Porsche GT2 RS by Vinkie116
A 3 nagy 1/8-as autó beszerzése megtörtént, de igazából sosem hagyott nyugodni a Porsche GT3-ról való lemaradás gondolata. Rengeteget kutattam, hogyan lehetne mégis megszerezni. Néha láttam feltűnni itt-ott 3-400e Ft-ért, amit kicsit soknak találtam, főleg úgy, hogy mindegyik újabbat jobbnak tartottam nála. Aztán belefutottam egy videóba, ahol bemutatták, hogy alkatrészenként megrendelve 600 dollárból kihozható. Ez sem kevés, de az ötleten felbuzdulva elkezdtem alkatrészenként összeadni, ami jól is ment egészen a felnik+gumik+felnikupakok hozzáadásáig. Itt megint eljutottam 200e Ft-ig és még a postaköltségeket bele se számoltam, rengeteg helyről jött volna, javarészt külföldről. 270e-ért árultak egy bontatlant Hollandiában + posta, de ezt nem mertem bevállalni, nehogy megsérüljön szállítás közben és bukjak egy rakás pénzt. Jegeltem a projektet, aztán találkoztam a Vinkie116 által készített, Lambo Sian-ból átalakított verzióval. Azonnal elkezdtem listát írni a szükséges alkatrészekről, hiszen az alap már megvolt. +50e Ft körüli értékben kellett alkatrészeket vadásznom. Kukáztam a felnikupakokat, mert azokat itthon senki sem árulta, majd kiválogattam a hazai boltokat, ahonnan megrendeltem a hozzávalókat. Szerencsére minden megérkezett sérülés nélkül, így beszereztem az építési útmutatót, majd összeépítettem a BMW motort roham tempóban, hogy kezdődhessen a leginkább várt projekt. Nem igazán tetszett a fotókon a GT3, főleg az eredetivel összehasonlítva nézett ki bután, ezért is akartam látni, hogy megéri-e azt a pénzt, amit kérnek érte. Az építés a darabszámhoz viszonyítva nagyon sokáig tartott, mert 2x kellett szétszednem a hátulját: a 4 flexibilis csőből 2 használt állapota ellenére annyira kemény volt, hogy teljesen szétfeszítették a bal oldali hátsó lámpa modult és volt olyan elem, amit teljesen elcsavartak. A 2 oldalon a hézagok külömbsége szemmel látható volt és hátulról nézve is csálén állt az egész autó. Másnap szétszedés és fejvakarás után kipróbáltam, hogy mi lenne, ha a 2 kemény csövet elosztanám az oldalak között. Újjáépítettem, így viszont mindkét oldalon jelentkezett a probléma. Ekkor újból szétszedtem és elkezdtem puhítani a csöveket, pozíciójukat is cserélgettem, de sehogy se volt jó. Összehasonlítottam a Porsche RSR-ben lévő vadi új ugyanilyen csövekkel és azok puhábbak voltak. Ekkor jöttem rá, hogy ezek extrém kemények és venni kellene helyettük puhább használtakat, amiből még 2-t beszereztem gyorsan és megint újraépítettem a hátulját. Ezek már szépen hajoltak, amerre kellett és nem ezek hajtották meg az elemeket, így már jól állt minden, kiegyenesedett a hátulja is. Az építési útmutató kinyomtatott verziójában nagyon nehéz volt azonosítani bizonyos elemek színét és a tengelyek esetében sem volt mindig ráírva, hogy milyen hosszúak. Összességében a szívások miatt közel 35 órán keresztül építettem, ami több volt, mint a majd 1000 elemmel combosabb Chiron építése, de nem bántam meg a végeredményt, mert az előzetes várakozásokkal ellentétben, marha jól néz ki. Főleg ebben a színben a Lambo kerekekkel, ráadásul a színeltérés sem annyira feltűnő, mint a Sian esetében. Most még a Lambo felnikupakos kerekekkel van összerakva, de ahogy kész leszek a másik Siannal, arra sima fekete felnikupakot teszek, amik minden más nem Lamborghinire átépített autóhoz jók lesznek. A műszerfal (km óra) is igényelne egy kis tuningot, majd vágatok rá matricákat. Az autó teljes egészében a GT3 útmutatója alapján készült, csak a tükrök, az elején és a hátulján pár részlet, ami más. A Lambo felül is íves sárvédője miatt sokkal jobban néz ki oldalról, az eleje sokkal jobban takart, kevésbé tűnik lyukasnak, a hátsó lámpa szebb, a tükrön is jobban mutat a belehúzott zöld csík, mint az eredetin. A hátsó szárnyon az oldalsó légterelő elem más mint a GT3-on, illetve van egy üzemanyag betöltőnyílás imitáció is. Amit még érdemes megfontolni, hogy ennek a váltójához + 2db fehér gumi kell, de így is annyira kinyúlnak, hogy én nem raknám vissza a Lamboba egy esetleges visszaépítés során, hanem újat vennék belőlük. Annyira megtetszett azonban a végeredmény, hogy inkább vettem egy másik Lambot a további átépítésekhez, ez pedig marad így, hogy ne hiányoljam a GT3-at :-D. Egy barátom szerint nagyon jó lett, neki megvan az eredeti narancs színű GT3. Nagy pacsi az alkotójának Vinkie116-nak, amiért nekem is lehet egy pimpelt "GT3"-am vállalható áron.
Ui:
1. kép: extra alkatrészek, némi túl-illetve felesleges rendeléssel, kiegészítve minden értelmes színű féknyereg garnitúrával. A WLWYB zacskó alatti flexi csöveknél ekkor még nem tűnt fel, hogy 2 db hosszabb, mint a rendelt, mégsem ezek feszítették szét a kasztnit, hanem a jó méretű rövidebbek, amik nagyon kemények voltak :-O
2. kép: Sian szétborítva
3. kép: kinyomtatott, befűzött építési útmutató
4. kép: minden együtt az asztalon az építés kezdése előtt (4300+ alkatrész)
A képek még az első csálé építés közben készültek, ezért néhány helyen láthatóak hézagok, hibák és nem minden áll tökéletesen
2023 augusztus 7, 17:07