(Majdnem) Emissziómentes zöld élet - Toyota C-HR Neon Lime Hybrid
Egyre fontosabb, hogy környezetkímélően éljük az életünket, megújuló energiaforrásokat használjunk, ne pazaroljuk a vizet, kevesebbet járjunk autóval, ne vágjuk ki a fákat és minél több növényt ültessünk. Próbáltam visszaadni a felsoroltak fontosságát ezzel az építéssel.
Sziasztok, Nimród vagyok!
Ebben a naplóban a Toyota egyik modelljének, a C-HR-nek a LEGO-sított változatát szeretném bemutatni.
A Wikipédia szerint:
A Toyota C-HR a japán Toyota Motor Corporation által gyártott kisméretű szabadidő-autó (SUV). 2016 novemberében indult a gyártása, Japánban 2016. december 14-re érkezett meg a piacra. Európában, Ausztráliában és Észak-Amerikában csak 2017 elején kezdték meg az árusítását. Japánban leváltotta a Toyota RAV4 előző generációját. A C-HR név jelentése Compact
High Rider, Cross Hatch Run-about vagy Coupé High Rider. A sorozatgyártású változatot 2016 márciusában a Genfi Autókiállításon leplezték le.
A Toyota.hu szerint:
Lehet kapni 1200 köbcentis, turbós benzinessel, kéziváltóval, ugyanezzel a motorral, automata váltóval és Hybrid rendszerrel. A hybridben van egy 1800 köbcentis, Atkinson ciklusú motor. Ez azt jelenti, hogy nyomatékra van optimalizálva a motor, de az alsó fordulattartományokban gyenge. Itt van megtámogatva egy elektromotorral, aminek már a kezdetektól fogva nagy a nyomatéka. Az elektromotor a benzinmotor fogyasztását is csökkenteni tudja, dugóban például kilométereket el lehet araszolni vele. Így a fogyasztása 4.7-5.1 liter 100 kilométeren. Az elektromotornak köszönhetően széndioxid kibocsátása is csökken, 106-116.4 gramm/kilométer. A sima benzinesnek 116 lóerő a teljesítménye, a hybridé viszont meglepően alacsony, mindössze 98 lóerő. Az elektromotor természete miatt viszont sokkal erősebbnek érződik. Szélessége 1795 mm, hoszzúsága 4360 mm, magassága 1565 mm. A csomagtere 377 liter.
Az építése:
A C-HR különleges és bonyolult külsejű autó, éppen ezért nehéz volt a megépítése. A hátuljánál fejtetőre rakosgattam az elemeket, és csak utólag jöttem rá, hogy nem volt szükség rá. De megtartottam, mert tetszett, hogy a kis résektől olyan, mintha nyitni lehetne a csomagtérajtót.
A kész modell:
A kész modell 23 stud hosszú és 10 stud széles. 475 darabból áll. Elméletileg nyitható ajtókkal rendelkezik, de az elsóket a tükör, a hátsókat a formájuk akadályozza a nyitásban. A C-HR futurisztikus formáját nagyjából sikerült lemásolnom, az orrán ott díszeleg a Hybrid rendszer jelképe, a kék hátterű Toyota embléma. Elöl látszanak a nagy LED lámpák futóindex-szel felszerelve és hátul is a kombinált LED lámpatestek. Az autó nagy fekete felniket kapott, divatos, kétszínű fényezést és fekete "bőr" belsőt "alcantara" betétekkel (ezek mind a Neon Lime felszereltség részei). Elől középen láthatjuk a nagy 8 colos érintőképernyőt, amin menetközben láthatjuk a Hybrid Rendszer Monitort és beállíthatjuk a JBL hangrendszer hangzását.
Utólag annyit írnék, hogy a Lego Digital Designer Extended verziójával építettem meg, ahol bármelyik elemet bármilyen színben ki lehet választani és nem biztos, hogy a Lego minden elérhető legokocka-színben kiadott mondjuk 1x2-es csempét, vagy akármilyen más elemet, úgyhogy nem biztos, hogy meg lehet rendelni az összes elemet hozzá.
2019 augusztus 25, 17:15