LEGO Technic 8146 - Nitro Muscle
LEGO Technic 8146 - Nitro Muscle
"Valahol, egy Párizs környéki kisvárosban…
Pierre majd kiugrott a bőréből, amikor a születésnapi ebéd után megkapta az ajándékát. Iskolába menet, nap mint nap elhaladt a helyi játékbolt kirakata mellett és mindig megállt néhány percre, hogy megcsodálja a gyönyörű vörös-sárga versenyautót. Tudta, hogy a tavalyi fagyok elvitték a termés nagy részét, így a szüleinek kölcsönt kellett felvenni az idei vetéshez, ezért álmodni sem mert róla, hogy ez lesz a születésnapi meglepetése.
Óvatosan bontotta fel a dobozt, hogy az is sértetlenül lehessen még sokáig szobája dísze. Az alkatrészeket gondosan szétválogatta és hozzáfogott az építéshez. Gyomrában érezte az izgalmat, ahogy egyre jobban kezdett kialakulni előtte az autó alakja. A matricákat is mérnöki pontossággal illesztette az elemekre. Másfél-két órás munka után ott állt az íróasztalán a gép.
Ahogy ránézett, szinte érezte a benzin illatát, a felforrósodott levegő fuvallatát. A versenyautó erőt sugárzott, szinte ki akart lőni a helyéről. Egészen estig tologatta és gyönyörködött a részletekben.
Az elkövetkező hetekben és hónapokban még sokszor elővette és nézegette, de aztán elmúlt az újdonság varázsa és sima asztali díszként porosodott a szobájában.
Két év múlva gimnazista lett és a haverok már cikizni kezdték az autó miatt, meg a gyönyörű szőke hajú Marie előtt sem akart beégni. Így aztán egy szép napon szétszedte a modellt és gondosan elcsomagolva levitte a pincébe. Kis szomorúságot érzett a lelkében, amikor egy pillanatra eszébe jutott az a születésnap, amikor megkapta ezt a készletet, de aztán megsimította a dobozt és letett a komódra.
A következő három évet ebben a dohos pincében töltötte a játék. Figyelte, ahogyan Pierre vagy a szülei lejöttek néha egy-egy üveg finom borért, vagy pezsgőért. Látta, amikor meghozták a tűzifát, vagy amikor a frissen szedett almát elrakták a lenti kamrába.
Végül, egy lomtalanítás alkalmával ráragasztottak egy árcédulát és kirakták a többi fölöslegessé vált, eladandó kacat közé. Úgy látszik, a helyiek túl drágának találták, így nem kelt el. Pierre egyik barátja felajánlotta, hogy felteszi az ő eladó LEGO készletei közé és megpróbál úgy túladni rajta.
…"
Szerettem volna beszerezni a Technic régebbi, Power Racers sorozatban szereplő részeit. Ezt a vonalat 2003 és 2011 között gyártották. 9 év alatt 46 készletet adtak ki belőle. Ebből is kifejezetten Technic jellegű csupán három volt. Ez a modell, amit most fogok bemutatni 2007-es gyártmány, tehát már közel jár a 10 éves korhoz.
Nem gyűjtöm a régi készleteket, de amikor ezeket a kocsikat megláttam, elfogott a birtoklási vágy. Sokat nézegettem őket különböző aukciós oldalakon és a Bricklinken is, de elég magas áron cseréltek gazdát, ezért folyton csak halogattam a beszerzést. Vágül 15000 Ft-os áron bukkantam rá a Bricklinken egy francia eladónál. Azt írta róla, hogy jó állapotban van és ha kérem, küldi hozzá a dobozt is.
Belevágtam.
Sajnos a készlet árára rájött még a postaköltség is, így a végösszeg 21693 Ft lett, de megérte.
Egy hét alatt ért ide és amikor hazaértem, hatalmas csomagot pillantottam meg az előszobában. Nem számítottam rá, hogy ekkora. Jóval kisebbre gondoltam, de felbontottam és megnéztem mi van benne. Természetesen ez a készlet volt benne a dobozában, szétszedve és némiképp szortírozva. A doboz alant látható.
Szemre tetszetős, talán nem annyira vastag és kemény a papírja, mint a mai készleteknek, de erről nyilván az idő múlása is tehet. A doboz bal-felső sarkában van egy kis horpadás, de egyáltalán nem vészes, ezt akár a postán is szerezhette, a gondos csomagolás ellenére. Úgy gondolom, hosszú ideje ott pihenhetett egy pince mélyen, vagy egy padláson valahol Franciaországban és megszívta magát az anyaga nedvességgel. Erről árulkodnak a kissé hullámos oldalak. Ennek ellenére azt mondanám, jó állapotban van. Volt ugyan egy ragacs a jobb-felső sarokban, ami 50 Euros vételárat hirdet, de azt sikerült teljesen nyomtalanul eltüntetnem azóta. Azt is el kell még hogy mondjam, gondos gazdája lehetett, mert a dobozt nagy körültekintéssel és gonddal nyitotta ki.
A dobozban ott volt még az építési leírás is. Ezzel kapcsolatban hasonló benyomásom van, mint a dobozzal. Valószínűleg, megszívhatta magát nedvességgel, de nem vészes. Nincs rajta szakadás, vagy egyáltalán sérülés sem az enyhe gyűrődésen, vagyis inkább hullámokon kívül.
A leírás kötése nagyon hasonlít a 42039 – Le Mans-i versenyautó leírásához. Amikor kinyitottam, megcsapta az orromat a tömény doh-szag, ami teljesen meggyőzött a készlet származását illetően. Ezt a meggyőződésemet erősítette még tovább az alkatrészeket tartalmazó zacskók felbontása is. A zacsikat kidobtam, az alkatrészeket lemostam és a leírást és a dobozt pedig kitettem kicsit szellőzni a levegőre.
Az alkatrészeken nem látszott, de ha végigsimítottam a felületüket, akkor egyértelműen érződött rajtuk a sok éves por, ezért kénytelen voltam megtisztogatni őket. Ezt én Jar-os forróvízben szoktam. Kivéve persze a felmatricázott alkatrészeket, mert azokat csupán egy enyhén nedves törlőkendővel törölgettem át. A matricák is teljesen sértetlenek voltak, egy karcolás sincs rajtuk és tökéletesen pontosan vannak felragasztgatva.
A gumik is arról árulkodnak, hogy csak dísz lehetett korábbi életében az autó, nemigen játszottak vele. A legcsekélyebb kopás sincs a felületükön.
Most pedig lássuk az építést!
Azt hiszem, nem kétséges, hogy az alvázzal kezdünk, mégpedig a kocsi elejétől indulva. A kerekekből kiindulva sejtettem, hogy nagy lesz, úgyhogy nem ért nagy meglepetésként az alváz kialakulóban lévő hossza.
Igazából az építésben sincs semmi különös. Csak a szokványos, újkori Technic stílus. Itt azért készítettem egy fotót, mert ezzel az elemkombinációval még nem találkoztam és nagyon megtetszett.
Eddig nem találkoztam újszerű, vagy érdekes elemmel. A kormányzás kialakítása is teljesen szokványos. Itt még a régebbi stílusú, ma már inkább a Creator készletekben alkalmazott, alkatrészekkel oldották meg.
Szépen kiegészül az alváz másik fele is. Szemet gyönyörködtető, ahogy az egész elterül az asztalon.
Az építés egy kicsit kapkodós stílusú. Hol a kocsi elejével, hol a végével kell foglalkoznunk egy kicsit. Itt éppen a reflektorok kerültek fel az elejére.
Itt pedig a karosszéria emelő-mechanizmusát készítjük elő, illetve befejeztük a kormányzás kiépítését. Ez utóbbi funkció érdekes lesz, mert azzal a hátulra felszerelt kerék elemmel fogjuk irányítani az autót.
Elkészülünk a vezetőfülkével. Ebben az az érdekes, hogy az ülés fejtámlájának a kialakításában olyan alkatrészt használunk fel, amilyet az újabb, kicsit összetettebb Technic készletekben a felfüggesztésben szoktak alkalmazni. Különben nincs semmi érdekes benne. Az üléstől balra van két nitro tartály. A kormány felfogatása connectorokkal történik, de oly módon, hogy azt forgatni nem lehet.
Most pedig a kocsi eleje jön. Amikor először megláttam, képeken ezt a modellt, azt hittem, hogy a hűtőrács különleges alkatrészből van kialakítva. De nem. Sima system plate-ek és kicsi sarok-panel elemek alkotják. Az alatta lévő, kétoldali rész felfogatása elég gyenge. Ez később, játék közben le is esett néhányszor. Mindössze két feket pin tartja a helyén, alul.
Ez a modell nem a ma is szokványos, működőképes motorimitációt kapta, hanem egy egybeöntött motorblokkot. Nem néz ki rosszul, de azért a másik mégis csak jobb.
És végül helyükre kerülnek a kerekek. Vagyis nem végül, mert hiányzik a kocsi teljes karosszériája. Ezt a következő menetben fogjuk elkészíteni. Nem csak a motor tekintetében van lebutítva ez a modell, de a hátsó kerekek sem kaptak diffiművet. Egyszerűen csak két, egymástól független tengelyre vannak felfogatva.
A karosszéria.
Először is elkészítjük a karosszéria vázát. Teljesen szokványos, hétköznapi liftarmokból áll.
Ezután elkezdjük felpakolni rá a paneleket. Ezek régebbi típusúak, nem olyanok, mint a mostaniak. Meg kell, hogy mondjam, az újabbak jobban tetszenek. A képen is látható, hogy ezeket a régebbi fajtákat nem lehetett pl. teljesen zártan egymás mellé tenni.
Ismét nemszeretem dolog következik. Néhány liftarm és connector rögzítése után, felhelyezünk 3 rugalmas Technic tengelyt a kasztnira. Én annyira nem vagyok oda értük.
Pedig még a hátsó sárhányó alakjának megformálásához is fel kell használnunk kettőt. És tulajdonképpen készen van a felső rész is.
Már csak össze kell szerelni az alvázzal és jöhet a száguldás!
Yeah! Készen vagyunk! Nagyon jól néz ki. Előlről…
…oldalról…
…és hátulról egyaránt. Bár itt a hátulja kicsit üresnek tűnik.
Annyira gyönyörű, hogy muszáj volt még lőni róla néhány képet.
Hogy a méreteket is tudjuk mihez viszonyítani, készítettem egy képet az egyik idei modellel.
Amekkora a két autó közötti méretbeli különbség, akkora a tudásbeli is. Szemre ugyanis mindegyik nagyon tetszetős.
Összegzés
Régi modellről van szó, a 2007-es évekből. Nagyon jól néz ki, de funkciója csekély. Kormányozható és felhajtható a karosszériája. De nincs benne működő motor és az ajtaja sem nyitható. Ez utóbbi érthető is, hiszen ez a modell egy zártkarosszériás dragstert próbál megformázni, szerintem teljes sikerrel.
Örülök, hogy megvettem és remélem sikerül hasonló állapotban megszereznem a testvéreit is. Ezt a kocsit egyértelműen gyűjtés és játék kedvéért szereztem be. Nem akarok semmit sem építeni az elemeiből.
Már most is nagyokat versenyeztünk a kisfiammal, akinek szintén az egyik kedvence lett. Az irányítása kicsit szokatlan számomra, én jobban szeretem a tetőn elhelyezett kerekeket tekergetni.
Egyelőre játszás és tologatás a sorsa, de lehet, hogy később vitrinben végzi.
Köszönöm a figyelmet!
További Jó Játékot mindenkinek!
2015 április 7, 09:42