Mercedes AMG GT
Sziasztok,
ma ismét egy olyan autót mutatok be, melyet egy Speed Champions készlet inspirált. Miután megépítettem a Mercedes AMG GT-3 lego modellt, szerettem volna ennek az autónak a City méretű változatát megalkotni és betenni a lego városomba.
Az autó jellegzetes vonásaiként a hosszú motorháztetőt, a Mercedes emblémával ellátott hűtőrácsot, a ferdén elhelyezett hátsó lámpákat és az autó hátsó felében elhelyezkedő utasteret határoztam meg. Vegyük sorra az építés főbb egységeit, és az ezekkel járó kihívásokat.
Az autó eleje
Az autó orr részéhez a Speed champions készletben levő második orr-részt használtam fel. Az eredeti készlet matricái remekül kölcsönzik a Mercedes stílusjegyeit. A beépítése itt fix, nem cserélhető, mint az eredetinél.
A belső tér és az alváz
A belső tér színeit tan és fekete elemekkel alkottam meg, ívelt üléstámlával és fejtámlával úgy, hogy egy minifigura beleférjen. Kicsit döntött üléspozícióban rakható a figura a vezetőülésbe, hogy az autó kellően alacsony maradhasson. A kormány normál pozícióban, állítva került beépítésre, köszönhetően a hátrafelé eltolt kabinnak ez megoható volt, nem úgy mint az F355-ös Ferrarinál.
A hátratolt kabin az alváz kialakításánál okozott némi fejtörést, mivel ezzel eltolódott a süllyesztett rész is hátrafelé (az alulról készült képen látszik), ami a hátsó tengelyek kialakításánál jelentett problémát. A süllyesztett rész miatt ugyanis nem használhattam a 2x2-es tengelyeket, hanem 1x2-eseket kellett beépítenem, hogy a kerék rögzítési pontja a besüllyesztett alváz mellé kerülhessen.
A sárvédők
A City méretű sárvédők újabb kihívást jelentettek, mivel előttük és mögöttük kis rés keletkezik a beépítéskor. Ezeknek a kis hézagoknak az eltűntetéséhez elől segítséget adott a "lámpatartó" elem, amelynem a hátuljára egy 1x1-es lapot rögzítettem. A két sárvédő között 1x2-es inverz ferde elemeket használtam. A hátsó résznél úgy oldottam meg a problémát, hogy a teljes hátsó részt (lámpák, kipufogók) egy lapos elemnyi távolsággal előre hoztam, így az autó hosszanti arányai is javultak. A sárvédők közé még bekerült egy íves elem, illetve az első sárvédő mögé egy fekete díszítő elem, ami szerintem nagyon jól kiegészíti a szürke alapszínt, és hasonlít a valódi autó karakterére is.
A hátó rész
Mivel úgy döntöttem, utcai autót építek, a hatalmas méretű hátsó szárnyat egy lapos, lekerekített légterelőre cseréltem. A lökhárító alsó részén két kipufogót helyeztem el, a hátsó lámpák kialakítását pedig a Speed Champions készlet alapján oldottam meg.
És itt a a lényeg, következnek a képek. :-)
Egyet betettem a valódi autóról is.
2019 október 3, 20:34