Lego Technic 9392 B modell, Verseny Buggy
Készlet száma, neve: Lego Technic 9392 Quad Bike, B modell: Race Buggy
Kiadás éve: 2012
A verseny buggy
A 2012-es kiadású Quad Bike B modellje, a verseny buggy. A készlet tartalmazza a verseny buggy építési útmutatóját, így nekiláttam megépíteni ezt a variánst, így első építési naplóm erről a buggyról fog szólni. Az építés nem túl bonyolult, egy gyakorlott legozó könnyedén megbirkózik a feladattal, akár kevesebb mint fél óra alatt össze lehet rakni a kb. A5-ös méretű, 56 oldalas útmutató alapján.
Az építés az első futóművel kezdődik, felkerülnek a kormányzásért felelős alkatrészek, a rugótornyok, lengőkarok, rugóstagok. Hozzá kapcsolódik egy rövidke "alváznyúlvány".
Ezután a hátsó felfüggesztés következik, bekerül a hátsó rugóstag, és a hátsó tengely.
Az autó hátsó része után összekapcsolódik az első résszel, felkerül a hátsó rugótorony.
Következik a kormánymű összeszerelése, ami egy elég érdekes megoldás, két fogaskerék és egy 'kar' alkotja, és lényegében az autó belső-középső részét teljesen kitölti. A kormánymű beszerelése után felépítésre kerül apránként a karosszéria, a bukócső szerű pilótafülke és az autó tetejére a kormánykerék. Legvégül felkerülnek az 56x26mm-es kerekek, és a hátsó szárny.
Tapasztalatok, előnyök, hátrányok.
Az összeszerelés, mint írtam, nem bonyolult, hamar összeépíthető. Előnyként említeném, hogy az elkészült mű nagyon jól néz ki, majdnem jobban, mint az eredeti modell. További előny, az eredeti modellel egyetemben, illetve magában a készlettel kapcsolatban, hogy számos olyan alkatrészt tartalmaz, amely nagyon hasznos tud lenni más járművek építéséhez. Ilyen például a gömbfejes, 'rugózható' és kormányozható első futómű, a rugóstagok, a lánchajtás, a viszonylag nagy méretű terepgumik és a fogaskerekek. Kezdő legozó, technicező bátran építhet belőle más terepjárműveket.
Funkciók tekintetében nem túl gazdag a jármű, de azért van egy pár: van az első független, rugózott kerékfelfüggesztés ami nagyon jó dolog, továbbá van a kormányozhatóság, és a hátsó rugózott felfüggesztés.
Hátránya a buggynak, hogy sajnos a kinézetével ellentétben a működése és 'játszhatósága' már nem túl jó. Először is az autó rendkívül könnyen tekeredik, köszönhetően annak, hogy kevés alkatrész, és kis helyen kapcsolja össze az első és a hátsó futóművet, tulajdonképpen az alváz nagyon kevés ide, és a karosszéria sem merevít semmit az egészen. Másik hátrány, hogy a hátsó felfüggesztés csak egy szimpla egy forgópontos rendszer, csak függőleges mozgásra képes, nem olyan mint egy igazi buggyn. Ha dönteni akarunk a kocsin akkor az csak a szerkezet rugalmasságából adódóan fog rugózni oldalra. Megjegyzem az eredeti modell is ugyan ilyen hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, de az legalább olyan mint az igazi quadokon, ott nem sorolnám negatívumok közé. Harmadik hibája a kormányzás. Mivel az autó nagyon tekeredik, és a kormánymű is nagy távolságot fog át, így menet közben nehéz irányítani a buggyt, és nagyon nagy a fordulóköre.
Mindezek ellenére kellemes a készlet, de célszerűbb a quadot megépíteni belőle, azt is összeraktam már, jóval masszívabb, legközelebb arról írok naplót.
Üdvözlettel,
Gergő
2014 február 17, 19:04