Társasjáték
Zsófi most egy társasjátékot épített, melynek alapötletét az Aladdin című rajzfilmből merítette. A játékszabályt már közösen találtuk ki. Ezután az első kört követte a második, majd a harmadik,a negyedik ...
Itt pedig a játékszabály az Út a Csodák barlangjáig című társasjátékhoz :
2-6 játékos részére
Ajánlott életkor: 5-99 év
Játékidő:10 perc
A játék tartalma: játéktábla, dobókocka, 6 játékbábu ( Aladdin, Jázmin, Dzsini, Abu, Rajah és Jafar )
A játék célja: A játékosok Agrabah városából indulnak, majd átkelnek a sivatagon. Céljuk, hogy az akadályokat leküzdve elsőként érkezzenek meg a kincsekkel teli Csodák barlangjához és megszerezzék a csodalámpást.
Előkészületek: Játékon kívül a szultán palotája rejti a játékbábukat. A játékosok választanak egy-egy bábut ( az éppen ki nem választott, a játékban nem szereplő bábukat tegyük vissza a palotába ), majd a játéktáblát helyezzük egy asztal közepére. A játékosok felsorakoztatják bábuikat a palota kertjében.
Indulhat a játék: A legfiatalabb játékos kezd. A játékosok az óramutató járásának megfelelő sorrendben következnek egymás után és a táblán a kockával dobott számnak megfelelő mezőt léphetnek. Egy mezőn egyszerre csak egy bábu állhat ( tehát ha olyan mezőre lépünk, ahol már áll egy másik játékbábu, akkor azt kiütjük, azaz mehet vissza a szultán palotájának kertjébe és kezdheti elölről a kincskeresést ). A különleges mezők meghatározzák a játékos további feladatait.
1. zöld mező: Agrabah városának határában gazdagon termő fűszerkertek vannak. Segítettél az illatos, friss hajtások leszedésében, újra dobhatsz!
2. szürke mező: Elérkeztél Aladdin szállásához, egy romos épülethez. Rádomlott a mennyezet vakolata. Sok időbe telik, amíg kiszabadítod és rendbeszeded magad. Egy körből kimaradsz!
3. homokszínű mező: A sivatagban egy homokdűne állja utadat, de a varázsszőnyeg a segítségedre siet, átrepít a homokdűne felett, jelentősen lerövidítve az utat.
4. kék mező: A sivatagban hosszú utat tettél meg, nagyon megszomjaztál. De szerencséd van, mert egy oázisban friss vízhez jutottál. Előre léphetsz három mezőt!
5. szürke mező: Eltévedtél a sivatagban. Jafar papagája, a ravasz Jágo rossz irányt mutat, ezért visszatérsz a szultán palotájához. Kezdd elölről a játékot!
6. barna mező: A sivatagban találsz egy kincsesládát, abban pedig egy szkarabeusz bogarat. Egyenesen a célba, a Csodák barlangjába léphetsz!
A játék vége: A játékot az a játékos nyeri meg, akinek a játékbábuja elsőként éri el a kincsebarlangot és így elsőként találja meg a csodalámpást. De pontosan a célmezőbe, azaz a barlangba kell érkezned! Akkor érsz csak célba,ha pontosan annyit dobsz, ahány mező van a Csodák barlangjáig!
Jó szórakozást! :)
2021 február 20, 17:50