Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

LEGO 8682 - Nitro Intimidator

avatar Longeye
50 napló
Egyedi elemekből épült

"Valahol, egy Amszterdam környéki kisvárosban…

Jan majd kiugrott a bőréből, amikor a születésnapi ebéd után megkapta az ajándékát. Iskolába menet, nap mint nap elhaladt a helyi játékbolt kirakata mellett és …

Na jó, inkább nem húzok le még egy bőrt ugyanarról a rókáról. Hallgassátok hát inkább a készlet igaz történetét!

A szélmalom lapátjai meg-megnyikordultak, ahogy belekapott a hajnali szellő. Elfordulni nem tudtak, mert ki voltak kötve. Évek, de inkább évtizedek óta nem használták már őket, hisz az épületet rég átalakították lakóházzá.

Bár, aki belépett Max van den Berg lakásának ajtaján, aligha nevezte volna lakásnak. Az egész épület tele volt zsúfolva LEGO készletekkel. Dobozokban, zacskókban, szekrényekben és vitrinekben álltak a jobbnál jobb építmények és alkatrészek jobb sorsa várva. Igaz, jobb sorsuk aligha lehetett volna, hisz az öreg nagy becsben tartotta őket.

Megszállottként gyűjtötte a régi és az új készleteket is. Felvásárolta, eladta, csereberélte azokat. Eredetileg egy amszterdami könyvviteli cégnél dolgozott, s kis garzon lakásában kezdte el gyűjtögetni a készleteket, de onnan egy-két év alatt kiszorult. Amikor már annyi volt, hogy nem fért tőlük, úgy döntött költözik. Kinézett egy jó állapotban lévő vidéki szélmalmot és felújítatta, átalakítatta, hogy kényelmes szállást biztosítson számára és a LEGO készleteknek is. Munkahelyén felmondott és kiköltözött a malomba.

Ettől a naptól kezdve csak a hobbijának élt. Elkezdett kereskedni a készletekkel. Nevét hamar megismerték a környéken, és sokan eladták neki régi, megunt játékaikat. Ő pedig szépen megtisztogatta, rendbetette azokat, s amire nem volt szüksége, tisztes haszonnal továbbadta.

Ezen a reggelen is érkezett egy új megrendelés, miközben a kávéját iszogatta. Egyik kedvenc készletét vásárolták meg a neten, a 8682 – Nitro Intimidator-t. Mindig elszorult a szíve, amikor egy olyan készleten kellett túladnia, amit szeretett. Igaz, volt ebből még 4 darab is az egyik szekrényben, de dobozos csak egy. Persze a saját, makulátlan példányán kívül…

Hollandiából kaptam ezt a remek készletet. Egy olyan eladótól vásároltam meg, akinek rengeteg nagy készlete van és ebből a modellből is volt még neki bőven.

Maga az autó 2006-os modell, s ha lehet ilyet mondani, talán ez tetszik legkevésbé a három kocsi közül. Jól néz ki persze ez is, de valahogy a másik kettő jobban bejön. Ezért aztán, ennek megvásárlásában a gyűjtőszenvedély is közrejátszott, sőt egy kicsit jobban, mint a másik két versenyautó esetében.

Amikor megérkezett, megint csak ámultam a doboz méretén. Persze tudtam, hogy két készlet van benne, de ebbe akár öt nagy doboz is elfért volna. Várakozásom ellenére, nem volt annyira gondosan csomagolva, mint a Franciaországból érkezett példány, de azért ez is meglehetősen korrekt volt. Az üres tér összegyűrött újságpapírokkal volt kitömködve, így a dobozok nem igen csúszkálhattak belül.

Ezt a készletet bizony nem Pierre bontotta ki, s nem is ő tárolhatta, mert egy kicsit szakadt és kopott. Korához képest, jó állapotban van, de azért vannak rajta külsérelmi nyomok. Talán ebben volt tárolva a készlet, s ebből szedték elő minden játék alkalmával.

 

Különben jól néz ki, illik a design a tartalmához. Az előlapot a pick-up alakja tölti ki, a hátlapon pedig ízelítőt kaphatunk a kocsi funkcióiból.

A leírás összességében ugyanolyan állapotban van, mint a „Pierre-é” volt. Az idő múlása ugyanúgy nyomokat hagyott rajta, de másmilyeneket. Nem annyira hullámos. Ezen nem érződik úgy, hogy a nedvesség átjárta volna és nincsen mindent átható doh szaga sem. Inkább csak a használatból eredő sérülések vannak rajta, de csak szolidan. Nem szakadt, nem hiányos, csak érződik, hogy már forgatták párszor előttem. Ez azért valószínűleg nem szobadíszként funkcionált.

És egy kis meglepi az eladótól. Ez nem volt a leírásban, de kaptam hozzá egy komplett, új matricaívet! Erre a modellre ugyanis nincsenek ráragasztva a levonók.

Az alkatrészeken nem látszanak sérülések, de egy kicsit maszatos némelyik, ezért ezeket is lemostam kicsit a szokásos, Jar-os meleg vízben.

Egy színcserét rögtön felfedeztem benne, mert a kipufogóként szolgáló egyik vödör más színű és külön is van csomagolva egy kis, zárható műanyag tasakban. A színeltérés jelentős, de összességében nem lesz vészes, mert két oldalra kerülnek, sosem fognak együtt látszani.

Építés

Nem kapkodtam el, csak a 10. oldalnál készítettem az első fotót. Úgy gondoltam, két-három liftarm összeillesztése önmagában még nem túl izgalmas és a képeket inkább a végére, az összerakott kocsira tartogatnám.

Egyértelmű, hogy az alváz építésével kezdjük. Itt már láthatjuk a kormánymű kialakításának kezdetét és az utastér jobb szélét is, valamint a jobb-hátsó kerék tengelyét. A megoldásból ítélve ebben a modellben sem lesz differenciálmű.

Építés közben azért felfedezek néhány alkatrész szélén egy-egy halovány kopást és hajszálvékony karcokat. Mindez azonban csak közvetlen asztali lámpa fényénél látható.

Ismét 10 oldalt lapozunk és a képen már jól látható a kormánymű kivezetése, de itt most nem az az érdekes. Az alváz közepe táján van két piros, szögben megtörő liftarm. Azok befogatása elég érdekes mozzanat, ugyanis a két oldalsó fekete liftarmok, melyek szorosan a pirosak mellett vannak, már a helyükre kerültek. Tehát ismét kissé meg kell feszíteni az alkatrészeket, hogy oda tudjuk rakni azokat, ahová valók. Úgy látszik régebben erre még nem figyeltek oda a LEGO-nál.

   

További merevítéseket kap a váz, teljesen elkészül a kormánymű és hátulra felkerülnek az első matricázott panelek. A kormánymű egyébként nagyon jónak tűnik, legalább is gyári modellhez képest. Azokkal ugyanis mindig az a bajom, hogy elég nagy ívben kanyarodnak. Ez az autó azonban úgy érzem nem fog. Ugyanezt éreztem a piros-sárga „tesvéröccse” (LEGO Technic 8146 - Nitro Muscle) megépítésénél is .

   

Elkészülünk az ülésekkel. Nagyon kényelmesnek tűnnek. Hasonlítanak az előző készletben látottakhoz. A kormány is a helyére kerül. Ezzel sincs semmi baj, de kissé balra esik az ülés közepéhez képest. Így egy kicsit kényelmetlen lehet a vezetés.

Most tartunk kb. a füzet felénél. Érzésem szerint a megmaradt alkatrészek mennyisége is erre utal. A kocsi váza lényegében készen van. Most már csak a karosszériával kell foglalkoznunk.

   

Néhány oldallal odébb, felkerül az első olyan matrica, ami több, egészen pontosan két elemet fog össze. Két fekete liftarmról van szó. Sem ezek, sem a hozzájuk felhasznált fekete pinek nem különösebben értékesek, ezért nem fáj a szívem értük.

   

Ezen kívül betesszük a helyére, ezt a „csodálatos” motorimitációt, két matricázott sötétszürke liftarm társaságában. A matricák a hengereket ábrázolják.

Felrakjuk még az első sárhányók vonalát imitáló két piros gumitengelyt is.

A felnyitható motorháztető felmatricázása sem volt éppen egyszerű feladat, de úgy érzem, sikerült elfogadható módon megoldanom.

Van egy olyan érzésem, hogy a nitro tartályokat sem fogom már többé teljesen darabjaira szedni.

Ezután jöhet a hangszórók beépítése. Érdekes, összecsukható szerkezetnek tűnik.

Ezt az LCD panelt és az azt tartó konzolt, külön kell megépítenünk.

Így néz ki, amikor már a helyén van. Ez volt az egyetlen eredetileg is matricázott ellem. Ezt az egy levonót rajta hagytam az íven. Majd, ha az eredeti ragacs teljesen lekopik, vagy lejön, akkor ráragasztom.

Amikor a másik oldalra is elkészítjük a hangszórókat tartó vázat és a helyére illesztjük, akkor kialakul az a kis mechanizmus, ami összehajtogatja az LCD panelt és a hangszórókat is a csomagtérbe.

Kezdjük beburkolni a kocsit. Mindkét oldalra felkerülnek az utastér oldalát alkotó panelek és a hátsó kerékíveket formázó gumitengelyek is. A kocsi ajtaja sajnos nem lesz nyitható.

   

Elkészülnek a hátsó lámpák és a rakteret is befedjük két hatalmas tile-lal. Ilyenekből van a farmos készletekben a pajta teteje, csak az piros. Ezzel tulajdonképpen elkészültünk a kocsi hátuljával. Már csak a kerekek hiányoznak és az első rész, no meg persze néhány matrica.

Elkészültem az autó elejével is. Amit a képekről olyan befejezetlennek és csúnyácskának gondoltam, az az életben nagyon jól néz ki. Eredetileg akartam rá grill rácsokat tenni, hogy a hűtőrács jobban nézzen ki, de nem fogok, mert akkor az már kiállna az orr síkjából. Jó a lámpa, az index, minden.

Helyükre kerültek a kerekek is és az alsó két „vödör-kipufogó”. Sajnos találtam még egy hiányosságot a készletben. Szerintem az egyik kipufogót eredetileg úgy elhagyta a kocsi, ahogy van, mert a vödrös részt tartó két fekete connector elem sem ugyanolyan hajlásszögű. Így az egyik oldalon egy picit jobban kilóg a kipufogó. De nem vészes, majd megnézem hogyan tudnám BL-ről pótolni ezeket az elemeket. Szerintem nem lesz drága.

Oldalról is szörnyen jól néz ki az autó.

Két rendszámtábla van a matricaíven. Egy californiai és egy európai. Én természetesen ez utóbbit ragasztottam fel, habár maga a járgány inkább amerikai stílusú.

Be kell valljam, a hátuljába be kellett még építenem két nagy szürke liftarmot így utólag, mert a leíráson végigmenve valahogy kimaradt. Ez a korábbi képeken megfigyelhető. Sőt, a matricázást is elnéztem egy kicsit, mert eredetileg az oldalára szánt matricát ragasztottam az orrára és fordítva. De ezt is megcseréltem.

Összegzés

Egy kicsit, de ezúttal tényleg csak nagyon kicsit, fenntartásokkal kezeltem ezt a kocsit. Mivel úgy éreztem, ez is a sorozat tagja, ezért ez az érzés a beszerzés felé mozdította el a mérleg nyelvét. Ellenérzésem egyik oka talán az volt, hogy az elejét kidolgozatlannak találtam a képek alapján, a másik pedig, hogy több helyen koponyák díszítik. Nem félek, vagy rettegek tőlük, egyszerűen csak nem kedvelem ezeket a motívumokat.

Végül azonban el kell ismernem gyönyörű kocsi ez is. Ráadásul úgy gondolom, a három közül ennek van a legtöbb funkciója. Ha az ajtaját is nyithatóra csinálták volna, és működő kamumotort kapott volna, meg differenciálművet, akkor tökéletes Technic készlet lehetne.

Így azonban teljesen jó helyen van a Racers sorozatban.

Az építése viszont nem volt egyszerű. Nincs nagy tapasztalatom a régi építési útmutatókkal, de több helyen nehéz volt követni. Néhol keresgélni kellett, hogy hová kell berakni a kilistázott alkatrészek egy részét, néha pedig egészen egyszerűen ki is hagytam őket, s csak akkor építettem be, amikor egy későbbi mozzanatnál más alkatrészek csatlakoztak hozzájuk.

Ilyenkor jött a visszalapozás, hogy hogyan is volt!? De végül mindennek megtaláltam a helyét.

Különleges alkatrészeket ez a készlet sem tartalmaz, számomra csak a régi típusú panelek újak, de régen ilyeneket gyártottak, úgyhogy nem számítanak ritkának.

A másik dolog, ami nem tetszett még az építésben, hogy 2-3 helyen is kicsit be kellett erőszakolni a helyére az alkatrészeket. Ezért átgondolatlannak éreztem az építési leírást. A mai készleteknél nem tapasztaltam még ilyet.

A végére azonban kikerekedett minden. Szép és arányos pick-up állt össze az elemekből. Jól fog mutatni a testvérei mellett.

Köszönöm a figyelmet!

További Jó Játékot Mindenkiek!

LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682LEGO 8682

2015 április 17, 11:32
avatar
dokludi Eszméletlen, hogy milyen előtörténeteket tudsz kitalálni. Nagyon olvastam a leírást. Szerencsére nekem is megvan a készlet és csak jókat tudok mondani róla. Grat hozzá. 2015 május 12, kedd