport-, vagy versenyautó. Ez viszont egy minden extrák nélküli - leginkább a Volkswagen bogárra hajazó kis jármű.
Az útmutató piros színben építi meg az autót, viszont nekem a legnagyobb szettjeim mind sárgák, és nem volt kedvem két-három kisebb piros készletet összeönteni, így maradt a sárga szín, fekete alvázzal. Az autó megépült, de valami hiányzott belőle.
A rövid építés után jöttem rá, hogy ez a jármű két RCX motorral kiválóan motorizálható, minden más hiányában sajnos csak zsinóros távirányítóval, de ha jól saccolom, egy 4760-as számú 9V-os elemtartó és egy infra vevő vagy egy S-brick még elférne benne.
A meghajtáshoz egy RCX motort használtam, és egy differenciálművet is beépítettem a jó kanyarodóképesség eléréséért. A differenciálmű pont elfért a 8 stud tengelyszélességű autóban, meghajtásának ötletét a 8408-as számú homokfutóból vettem. A kormányzás motorizálása kissé nehezebb volt. Ez az autó az 1988-ban megjelent kormányművet használja, ez motorizálásra szinte teljesen alkalmatlan. Kicseréltem egy másik, studos technikekben szinte mindig használt rendszerre, és több próbálkozás után egy jó lassító áttételt is találtam, ami elfért a szűk helyen.
A távirányításhoz megépítettem a 8082 univerzális szett hasonló autójának a távirányítóját. Ez tartalmaz egy elemtartót, és két polaritásváltó kapcsolót, egyet a kormányzáshoz, egyet a meghajtáshoz.
Az autó nem megy nagyon gyorsan, de kisebb akadályokkal simán megbírkózik.
Készítettünk róla egy videót, itt látjátok:
2017 november 18, 21:54