Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

MACK kukás autó


A Karácsonyi készülődés első lépéseként a Mack vontatót és pótkocsiját közel 2 órás kikapcsolódásként szétszedtem, hogy a nagyjából szétválogatott elemkből összeálljon a készletből elkészíthető másik modell, mely ugyancsak MACK gyártmány, csakhogy ez egy igazi amerikai kukásautó. Funkcióit tekintve ez is magában hordozza a játék örömét és lehetőségét, hiszen a kukát felemeli, majd beönti a tartályba, ahol összepréseli vagy éppen kiüríti a hátsó ajtón, amit ugyancsak egy ötletes megoldásnak köszönhetően könnyedén nyithatsz ki.

Az összerakásához szükséges leírást sajnos a készlet nem tartalmazza, így netről töltöttem le, de szerencsére ez egy könnyű feladat. Letöltés után ismét szembesülhettem azzal, hogy ez az építés sem lesz rövid, hiszen közel 460 oldalnyi utasítás van a "könyvben", aminek a végén a 60cm hosszu kukásautóval lehet játszani.

A vontató szétszedésénél pár elemet nem bántottam, bízva abban, hogy ezzel pici időt spórolhatok és egyszerűsíthetem a saját dolgom, azonban ezek csak részben sikerültek. A két ülés azonban teljesen azonos, így azt nem kell szétszedni, a motor is nagyon hasonló, az alapja azonos, de a ráépülő elemek már változnak, így azt részben az összerakás alatt bontottam vissza.

Az építésnél már nem lesz segítségünkre a LEGO által előre szortírozott és csomagolt elemek csoportja, de ezt a modellt is több nagyobb lépésre lehet osztani. Elsőként itt is a hátsó alváz-futőmű készül el. Ennél a modellnél is megtalálható a dupla differenciál kialakítás.

    

Második lépésként a kukásautó első része készül el, legalábbis az alváz, motor és az első futőmű.

  

Következő lépésként a két egységet összeépítve már láthatjuk is, hogy ez a teherautó is elég jelentős méretű lesz.

Ezt követi a fülke megépítése, de most az előzőekhez képest nem külön készül el és kerül felszerelésre az alvázra, hanem közvetlen az alvázra épül. Ez a fülke sajnos nem dönthető és így a motort csak az ablakokon át láthatjuk majd. Az ajtók is fixek lesznek, de a tükröket itt is lehet majd állítani (a tükör sem azonos a nyergesen látottal, de nagyon hasonló).

   

  

Ebben az állapotban is sok lehetőséget rejt már magában a teherautó, hiszen könnyedén lehet építeni rá bármilyen felépítményt, az is lehet, hogy a jövőben készül ilyen építési napló is. Ha a kukásautó építését folytatjuk, akkor az előírt vagy éppen előre megrajzolt lépéseket követve az emelőkart építhetjük meg. Ehhez a két nagy munkahengert fel is használjuk. Az emelőkar végén ismét lesz egy kis kézi erőt igénylő billentési megoldás, ha esetleg a kuka tartalma nem hullana ki magától, amikor a kukát a tartály fölé emeljük.

  

Ha ezzel a résszel is készen vagyunk, nekiállhatunk a tartály megépítésének. Ezt több nagyobb részre bontották, így első lépésként a tartály alját építjük meg, majd a préselő/ürítő szerkezetet lehet elkészíteni, melyhez a talpaló egyik legfontosabb elemét használjuk fel. Majd elkészül maga a tartály is, ami ismét egy nagyon látványos és nagyon gyors része az építésnek.

  

 

A tartály építését a a két nagyobb rész összeszerelésével, majd a hiányzó oldalakkal folytathatjuk. Elkészül a hátsó nyitható ajtó is, mely felszerelésére később kerül sor. A képen látható, milyen megoldással lehet nyitni a hátsó ajtót.

    

A tartály alvázra felhelyezése és rögzítése elég komoly figyelmet igényel, hiszen több ponton kell egyszerre figyelni, húzni, tolni a rudat, hogy jókor, jó helyen kerüljön rögzítésre az alvázon. Emellett az emelőkarhoz tartozó rudak rögzítése is talán picit bonyolultan van megoldva, de nem lehetetlen az összeszerelése.

Miután a doboz rögzítésre került az alvázon, a hátsó ajtó felszerelésénél picit el kellett időznöm, ugyanis a tartály teteje és a hátsó ajtó egy elemként kerül fel a tartály tetejére és az ajtó rögzítése picit bonyolultan került lerajzolásra, illetve a következő oldalon derül csak ki, hogyan rögzül az addig csak lifegő ajtó. Én itt azt vártam, hogy fixen áll.

   

Miután felkerült a hátulja is a kukásautónak, már csak egy felső ajtó hiányzik, mely automatikusan nyílik és záródik, amikor az emelőkart felemeljük vagy leengedjük.

Végül a konténer is elkészül, hogy legyen hova gyűjteni a szemetet. Ennek a megépítése már gyerekjáték, könnyen, gyorsan elkészül.

  

A kész kukásautóról pár kép, miközben dolgozik.

        

A kukásautó megépítése kb 7 órát vett igénybe.

Ha megveszi valaki a készletet, akkor a kukásautó megépítése jó kis időtöltést jelenthet, azonban a kamion után már nem jelent olyan nagy élményt, mint előtte jelenthetett volna. Azonban ha kibontod a dobozt, biztos nem fogod ezzel a kukásautóval kezdeni az építést, ha egyáltalán megépíted valamikor is. Hátránya lehet az, hogy az építési utasítás netről szedhető le, így számítőgéphez vagy kötve (hacsak 460 oldalt nem nyomtatsz ki).

Elég sok elem megmarad, miután elkészült. Én meg is lepődtem, hogy mennyire sok.

MACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autóMACK kukás autó

2018 december 28, 21:00