Lego Technic 42042 Lánctalpas Daru
Üdv minden kedves visszatérő olvasómnak. E napi bemutatnivalóm a 2015 augusztusi új technic készletek második legnagyobb készletének a replikája. A 42043-as másolattal ellentétben ezt sikerült az eredetihez képest a legjobban megépíteni. Három dolog tér el az eredetitől. Technikai szempontból a váltók mert az építésekor (2015 Február) még nem rendelkeztem az új fajta piros szabadonfutó fogaskerekekkel illetve a a 3 stud hosszú váltógyűrűkkel. Az utóbbiból 4 db lesz a gyáriban és jó hír, hogy már azóta rendelkezek 2-vel :-). A második eltérés annyira nem látható. Az ezzel a szettel (illetve a 42043-mal) megjelenő új forgózsámoly. De jó lett a régi csak a meghajtását kellett megoldanom.
A harmadik eltérés pedig a szín. A replika sárga színű lett mert még kék elemből (liftarmok) csak pár kisebb szett jött ki forgalomba korábban így azok alkatrészeiből csak a töredékét tudtam volna megalkotni a darunak.
Lego Technic 42042 Replika
(Az eredeti szett megjelenésének az időpontja: 2015. Augusztus)
(A replika elkészültének az időpontja: 2015. Február)
Az építést a lánctalpaknál kezdtem és fokozatosan haladtam felfele. Megépült a felépítmény vázszerkezete és a darukar első szekciója.
Ezután következett a komolyabb munka: a meghajtás a szükséges leáttételezéssel és a váltó mechanika kitalálása.
Ezek után a kasztnis munka. A darukar és a markolókanál összerakása gyorsan ment. A legvégére maradt a kötelek befűzése, felcsévélése és a darukar felhúzatása.
Bonyolúltságát tekintve olyan közepes modellnek mondanám a szettet. Kicsit hasonlatos a 8043-as Excavatorhoz de ez nem lesz távirányított. Tartalmazni fog egy "L" motort és egy elemtartót. Ezek fognak felelni a daru főbb funkcióinak a meghajtásáért. A motor a forgózsámoly mellett van elhelyezve és egy 4-es váltóművet hajt meg. A váltó érdekessége az eddig megjelent szettekkel szemben, hogy váltáskor nem a két eltérő funkció között váltunk hanem csak egy funkció irányát változtatjuk. Tehát egy váltó egy funkciót működtet csak a két végpontban ellentétes iránnyal. Nagyon tetszik ez a megoldás illetve nagyszerű az, hogy az elemtartó elé helyezett váltókarokkal mennyire jól lehet a darut vezérelni a háta mögül. Beletellett mire rájöttem a megoldásra az építéskor de még mindig nem vagyok megelégedve vele 100 %-osan.
Hátulról nézve a váltó funkciói:
Bal szélső: mozgatja a hátsó csörlőt ami felelős a darukar emeléséért-leeresztéséért (döntéséért)
Bal belső: a lánctalpak meghajtása a forgózsámoly közepén átvezetve. Nagyon jó mert így önjáró a darunk. Sajnos csak egyszerre működnek így nem tud fordulni a szerkezet mint a 8043 vagy a 8275
Jobb belső: a felépítmény forgatása. Ezen keresztül megy a hajtás a forgózsámolyhoz.
Jobb szélső: az első csigán keresztül emeli vagy engedi a kötél végén levő markolókanalat.
A szett további funkciói:
- a vezető fülke mozgatható fel és le (úgy mint a mobildaruknál: 8053)
- a markolókanál a 42006-éhoz hasonlóan kézzel működik
- a darukarból egy 15 stud hosszú rész bármikor kivehető (a fehér 3x11-es paneles és a lezáró háromszög alakú rész közötti amit négy szürke pin tart) és így rövidebb lehet.
Méretei hatalmasak lesznek mert a hossza leengedett darukarnál 85-90 cm. Felemelve 65cm-re csökken a hossz illetve a magassága 60 cm. A lánctalpaknál 21cm széles. Szóval készíthetitek a polcokat, asztalokat mert jó kis helyet fog majd elfoglalni.
A szett előnyei:
- Az új forgózsámoly, rengeteg új piros 16 fogú szabadonfutó fogaskerék, 4 db 3 stud hosszú új váltó, 90 db lánctalpszem, rengeteg 15-ös és 13-as liftarm és főleg, hogy kék színűek, 1 mini actuator, 1 L-es motor, több méter kötél, 1401 db alkatrész stb.
További képek itt:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=553045
Videó:
Egy biztos. Nálam biztos befutó a modell. Csak ajánlani tudom.
További jó legozást!!!
Köszönöm a figyelmet!!!
2015 május 23, 20:54