MÁV mozdonyok
Az első közölük a bzmot motorkocsi. Ezt egy építési naplóról csináltam. Ennek alapján készítettem el a többit. A következő a V42 mozdony. Eredetileg V43 lett volna de rájöttem hogy a V42 jobban kivitelezhető. Ugyanolyan kerekeket használtam mint a bzmot nál. A vezetőfülkében van egy mikrofigura ami a vezetőt jelképezi. A csatlakozók szintén ugyanolyanok hogy tudjanak egymáshoz csatlakozni. A következő az M28 mozdony amin már más kerekeket kellett alkalmazom mert már nem találtam többet. Amúgy a másmilyen kerekek se rontanak az összképen szerintem.
A V42 villamosmozdony sorozat Ganz mávag gyártmány, eredetileg tolatómozdonynak szánták de fővonali forgalomban is használták. Napjainkban nagyrészük selejtként villamos fűtőgép. 1961-1966 ig gyártották.,42 darabot. Ma már fővonali forgalomban szinte nem is használják őket csak nosztalgia vonatok továbbítására.
A bzmot Csehszlovákiában a studenka gyárban gyártott mellékvonali motorkocsi. 1977-1986-ig gyártották őket. Napjainkban nagyon sok mellékvonalon használatban vannak.
A MÁV M28 a RÁBA gyárban gyártott dízel tolatómozdony sorozat. 1955-1959 gyártották. Napjainkban 15 működőképes mozdony van a máv tulajdonában.,ebből egy nosztalgiamozdony.
2020 június 16, 19:18