Motoros vonat kocsi
Nemrég raktam össze életem első lego gőzösét, és a gőzösök nem igazán támogatják a távirányítós motorizációt, mert az elem modulnak és az infra vevőnek jelentős hely igénye van a felépítményben, de egy jó gőzös hengeres kazánnal épül, így ezek a kiegészítők nem igazán férnek el benne. Van megoldás, ahol a szenes kocsiba kerül az akku modul a fülkébe pedig az IR vevő, de ekkor a kettő között át kell vezetni két elektromos kábelt, ez szerintem jelentősen rontja a játszhatóságot, gyerekek számára pedig lehetetlené teszi.
A másik érdekesség, hogy a gyerekek szeretik tologatni a szerelvényt, egy motorizált mozdony ezt lehetetlenné teszi, előzö okok folytán én úgy döntöttem, hogy építek egy általam posta kocsinak nevezett, kicsi és zárt vagont, ami alá a vonat motor kerül, a belsejébe pedig el lehet rejteni az elektromos dolgokat, ha a gyerkőceim tologatni akarnak, akkor ezt a kocsit nem teszik a szerelvénybe, ha távirányítani, akkor pedig a mozdony után rakják. Extra öröm, hogy egy invesztícióval akár több gőzös is mozgatható, hiszen a kocsit bármely vonatszerelvény tartalmazhatja, akár "kiherélt" diesel vagy villany vonat is kerülhet elé!
Kiderült, hogy itt is a tetőtül kell indulni, hiszen a módosított 2 plate magas íves kockák 2x4-es verzióban elérhetőek, így 4x4, azaz 16 stud hosszúnak kell lennie a kocsinak, szerencsére ez még nem aránytalanul hosszú a motor meghatározott tengelytávjához, ami igazából forgó zsámolyhoz lett idealizálva:
A vonat alaplapok drágák, így érdemes és praktikus is ilyen esetekben egyéni kialakításban gondolkodni, 4 db 2x8-as, 1 db 2x6-os és 1 db 2x4-es fekete plate-tel sikeresen megszületett a kocsi padló lemeze:
A kék kockák nem fognak látszani, az IR vevőt emelik megfelelő magasságba a tetőn történő kikukucskáláshoz és praktikusan a vezetékek is kényelmesen elférnek majd a vevő alatt. Ennél a pontnál kell elhelyeznünk az elektromos komponenseket, hogy aztán a "burkolat" köré építhető legyen:
Az oldalát barnából építettem, mert a gőzösök korában még deszkával burkoltak egyes vagonokat, itt elhúzható ajtó felesleges, hiszen a vagon tele van, nem lehet bele semmit pakolni, így az ajtó megoldásához és az oldal díszítéséhez beépítettem az oldalt studos 1x4-es elemeket:
6x1-es szürke csempék kerültek fel ajtónak, a fekete csempe az oldalát díszíti, kicsit megtöri az egyszerűséget. A szellőzők szintén dekorációs céllal kerültek a kocsira, nem mondom, hogy Bombero nem tudna szebbet építeni, de azért igyekeztem :-)
A tető szerencsére nem bonyolult, amit meg kellett oldani funkcionálisan, hogy az IR vevő kilásson és az elem modult lehessen ki-be kapcsolgatni. Elsőért egy 2x2-es kihagyás, utóbbiért a kis szellőző kémény felel, ezek a fenti képen láthatóak. Lent pedig az utolsó fázis, a tető elemek felrakása és már kész is a rejtett motorizáció!
Így működik:
Köszönöm, hogy elolvastad!
2016-05-12
2016 május 12, 08:32