Lego vonat nosztalgia
Egy kis Lego vonat nosztalgiát szeretnék megosztani Veletek!
A 12 V-os szürke korszak volt a legrészletesebb lego vonat család. A vonatok motorjai egy hálózati trafóról, középső áramvezető sínen keresztül kapták az áramot, és e mellett a váltók és vágány szakaszolók is távirányításúak voltak, természetesen vezetékes megoldással. Tartozékként megvásárolható volt kocsi szétakasztó is! A vonatok sok kis lego elemből épültek, voltak vonat ajtók, és mivel apró elemekből állt egy készlet, szinte minden összerakási útmutató tartalmazott "B" modellhez is információkat.
Amit most körbe fotóztam, az 1986-ban kiadott 7823 - Konténer Daru Állomás. Akkoriban a készletek tartalmaztak alaplapot, szerintem nagyon nagy előny volt ez, hiszen az építők a készletekkel begyűjtött alaplapok segítségével látványos diorámákat építhettek, ez kiemelte a lego építményeket, nem szóródtak szét az építmény részek, járművek, figurák és egyéb tartozékok, a lego népszerűségének egyik alap pillére volt ez a mára elhagyott készlet tartozék.
Az állomás mellett látható mozdony, számomra nagyon érdekes, hogy ezt a 40370 készletet nem igazán lehetett kapni hivatalos LEGO kereskedőknél, én talán jofogáson találtam rá egy eladónál, ez az 1980-as 7810 motor nélküli gőzmozdony készlet újragondolt kiadása. Igazából csak azokat a részeket gondolták újra, amely alkatrészek azóta nincsenek gyártásban (alaplap, ütközők, kerekek), egyébként tökéletes mása a régi verziónak. Ajánlom mindenkinek, igaz nem tudom hogyan juthattok hozzá, ez az új LEGO üzletpolitika nekem kifürkészhetetlen :-)
A 90-es éveket megelőzően a lego vonat pályák összerakása egészen komoly munkát hárított a lego építőkre, ami szerintem hozzásegített az élmény teljes megéléséhez, hiszen nem kis idő kellett egy kisebb pálya összerakására sínszálakból, áramvezető szálakból, "talpfákból":
Az építése érdekes, (felhívnám a figyelmet az útmutató kis lapszámára, mégis tökéletes követhetőségére) nagyon masszív a daru állvány, szépen gördül, kiváló a darukampó, úgy van kitalálva az emelő kötél, hogy "V" alakban lóg le, így a daruzott konténer nem forog össze.vissza a cérnán. Az orsó nem tud leszaladni és nagyon jó a kis működtető kereke. Az autóra és a vagon pakoló felületére szépen ráül a rakomány, a csempék miatt nem szorul rá, de szépen pozícióban marad, nagyon érdekesek voltak ezek a konstrukciók.
Pozitívum volt, hogy az állomás tartalmazott egy vagon összeépítéséhez szükséges alkatrészeket is, sőt, annyi sín alkatrészt, amiből két "egységnyi" egyenes sínpálya összerakható, áramvezető sínnel együtt. Ez utóbbi nem minden vonatos kiegészítő épülethez járt, mondhatni véletlenszerű volt.
Az alábbi videon látható egy kisebb pálya összeállításban a készlet a korabeli 7760 diesel-elektromos mozdony saját építésű verziójával valamint a korabeli darus-vagon készlettel. A 7760-hoz is tartozott "B" modell, és ez az útmutató is nagyon lényegre törő:
Ha tetszett, kommenteljétek, szívesen töltök fel ilyen kis leírásokat a korabeli vonatos készleteimről!
2020-05-03
2020 május 3, 20:55