Skodavonat - Bzmot 268
Sziasztok!
A mai naplómban egy Szovjet utasszállítót szeretnék nektek bemutatni, amit egykoriba Csehszlovákia területén gyártottak. A hivatalos gyártója a Tatra/Studentka nevű vállalat volt, de a becenevét a beleépített 190 lóerős Škoda ML 634 motorról kapta. Magyarországon a GYSEV, és a MÁV is vett belőle. A két cég összesen 340 darabot vásárolt belőlük. Manapság is elég sokat lehet látni belőlük, és a turisták is megcsodálják a régi dízelfalót. Plusz érdekességként pedig megemlíteném, hogy a "Bzmot" nevet nem csak hosszas "betűkidobó" mérkőzések során kapta, hanem mint a legtöbb gép esetében, itt is a jármű tulajdonságaira utal. A "B"-betű az utastér összkomfortjára utal, a "Z"-betű arra utal, hogy a vonat 2 tengelyen fekszik, a "MOT" betűrakás pedig a motorvonat jellegére utal. (A motorvonat olyan saját erőgéppel felszerelt, vasúti vontatójármű, amely haszonteher szállítására alkalmas.)
Mielőtt elkezdenék az építményemről rizsálni el kell mondanom, hogy ez az első vonat, amit egész életemben építettem, ezért sokkal nagyobb figyelmet kellett szenteltem rá, mint valamennyi korábbi építményemre. Ezért nem volt több mint 1 hónapig új naplóm.
Az általam épített modell 579 elemből áll. 30cm hosszú, 9.5cm széles és 9cm magas. Azért lett a szokásos 6 stud helyett 8 stud széles, mivel enélkül nem igazán tudtam volna megvalósítani a kétoldali üléssorokat, és a középen lévő folyosót. (Szerintem az a legtöbb LEGO készlet buktatója, hogy nincsen elég hely a belső elrendezésnek) Valamint a két végében lévő vezetőfülkének sem lett volna hely. Na de hogy a külső kialakításról is mondjak valamit; a vonat megkapta a Magyarországon jellegzetes "Piroska" becenevű H-MÁV-START-os piros-sárga-sötétszürke festést/fóliázást. Ezen kívül figyeltem arra is, hogy a legtöbb apróságot megjelenítsek a modellen. Itt gondolok a vonóhorgokra, légvezetékre, a 324 literes üzemagyagtartályra, és az alján lévő akkupakkra, és hidraulika tartályokra is. Amint látható, volt egypár alkatrész, amit rögtönöznöm kellett, mivel nincsen sem vonatkerekem, és még ütközőm és vonóhorgom sincsen. Ezeket a hozzájuk legközelebb álló alkatrészkombinációkkal oldottam meg.
A vonathoz építettem egy kisebb sínpályarészletet, ami egy vasúti átjáró után lévő vasút-szakaszt elevenít meg egy kissé elhanyagolt, gyomos vasúti töltéssel, ami mellett és felett elektromos vezeték húzódik. Tudom, hogy a Bzmot dízelmotoros, de az oszlopok nélkül elég üresnek tűnt a dioráma, és ki tudja, lehet, hogy csinálok még egy vonatot, ha tetszik a nagyközönségnek a mai alkotásom. :P
A mai naplóm ennyi is lett volna! További jó LEGO-zást! Sziasztok!
2020 október 23, 16:04