Technic 8850 Rally Truck váltóval
Ismét sikerült fiam rávenni, hogy egy jobbfajta továbbépített modelljét bemutassa. Az építés, a fényképezés és a leírás tehát az ő munkája. Bevezetőként még azt jegyezném meg, a jármű alapja egy viszonylag régi készlet, az 1990-es rally sorozat legnagyobb tagja, a 8850 Rally Support Truck - ezt kapta kicsit több mint egy éve, mint kiváló készletet arra, hogy továbbfejlessze, ezt meg azt bütyköljön bele, motorizálja így meg úgy - HSzabinak ezúton is köszönetem szeretném kifejezni, hogy a készlet remek fejleszthetőségére felhívta a figyelmet.
Már régen szerettem volna megépíteni a 8850-es rally segítő autómat egy váltószerkezettel kiegészítve. Ezt leginkább az akadályozta, hogy a modell elemei egybeöntve a Control Center és a 8855-ös repülő elemeivel különböző építményekben öltöttek más és más formát, míg nemrég a három szett különválogatása folytán ismét mindegyik eleme a saját zacskójába került.
Ezt követően el is kezdtem megépíteni a terepjárót és közben szép sorjában beépíteni a váltó alkatrészeit. Szépen kidolgoztam magamban a váltó szerkezetét és elhelyezését is. A tervezéskor azonban kicsit elrontottam a dolgokat: a kormányzó tengelyt nem vettem számításba, emiatt aztán oldalirányban kellett elhelyezni a szerkezetet, de ebben az irányban szerencsére bőven volt hely.
A mechanikáról annyit, hogy itt a hagyományos speciális váltóelemek helyszűke miatt szóba sem jöhettek. Ezek helyett egy régebbi megoldást választottam. Ennek a lényege, hogy fogaskerekek csúszkálnak egymás mellett, és eközben hol egyik, hol pedig másik páros ér össze, értelemszerűen más áttételt eredményezve. Ennek a megoldásnak még más értelme is volt a hagyományossal szemben: a két fokozat helyett hármat is kínált. Természetesen ezt a megoldást választottam.
Az építésben még érdekes rész volt a speciális piros fogaskerék berakása. Ez a kis 8-as fogaskerék azért különleges, mert könnyen tud csúszkálni egy technic rúdon, ezáltal alkalmas arra, hogy a mozgatható tengely forgását átvigye egy rögzített tengelyre. Ennek a fogaskeréknek a beépítésekor meg kellett változtatni a hajtásláncot, ami a motorhoz vitte a hajtást: három 16-os fogaskerék helyett most három 8-as (két szürke, és a piros), és két 16-os lett beépítve.
Miután ezzel megvoltam, befejeztem az eredeti építési útmutató alapján a kormányművet, a csomagtartó alját, és beépítettem az üléseket. Ezután megépítettem a váltókart, ami a csúsztatható rudat tologatja. Ehhez néhány újabb elemet használtam.
Végül befejeztem az autó karosszériáját, és beépítettem a kamumotort.
Köszönjük, hogy elolvastad.
2016 szeptember 12, 23:02