Pick-up építés és...
A héten érkezett meg ez a 42029 Technic készlet, kényelmes tempóban, a 37 fokos hőség elől a jó hűvös lakásba húzódva 3 délután sikerült is összeraknom. Van itthon sok Power Functions alkatrész, ezért már amikor nekiláttam, tudtam, hogy az összerakási útmutató szerinti motorizációt bele fogom építeni, aztán megláttam a heti feladatot: "Power Functions" - ekkor úgy döntöttem, hogy egy iker-napló fog születni :-)
A készletet én a Technic középkategóriájába sorolnám, ár-érték aránya is kiváló az én megítélésem szerint, hiszen kb. 25 Ft/kocka ár mellett egy szép, méretes járművet kapunk, amelyben független kerékfelfüggesztés, hátsó hajtott futómű, V6-os dugattyús motor, kormányzás, működő plató billentés és csörlő is megtalálható. Ráadásként a két utolsó funkció PF motorizálási előkészítését is tartalmazza az alap jármű, kialakított motor és elemtartó helyekkel, sőt még egy világítást is beépíthetünk a leírás instrukciói alapján! Korábban motorizáltam alap készletet és építetetm hasonló méretű saját tervezésű összkerék hajtású modellt is, és ezekkel a tapasztalatokkal is csak dícsérni tudom ezt a készletet, számomra nagy megelégedést hozott! Ami igazán fontos volt számomra, az a független kerékfelfüggesztés és az emellett megoldott hátsókerék hajtás volt. Terveim szerint átalakítom majd elsőkerék meghajtásúra, összkeék hajtásúra és majd távirányítóssá is szeretném építeni, szóval fog még néhány szórakoztató órát biztosítani számomra, és ha ezzel mind meg leszek, akkor jöhet még a "B" modell megépítése is.
A doboz termetes, jó a súlya és szép mennyiségű zacskózott alkatrészt kapunk benne, ami negatívum, hogy nem volt kartonlap mellé zacskózva sem a 2 építési útmutató, sem a matrica ív, és ezért ezek rendesen meggyűrődtek, a matricákat be is kellett tennem egy könyvbe laposra préselni, ezért nem kerültek felragasztásra. Ezen azért illene változtatni, nem hiszem, hogy az a nylon és a karton csődhelyzetbe sodorná a céget, viszont a megítélésükön nagyon sokat javítana :-) Szerencsére a gumiabroncsok nem deformálódtak.
A főbb komponensek ebbena készletben is egészen jól elkülönülnek és önállóan épülnek meg, majd egészben kerülnek a járműre. Az útmutató a hátsó futóművel indít, amely számomra érdekes megoldásokat tartalmazott, korábban csak kardán csuklós futóműveket raktam össze, itt viszont már speciális elemek oldják meg ezt a feladatot:
A kerékfelfüggesztés működés közben
Itt jól látszanak azok a kis kardánok, amik a meghajtásért felelnek, a differenciál ház is olyan, hogy a beillesztett fogaskerekek már nem akarnak kiesni, miközben a tengelyt betoljuk a helyére. Kíváncsi leszek a hajtás masszívságára ha majd motorizálom, mert a régi Technic kúpkerekeknél ez sajnos gyenge pontnak számított:
Az alváz hátsó részét építjük meg, majd a plató billentéséért felelős "munkahengert" rakjuk a helyére, ezt 2 kardán csuklón keresztül hajtják meg a tengelyek:
A soron következő rész az első futómű a kormányszerkezettel. itt sajnos nem hagytak túl nagy helyed, aelsőkerék hajtás megoldásához alaposan át kell majd szerkeszteni:
Érdekes megoldás, hogy a motorhoz felhajtó fogaskerék sor második tagján keresztül van fűzve a kormányzó tengely, ezen pörög szabadon a fogaskerék:
Elérünk arra a pontra, amikor az alváz összeépül, itt már látható a jármű végleges méret, ami egészen impozánsan termetesnek mutatkozik:
Izgalmas rész következik, a fülke alapja hordozza az áttételezést. Itt szépen végig követhető a nyomaték két lehetséges útja, ahogy vagy előre, a csörlőhöz, vagy hátra, a billentő munkahengerhez továbbítódik a váltókar állásától függően:
Folytatom :-)
15-07-08
2015 július 9, 23:15