Riviera 6000 stílusú luxusyacht
Sziasztok, Nimród vagyok!
A mai naplóban egy luxusyachtról lesz szó, amely méret és kidolgozottság szintjén is egy nagy előrelépés számomra: két, részletes szinttel rendelkezik, 7+2 személyes és közel 1,2 kilogramm a súlya.
De mielőtt nekivágnánk, szeretném megköszönni Atesz84 Távol a várostól című naplójába írt dicséretét. (Érdemes elolvasni a belinkelt naplót, nagyon szép és részletgazdag lett az építése. )
Vágjunk is bele!
Először a yacht adatairól szólnék pár szót:
- 51 cm, azaz 64 stud hosszú;
- 11 cm, azaz 14 stud széles;
- 8,5 cm, azaz 8 normál elem és két lapos elem magas;
- A súlya 1,163 kg.
Az egésszel egy végigépített hétvége után lettem kész, de az utána következő héten minden nap tanulás után finomítgattam rajta, amíg késznek nem ítéltem.
Design
A yacht kinézeténél a Riviera 6000 designját vettem alapul, de nem akartam pontosan olyanra építeni, inkább egy egyedi designt szerettem volna létrehozni, ami hasonlít a 6000-re.
Funkcióit tekintve már nem áll olyan jól, mint méreteiben, az építésnél inkább a kinézetre törekedtem, mint a játszhatóságra, mert a fotózást követően úgyis hetekig kiállítva fog állni a polcomon, de ez nem jelenti azt, hogy nem kapott pár érdekes, az eredeti yachtokra emlékeztető funkciót.
Kezdeném is az egyszerűbbel, az állítható fejtámlájú napozóággyal. Egy egyszerű háromszemélyes napozóágyról van szó, ahova a minifigek ki tudnak feküdni pihenni, beszélgetni.
A személyzeti kabinba vezető ajtót kicsit nehezebb volt kivitelezni, mint a napozóágy fejrészét. A kihívás az volt, hogy csukott állapotban illeszkedjen a yacht íveibe, viszont nyitott állapotban is stabil legyen.
(Aki ugyanolyan yachtőrült, mint én, és el szokott látogatni különböző márkák honlapjára, csak hogy vágyakozva nézegesse a yachtokat, az valószínűleg találkozott már a virtuális túra funkcióval, és alá tudja támasztani, hogy a személyzeti kabinba legtöbb esetben így kell bemenni.) Amint a képeken látható, a kabinok padlója alacsonyabban van a hátsó platform/stern/akármi (nemt’om hogy hívják magyarul) szintjénél, mint ahogy az igazi yachtoknál is van.
Az építésnél a minél részletgazdagabb megjelenésre törekedtem. Ilyen részletek például a radar, a zászló, az antennák és a különböző műszerek a tetőn. Ha már a tetőnél vagyunk, érdemes megemlíteni a viszonylag nagy napfénytetőt.
A hátsó teraszon egy ülő rész lett kialakítva egy asztallal.
Térjünk is át a belsőre!
Itt látható a fő fedélzet egy konyhával, egy étkezővel és a vezetőállással.
A konyhapulton felfedezhetünk egy sütőt, egy főzőlapot és egy mosogatót.
Az étkezőben egy bőr pad található, amit, ha eggyel több a vendég, akár egy fekvőhellyé is át lehet alakítani. Itt látható, hogy a tan csempék sajnos elfogytak. Pedig már csak egy 1x3-as kellett volna.
A kormányállásnál két ülést, egy kormányt (természetesen), és egy nagy digitális kijelzőt helyeztem el.
Lássuk is az alsó fedélzetet!
Az alsó fedélzeten a tulajdonos, négy vendég és a személyzet tud aludni, így lesz a felső pót-alvóhellyel 7+2 személyes. Itt található a motortér is.
A minifigek ezen a lépcsőn tudnak lejönni alvóhelyükhöz.
A VIP kabinban egy ágy…
…és egy TV kapott helyet.
A VIP fürdőszoba egy zuhanyzóval, mosdóval és egy WC-vel.
A vendégszoba két külön ággyal…
…és szintén egy TV-vel.
A vendég fürdőszoba a legkisebb, ám a berendezése ugyanaz, mint a VIP fürdőszobának.
A tulajdonos lakosztályát alakítottam ki a legnagyobbra. A berendezés itt is egy TV-ből és egy franciaágyból áll.
A tulajdonos fürdőszobája is ugyanazt a berendezést kapta, mint a másik kettő, méreteiben a VIP fürdőhöz áll közel.
A yacht hátuljában a személyzeti kabin kapott helyet. A berendezés itt két ágyból áll, ami egy ekkora méret/árkategóriában már ritkaság, hiszen a Riviera 6000, aminek a design stílusát kapta a modellem, nem rendelkezik külön személyzeti kabinnal, a Fairline Targa 65 GTO, ami szerintem a legszebb sportyacht a világon, és ami még ebbe a méretkategóriába sorolható, egyszemélyes személyzeti kabinnal rendelkezik, és a Princess sem kínál a V60-as modelljénél kétszemélyes személyzeti kabint. (Ha jól tudom…)
A személyzeti fürdőszobába egy mosdó, egy WC, és egy mennyezetbe integrált, magyarul a plafonba beépített zuhanyzóból áll. A lényeg annyi, hogy a padlóban egy lefolyó található, a fürdőszoba belseje pedig teljesen vízálló anyagokból készült, így a zuhanyzó helyét megspórolták, az ember a fürdőben állva tud tisztálkodni.
Ígérem, már nincs sok vissza ebből a regényből, és köszönöm azoknak, akik eddig végigolvasták. Bár ezt a hajót nem mintáztam egyetlen létező modellről sem, tudok róla szólni pár szót: a képeken a motortér látható két, 1500 lóerős, V12-es dízelmotorral, amelyek 18 másodperc alatt gyorsítják 20 csomós sebességre a yachtot, és még tovább is, egészen 32 csomóig. Ami nem számít olyan gyorsnak, viszont ebben a méretkategóriában átlagosnak mondható.
Köszönöm, hogy végigolvastátok ezt a hosszú szöveget. Remélem nem volt fárasztó, és tetszett az építésem. Sziasztok!
2020 május 1, 10:09