Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Propeller kalandok 6. Tandem rotor


Mindig csodáltam ezt a fajta rotor elrendezést,  csak most tudtam meg, hogy tandemnek hívják. Amikor láttam az interneten a 7292-es készletből készült tandem helikoptert, elhatároztam, hogy én is építek egyet. Mivel múltkor sokat kínlódtam, míg kép alapján összeállítottam a repülőt, most nem törekedtem az azonosságra, építettem ahogy tudtam.
A rotorokon kívül, még, ami nagyon tetszik ebben a helikopterben, a hatalmas rovarszem-szerű szélvédő. A gép a mérete, a kettős rotorja és a nagy "szeme" miatt kicsit ijesztő, de mindenképpen tiszteletet parancsoló. Ezt ellensúlyozza egy kicsit a vidám piros-sárga szín.
Az építéssel majdnem másfél órát töltöttem, a végeredmény elég szép, de ez sem lett olyan stabil, mint amit a jó játékhoz kéne. Egy minifigura mellett is lefényképeztem, aki nem tudott beszállni, mert nem fért be a belsejébe, pilótafülke nincs, a tetejére meg nem engedtem, a rotorok miatt.
A tisztesség kedvéért elmondom, egy kicsit csaltam, a stabilitás érdekében beépítettem 2 darab piros 2x3 tégla elemet, ez nem része a készletnek (a 8. képen látszik).

A tandem rotoros helikopterekről:
Ez a rotorelrendezés igen ritka. Napjainkban csak két ismert típusa van, az egyik a CH-47 Chinook, a másik a KV-107 Vertol. A tandem elrendezésű rotorok, mint a koaxiális rotorok ellentétesen forognak, így kiegyenlítik egymás géptestre gyakorolt forgatónyomatékát, nincs szükség további légcsavarokra. Ezeket a helikoptereket elsősorban teheremelésre, illetve teherszállításra alkalmazzák, ami adja magát a gép geometriai felépítéséből. A nagyobb légellenállás a rotorokon ennél a rendszernél is jelenkezik, amit a hatalmas géptest is károsan befolyásol. A helikopter vezérlése itt sokkal bonyolultabb, mivel a kezelőszervekkel a két távol lévő rotorfejet egyszerre kell szinkronban vezérelni. Érdekes módon az oldalkormányzást az ellentétes irányú csűréssel valósítják meg, de lehet differenciálni ezt a mozgást is. Így a pilóta a feladattól függően a függőleges tengely körüli elforgást többféleképpen is megvalósíthatja. Pl.: az első rotorkör áll egy helyben, és a gép farka mozog, a hátsó rotorkör áll egy helyben, és a gép orra mozog, vagy a helikopter geometriai középpontja, vagy a súlypontja körül mozog.
Forrás: lakat.webatu.com

Propeller kalandok 6. Tandem rotorrotorokPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorfutóművekPropeller kalandok 6. Tandem rotorhátsó rotor tartójaPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotoralja, jobbra a fülkePropeller kalandok 6. Tandem rotortetejePropeller kalandok 6. Tandem rotorteteje alulrólPropeller kalandok 6. Tandem rotorjobb végére kerül az első rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorerre jön a hátsó rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorszélvédőPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorszélvédő és fülke közötti elemekPropeller kalandok 6. Tandem rotorösszeépítve a törzsPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorelkészültPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotoralulrólPropeller kalandok 6. Tandem rotorHova üljek?Propeller kalandok 6. Tandem rotorPropeller kalandok 6. Tandem rotor

2014 február 25, 06:05