LEGO Krosszmotor
Lego 42007 Krosszmotor
Mocizzunk már egyet…
Hát igen… Eljött a pillanat, hogy a streetfighter mellé odakerüljön egy szöcske is.
Ezt a bokorugrót nem más testesíti meg, mint a 42007-es készlet krosszmotorja. Konkrétan egy Technic szettről lenne itt szó, amely kettő az egyben. A „B” modell egy salakmotor.
Most a dobozra annyira nem térnék ki, egy-egy motor van mind a két oldalán. Nem nagy kaland. De ami belül van, az már sokkal érdekesebb számunkra:
Kettő építési füzet, kettő csomag LEGO (a nagyobbikban két kisebb tasak), kettő felni, kettő terepmintás gumi és egy darab matricaív. Hát nem vagyunk túl pakolva, de ebben a cuccban pontosan elfér a 253 db elem. Nem is cicózok annyit, bontsuk ki a csomagokat.
A kisebb tasak rejti magában a rudak és tengelyek többségét. Míg a nagyobbikban már sokkal méretesebb panelek, pálcák és egyéb rugós tagok vannak. A két kicsi csomag közül, az egyikben csak kettő-és három tagot összekapcsoló pöckök találhatóak. A másik zacsi, a láncszemeket és egyéb távtartókat rejt.
Kiindulási pont az alváz. Ez az egység folyamatosan kibővül az építés során. Ide kerül majd a kéthengeres motor is. A motor beépítése után, felrakjuk a hátsó sárvédőt és a rugós felfüggesztést. Hozzálátunk a hátsó kerék beillesztéséhez, valamint a 39 szemet számláló lánc befűzéséhez. Nagyobb panelokat kattintunk az alváz két oldalára és már kipufogónk is van.
Ha ezekkel megvagyunk, jöhet az első rugós villa a kerékkel együtt. Végeztéül az első sárvédő, majd pedig a kormány kerül a helyére. Ezzel meg is volnánk.
Pikk-pakk gyorsan elkészült a motor. Építési idő körülbelül 45 perc lehetett a fényképezéssel együtt. Érdekes volt látni azt, ahogy a váz folyamatosan kibővül. Mindig kellett rakni hozzá hol többet, hol kevesebbet. A hajtás mechanizmusa nincs túl bonyolítva, mindössze csak 6 darab fogaskereket kell beépíteni. Viszont a lánc az igen ki van számolva, nem is maradt csak egy szem tartalékba. De ennek a láncnak a hossza pont el lett találva, se nem lóg, se nem feszül. A terepes gumikkal meg nem tudok betelni, annyira jól néznek ki, hogy az már hihetetlen. A narancs és fekete szín, valamint a matrica használata, pedig kifejezetten vadállattá varázsolja ezt a gépezetet. Olyan, mintha egy igazi KTM lenne.
Ügyes, roppantul ügyes. Elégedett vagyok vele.
Összehasonlítás képen, egymás mellé raktam a két motoromat. Működési funkcióik megegyeznek: mind a kettőnek van rugózása, fordítható a kormány , a dugattyúk is járnak. Annyi a különbség, hogy az egyik kettő, míg a másik három hengeres. A gumik mintázata is eltérő. Na meg persze ott van a forma is. Míg a 8051-es az utcai aszfaltszaggató, addig a 42007 szántások-vetések szöcskéje. Ennek értelmében a krosszmotoron nincsenek lámpák, se mérőórák. Nem is kell az rá, így tökéletes. Nagyon bitangul festenek így egymás mellett. De az lenne az igazi, ha a garázsban is két ilyen szépség állna. Akkor aztán happy lennék én is…
2014 november 10, 18:34