Technic 8810 Az egyik első motorbicikli
12 éves fiam télapóra kapta ezt a legalábbis tisztes korúnak mondható kis szettet, az egyik legelső technic motorbiciklit. Ennél korábban csak két modell jelent meg: advanced builder jelöléssel jött ki pótkocsis motorbicikli 1979-ben, és 1983-ban egy csak kormányozható, lengéscsillapító nélküli motor. Ez tekinthető az olyan technic motorkerékpárok ősének, amiben a fejrész a motor testéhez egy erre tervezett alkatrész segítségével épül be.
Kicsi készlet, de van benne két lengéscsillapító, amiket más, gyárilag ezeket nélkülöző járművekbe át lehet építeni. B modellje egy tricikli, ráadásul ekkor még nagyon más világ volt: ez ugyanis leírás szerint motorizálható a 8720-as motorkészlettel. Nekünk ez megvan, így egy másik naplóban talán majd ezt is bemutatjuk. 9 és fél éves lányunk - gondosan lefényképezve az egyes munkafázisokat - megépítette a fő modellt, fiúnk pedig leírást készített hozzá.
Ezt a kis motort 1991-ben adták ki, összesen 80 elemet tartalmaz, ez a picike szett volt az egyik legelső technic motorbicikli. B modellje egy háromkerekű motor, ez ráadásul motorizálható a 8720-as motorkészlettel. Én doboz nélkül füzettel kaptam. Elemei viszonylag jó állapotban vannak, egy kerék és pár kocka sárgult.
Az alkatrészek között van két lengéscsillapító is, ezeket hátulra építjük majd be.
A kormánytartó elem és az ülés építése az első, aztán felkerül a motorimitáció.
A hátsó kerék, és a kitámasztó felrakásával kezd formát nyerni gépezetünk.
Megépül a fejrész modul az első lámpával.
Természetesen erre kerül a csillapítatlan első villa.
Egybeillesztés, valamint néhány díszítő elem felrakása után kész is járművünk.
Csak egyetlen alkatrészünk maradt, egy vékony kerék, ami a B modellhez kell majd.
Összegzés: gyönyörű kis járgány lett, a hátsó rugózás is tökéletesen működik. A kitámasztó lehetne stabilabb, de így is jól funkcionál. A méretéhez képest tökéletes a szett.
2016 január 11, 22:48