Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Technic 8225 v 8256 gokart

avatar totnes
161 napló
Egyedi elemekből épült

A két gokartról szóló minapi naplóimban szánt szándékkal nem írtam igazán részletesen a járművek funkcióiról. Gondoltam, inkább személyesre hangolom a bemutatókat, a 8225-nél az újraépítésről és az ezzel járó elemkeverésről meséltem, a 8256-nál pedig fiam első Technic készlete vitt a nosztalgiázásra. Így aztán egy összehasonlításban szólhatok a külső szemszögből legfontosabb jellemzőikről. Nos, ez következik most.

 

 

Kezdjük a történelmi résszel. A brickset szerint a Technic témán belül 11 gokartot adott ki a Lego, beleszámolva az idei 42048-as Verseny gokartot is. Ezzel szemben a technicopedia oldalán Blakbird csak 8 gokartot mutat be. Az eltérésnek három oka van. Természetesen az idei készlet hiányzik még a technicopedian - Blakbird nem siet a lap frissítésével. Másrészt a brickset pontatlan: jelesül az Európában 1978-ban még “Technical Set”-ként bemutatott 854-est az USÁ-ban 958-as számmal adták ki, a brickset azonban két külön szettként veszi ezeket. Végül Blakbird az 1996-os 8207 Dune Dustert talán a neve alapján Dune Buggynak veszi (megjegyezve, hogy igazán nem lehet megmondani mi is a homokfutó, és bizony a 8207 kinézetre tényleg gokartos).


Blakbird felvezető summázatként azt írja: a legtöbb ilyen jármű meglehetősen hasonlít egymásra egy 1 hengeres motorral és egy fix hátsó tengellyel, épp úgy, mint az igazi gokartok. Akármelyik jó választás lehet, szerinte azonban az 1986-ban, harmadikként kiadott 8842-es a legjobb (ennek a legmagasabb az elemszáma az idei 345 elemest nem számítva: 281). A brickset adatbázisban a felhasználói értékelések szerinti rangsor eltér Blakbird véleményétől. Eszerint ugyanis az első még pre-technic gokart a legjobb, a 854/958-as, a valódi Technicek között pedig a 8225-ös a legkedveltebb.

 

Érdekes lehet e ponton az elemszámok felől megnézni a gokartokat. A legtöbb elemmel az idei Verseny gokart rendelkezik, kerekítve 350. A Blakbird szerinti legjobb 8842-es közel 300 elemes, az első gokart épp felette volt a 200 elemnek. Az első studlesses gokart, a 2007-ben kiadott 8256 kerekítve 150 elemes volt. A többi studos lényegileg 80-100 elemes. A magas elemszám tehát úgy látszik korrelál a modell kedvencségével.

 

A kedveltségi listán hátrébb tekintve azonban megszűnik az elemszám és a jó minősítés közti összefüggés. A most összehasonlítandó két modell esetében legalábbis rendszertelenség látszik. Az 1995-ös 8225 Road Rally V a 2. a brickseten, bár mindössze 96 elemes (és 3. a legkisebb, a 78 elemszámú 8816-os). Másrészt a 2009-es 8256 Go-Kart hiába tartalmazott 144 elemet, az utolsó előtti helyezett lett.


Itt van tehát két, a studosságtól eltekintve egyforma jármű, azonos funkciókkal, centire eléggé egyező méretben, a nagyobb elemszámos újabbal azonban valami hiba lehet.

 

 

Blakbird 8 gokartja képét átfutva feltűnhet: az első három gokart fogasléccel és fogaskerékkel van kormányozva, a későbbi studosok (már a 88-al kezdődő szettszámosak is, nem csak a tech play alá tartozó 82-vel kezdődő szettszámosak) az 1988-ban bemutatott egybeépült hajlékony kormányzási mechanizmust használják.

 

A 8225 és a 8256 gokartok között tehát a kormányzásban van a különbség. Az 1995-ös tech play szett kormányzása kiválóan működik, bár építése egyszerűbb (vagy hogy is mondjam, gyárilag előkészítettebb) mint a mai Creator szettekben újra feltűnő régi fogaskerekes rendszer.

 

 

A 2009-es első studlesses gokartnak bár mozgathatók az első kerekei, valójában nem kormányozva vannak, csupán egy a kormány forgását követő tengelycsonkkal mozgatjuk őket ide-oda.

 

 

A 8256-os Go-Kart így sajnos bármennyire is elnyeri külcsínre valaki tetszését, akár karosszériája fedettségével, akár flexibilis díszitő tengelyeivel, vagy első lökháritójával, nem igazán kormányozható, hiába mutatják ezt a doboz első oldalán még külön illusztrációval is.

 

 

Alig vehető rá kanyarodásra, illetve csak nagy ívben. A 8225-ös Road Rally V pedig hiába tűnik a studos elemeivel régivágásúnak, jól játszható kis gokart.

 

Mert persze az egy hengeres motorjukban ami a farukra van szerelve, mindkettő kiválóan mozgatja a dugattyút.

 


(Alkalmasint: a legújabb gokartnak, a második studlessesnek is valamilyen szokatlan kormányzása van, a brickset mindkét véleményírója panaszkodik is rá. Mert amúgy ez is fix hátsó tengelyes, és 1 hengeres motoros, bár elsőként a gokartok közt kapott egy valódi sebességváltót.)

 

Köszönöm, hogy elolvastad.

Technic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokartTechnic 8225 v 8256 gokart

2016 július 31, 23:14