Összkerékhajtású hótoló
Sziasztok!
Ebben a naplóban a legújabb egyedi építésemet mutatom be.
Két aktuális kedvencem, a 60073-as és a 60083-as City készlet, nevezetesen a szervízkocsi és a hótoló.
Mindkét készlet idei, 2015-ös kiadású.
A szervízkocsi modern formájával és a mobil WC-vel hódított meg, a hótolóhoz pedig nemsok mindent tudnék hozzáfűzni. Meglátni és megszeretni. Nagyszerű építmény.
Ezt a két készletet párosítottam és kölcsönöztem néhány tartalék elemet hozzá, hogy megvalósítsam az ötletemet, mégpedig az összkeékhajtást
Bevezetés:
Az alapötlet az összkerékhajtás szerkezeti megoldása volt.
A 60083-as számú hótoló gép sószóró adaptere a hátsó tengelyről történik, fogaskerekek segítségével. Ez ihletett meg, hiszen a kúpfogaskerek segítségével, egy kardán közbeiktatásával megoldható a két tengely hajtásának összekapcsolása.
Felhasznált alkatrészek:
A 60073-as és a 60083-as készletek alkatrészei, továbbá néhány elem a tartalék alkatrészeim közül.
A szervízkocsi 233 darabból áll, a hótoló 196 elemből.
Ezek:
-1db 9M világosszürke keresztcső
-1db 7M világosszürke keresztcső
-1db sötétszüre, 1x2-es kocka, közepén lyukkal
-1db világosszürke 2x3-as lapos elem
-2db 4565452-es kódszámú kúpfogaskerék.
A gép:
Fő műszaki tartalma az összkerék meghajtás. A felépítmény másodlagos volt, de igyekeztem minél több dizájnt és funkciót belesűríteni.
A két tengelyt kúpfogaskerekekkel meghajtott kardántengely kapcsolja össze.
Kerekeit és a felépítményt a hótolótól kapta. A fülke többé-kevésbé azonos a hótolóéval.
A szervízkocsi daruszerkezetét adaptáltam hozzá, némi átalakítás után felkerült rá, így műszaki mentőautóként is megállja a helyét.
Felépítményét egyáltalán nem módosítottam a 60083-as készlethez képest, a tolólap és a sószóró is azonos.
Építés:
Első lépés a négykerékhajtás műszaki megoldása volt.
A két tengelyen egy-egy fogaskerék van elhelyezve, ahogy a képeken is látható, egymással ellentétes oldalon, máskülönben a tengelyek forgása ellentétes volna.
A tengelyeket egy kardán köti össze, mely végein szintén egy-egy darab kúpfogaskerék van elhelyezve. A tengelyeken elhelyezett fogaskerek adják át a meghajtást a kardántengelyre.
Az alvázat két darab lyukacsos gerenda alkotja, ez adja meg a stabilitást.
A kabin alapja sötétszürke elemekből áll, hiszen ilyenekből bőven van mindkét felhasznált készletben. Erre kerültek fel a fülkét alkotó sötétzöld elemek, melyek a hótolóból érkeztek. A műszerfalon természetesen helyet kapott a megszokott és kötelező City kiegészítő, a piros bögre.
Következő lépés a daruszerkezet felépítése. Ez a forgatható daru alkalmas a műszaki mentés során személyautók emelésére. A gém 4 ponton hajlik.
Utolsó lépés a felépítmények felszerelése.
A tengelyek kialakítása nem teszi lehetővé a mindkét irányba történő meghajtás kivezetését, így sajnos a sószóró tárcsa meghajtása el kellett maradjon.
Összegzés:
Ez az építés a két legújabb City készletem összeházasítása.
Szeretek több készlet elemeiből építeni, ez közelebb áll hozzám, mint az alternatívaépítés, hiszen jó megoldással többfunkciós és színesebb építmény lehet az eredmény.
Jó Legózást mindenkinek!
2015 január 28, 11:47