Második Világháborús Dioráma
Sziasztok!
A mai naplómban az 1939-től 1946-ig tartó II. Világháborúba tettem egy visszalépést. Az legtöbb ember szemében ez egy fajta sötét időszak, amire nem szeretnének emlékezni, mivel többszáz ezer emberrel végeztek, és fejlesztettek gépeket, amik többre képesek. De szerintem ez csak az érmének az az oldala, ami (teljesen érthető módon) nem tetszik az embereknek, ezért ezt az oldalt fordítják lefele. Az én szemszögemben viszont ez is beletartozik az emberiség fejlődésébe. Nem is kicsit. A második, és a hidegháború alatt fektették le többek között az önvezetés, robotika és az űrkutatás alapjait.
Na de most át is térnék az építés bemutatására!
A jelenet 1945-ös években játszódik egy alföldi telken, amin egy kisebb munkásszálló áll(t). A munkásszálló nem tündökölt már akkor sem a régi fényében, mivel a második világháború alatt a szovjetek hadi szállónak használták. Emiatt az amerikai légierő "kiemelt célpontként" kezelte. Magyarul hozzávágtak egy M-101 A-2 225 kilós bombát, ami az épület felét, és a benne lakók háromnegyedét elpusztította.
Az épületet ezek után sorsára hagyták. Az utóbbi hónapokban egy-két állatcsorda használta menedéknek. Jelen órákban két magyar forradalmár/lázadó bujdosik benne.
A ház előtt egy Szovjet gyártmányú T-34/85-ös tank járőrözik, és keresi a lázadókat, akiket "jelenteni" kellett. A lázadók kétségbeesésükben eszükbe jutott egy híradás, amiben a pesti srácok Molotov-koktélos támadását említették. Nem is kellett nekik több. Az egyikük megragadta a pálinkás üvegét, ami minden becsületbeli (18+) magyar háztartásában található. Belegyűrt egy fehér rongyot az üveg szájába, majd meggyújtotta annak a végét, és beállt az ablakba dobási pozícióba.
(Eddig tart az építés története. A folytatást innentől mindenki képzelőerejére bízom.)
A harckocsiról:
A harckocsi egy 1944-től gyártott Szovjet T-34/57 tank. Főként harckocsi-és jármű elhárításra használták. A tank nem volt egy bonyolult szerkezet,de megbízható volt, ezért többezer darabot gyártottak a vörös-únió részére. Előszeretettel használták a Második Világháborúban, és a hidegháborúban is. Ezen évek alatt a korai modern hadviselés egyik szimbólumává vált.
A jármű modell:
Ez a lánctalpas alkotásom szemmel láthatóan kisebb lett, mint a korábban bemutatott nehézpáncélosom. Ez azért van, mivel ez a tank a valóságban is elmarad tőle. Nagyságban és súlyban egyaránt.
A modellt 4 részre tudnám osztani, amelyeket egyesével bemutatok:
A lánctalpas futófelület:
Na igen a lánctalp. Egyetlen tank sem tank nélküle, de vele a legtöbb harci járművet tanknak nézik.
A jelenlegi építésemnek talán ez a része az, ami nem hasonlít annyira az eredetire. Ezt azért írom, mert az eredeti tank láncterelő futógörgői alul, és felül is hozzáérnek a lánctalphoz, de ezen a rekreáción csak az alját érintik. Ezt a pontatlanságot próbáltam ellensúlyozni azzal, hogy a hátsó hajtott csillagkereket, és az első vezető/terelőgörgőt realisztikusabbra építettem, mint az előző tankomnál. Érdemes azt is megemlíteni, hogy még a futógörgők közötti nagyobb részt is figyelembe vettem. (A második, és a harmadik kerék közt nagyobb a rés, mivel oda fért csak el a toronyrotációs mechanizmus)
A géptest:
Szokásomhoz híven a géptest esetében is elvesztem a részletekben. Igyekeztem a lehető legprecízebben lemodellezni az eredeti járművet, ezért a legkisebb kiegészítőktől (pl.: lapát, és balta az oldalán), a legjelentősebb egyediségeiig (előre hozott lövegállás, tartályok a hátsó részen) mindent megépítettem.
A géptest elejénél egy kicsit trükköznöm kellett a kockákkal, mivel nem volt elegendő csempém, ahhot, hogy egy teljesen egyenes frontot építsek neki, de szerintem ez a megoldás is van olyan jó mint az eredeti ötletem.
Na de akkor most egy kicsit jobban elmélyednék a géptestbe, szóval nyitom is a motorháztetőt!
A motortér:
A tank motorteréhez egy 9 stud hosszú nyitható panelen át vezet az út. A morotérben megtalálható egy 12 hengeres 38,8 literes dízelmotor található, ami 500 lóerőt tudott kisajtolni magából. A motor előtt a hatalmas légszűrő, és hűtő egység található, ami a motortérben keringette a frissen beszívott levegőt.
A motor mögött látható a sebességváltó, és nyomatékszabányzó egy része, ami ezeknél a tankoknál egy rendkívül egyszerű szerkezet volt, ami -40°C-ig működőképes volt.
A hajtáslánc lezárásaként a géptest hátulján található két kipufogódob, amik a keletkező gázokat juttatta a környezetbe.
A torony:
A tank tornyának igazán "érdekes" formája van, amit ilyen "kis" elemszámmal elég nehezen tudtam megvalósítani, de azért sikerült.
A parancsnoki búvónyílás a modellen is nyitható, és zárható, de sajnálatos módon bazárt állapotában nem fér be alá a minifigura. A toronyhoz tartozik egy 85mm-es simacsövű löveg, amit fel, és lefele is lehet mozgatni. Ezen túl a későbbi típusváltozataira szereltek géppuskát is. (mármint a toronyra, mivel a géptest első felében található egy 7.62mm-es géppuska)
A tank tornyához adtam egypár kiegészítő elemet. Ilyenek a rádióantennák a hátulján, és a fronton, és az oldalak első felén található láncok, amik több feladatot láttan el:
- Hálóvá fűzve plusz védelmet nyújtottak a lövedékek ellen
- Valamint erre tudtak aggatni ágakat, vagy akár tetőcserepeket, betondarabokat, hogy jobban beleolvadjon a környezetébe. Legyen az erdő, vagy beton.
Na de a mai naplóm ennyi is lett volna! További jó LEGO-zást! Sziasztok!
2019 június 26, 08:49