LEGO 8649 - Nitro Menace, a szomorú szamuráj
LEGO 8649 - Nitro Menace, a szomorú szamuráj
Ez a modell a fekete Pickup-pal együtt érkezett. A dupla rendelés oka a költségcsökkentés volt, így ugyanis 8 Euróval kevesebbe került a posta, mintha külön-külön rendeltem volna őket. Időm azonban csak most lett, hogy be is fejezzem róla a leírást.
Első benyomásom ugyanaz volt a készletről, mint a Pickup esetében . A doboz viseltes, de azért nem túlzott mértékben. Benne az alkatrészek tökéletesen vannak csomagolva, simítózáras tasakokban. Sőt, teljesen újnak tűnnek.
Amikor kibontottam és összeborogattam őket, akkor sem változott meg a véleményem. Bár a dobozt és a leírást nem tárolták olyan körültekintően és szépen, mint a 8146 - Nitro Muscle esetében, de az alkatrészek hibátlanok. Nem csak, hogy karc nem volt rajtuk, de ezek még maszatosak sem voltak. Ettől függetlenül lemostam őket.
Szombaton rokonokhoz utaztunk, s gondoltam beáztatom az alkatrészállományt egy vödör Jar-os melegvízbe. Gyorsan kiválogattam a nem matricázott alkatrészeket és a többit pedig beledobáltam.
9-kor indultunk és délután 5 körül értünk haza. Addigra jól kiáztak. Amikor szépen kiszedegettem őket, hogy megtörölgessem és megszárítsam, kicsit elszorult a szívem, mert két matricás alkatrész is közéjük került. Ami azonban meglepett, hogy nem áztak le a ragacsok az elemekről. Csöppet sem váltak fel és nem is gyűrődtek meg. Mintha mi sem történt volna, úgy ültek a helyükön. Megvártam a másnapot, hátha idővel mégis felválnak, de nem történt semmi. Ezen felbuzdulva, a maradék, felmatricázott alkatrészt is átmostam mosószeres melegvízben. Persze ezeket már nem mertem 8 órán keresztül áztatni, de szívbaj nélkül dobáltam bele őket a vízbe.
Talán már korábban is meg kellett volna jegyeznem, hogy a holland eladó nagyon megörülhetett a rendelésemnek, mert a pickup-hoz hozzácsomagolt egy Darth Vader figurát is, igaz kard és sisak nélkül. Nem LEGO, sokkal nagyobb, de minden ízülete mozog. A mostani készletbe pedig úgy tűnik jó néhány pótalkatrészt is beborított, mert tisztítás és válogatás közben feltűnt néhány olyan alkatrész, amit nem tudtam hová tenni, már csak a színe miatt sem.
A doboz állapotáról már meséltem, lássuk hogy néz ki a valóságban:
A fedőlapról egy morcos vagány verda tekint le ránk. Leginkább a „Halálos iramban” című film Tokyo-i futamai jutnak róla eszembe. Az az érzésem, ez egy drifftelős autó. Kicsi, erőteljes, vagány autónak tűnik, ezért is neveztem el magamban szamurájnak. A szomorúságra pedig majd a végén még visszatérek. A doboz hátulján levő képekből pedig az autó méreteiről és funkcióiról kapunk egy kis ízelítőt.
Az építést itt is egyértelműen az alvázzal kezdjük.
Megint csak a tizedik művelet után készítettem az első fotót. Olyan sokat még nem mond, de látszik, hogy az alváznak kezdtünk neki. Kíváncsi leszek mi lesz abból a kampóból ott hátul (vagy elől?).
Hamar megépül az autó gerincének másik oldala is.
A következő néhány építési művelet során elkészül a kormánymű első része és egy ülésszerű képződmény, aminek elég érdekes az összerakása. A kormánynál kicsit csalódnom kell. A két előd, illetve kor szerint tekintve inkább utód, csak én az időben visszafelé haladva mutattam be őket. Szóval a két másik Power Racers-es járgányban sokkal jobb kormányszerkezetet sikerült összehozni a tervezőknek. Ez a modell nem fog olyan kis ívben kanyarodni, mint a társai.
De magának a kormányszerkezetnek a kialakítása is érdekes. Kicsit sok fogaskereket tartalmaz.
Sajnos a hátsó rész építésénél rá kellett azonban jönnöm, hogy a látszat ellenére mégis csak hiányos a készlet. Két fekete liftarm és két világoszöld connector hiányzott. A fekete elemeket könnyűszerrel tudom pótolni, de a világoszöld connectort meg kell majd rendelnem. Most világosszürkével pótoltam, így nem túl feltűnő. Az viszont feltűnő lehet, ha valaki kicsit alaposabban megnézi a képeket, hogy a szürke gégecső, mintha rövidebb lenne. Először azt hittem, hogy az is hiányzik a készletből és csak ez a rövid van, de később előkerült a megfelelő darab az egyik panel alól és így az is a helyére került.
Foglalkozunk kicsit a belső tér kialakításával is. Ennek az autónak kék színű nitro tartályai vannak.
Kap a vezető és az utas, közvetlenül a feje mögé, egy-egy hatalmas hangszórót. Na, arra biztosan nem fognak panaszkodni, hogy nem hallják a rádiót! Sőt, szerintem ekkora hangforrásoktól minimum kisebb agyrázkódást kapnak, amikor megszólal a Petőfi rádió szignálja :D
Ó, jaj! Sajnos ismét színcserés alkatrészre bukkantam. Ennek a fekete elemnek is lime színűnek kellene lennie. Az eddigi alkatrészek pótlása nem jelentett gondot, ez azonban más tészta. Maga az alkatrész sok készletben szerepelt már, de lime színben csak ebben az egyben. Jelenleg, a cikk írásakor összesen 14 eladó példány van a Bricklinken. A legolcsóbb is 1500 Ft. A kettő, postaköltséggel, simán 5000 Ft körülre rúgna. No, ennyit már azért nem ér nekem, úgyhogy marad olyan, amilyen. Szerencsére nem kerül túlságosan feltűnő helyre.
Lassan bekerülnek az ülések is a helyükre, a kasztni is alakulgat és már van kormány is az autóban. A sofőr kényelmével ennél a modellnél sem törődtek sokat a tervezők, mert itt is függőlegesen áll a kormány.
Érdekes módon, nem a kocsi oldalával, hanem a tetejével folytatjuk az építést. Itt találtam helyet a kisebb gégecsőnek is.
Nagyot lépünk előre, amikor a helyére kerül az első panel. A matricákat nem túl pontosan ragasztották fel. Ennél még én is jobban tudom
Előkerül a hátsó légterelő is. A rögzítése nem tűnik túl stabilnak, de nagyon jól néz ki a kocsi hátulján. Az biztos, hogy nem fog leesni a helyéről, inkább csak ingatagnak tűnik, mivel csupán egyetlen liftarm tartja. Ezen kívül felfogatjuk a másik oldalra is a paneleket. A rugalmas Technic tengelyek is a helyükre kerülnek, de sajnos itt is egy elemhiánnyal kell szembesülnöm. Egy lime színű, hengeres connector hiányzik. Ez legalább gyakori darab, nem lesz nehéz pótolni.
Elkészül a motorháztető is. Ez sötétszürke panelekből áll. Felnyitható ugyan, de a kormányművön kívül nincs benne semmi. Lehet, hogy épp ezért csinálták olyan látványosra ezt a részt!?
A kép alapján ugye mondanom sem kell, hogy ezek nem a készletbeli, eredeti kipufogók.
Nem baj, végül is nem mutatnak rosszul a kocsi hátulján. Azért ebből is fogok rendelni, hogy ez is eredeti legyen.
Tulajdonképpen már készen is vagyunk, csak a kerekek hiányoznak.
Nagyon vagány lett!
Összegzés
Nagyon szép autó ez is, illik a többi közé. A kanyarodási képességei elmaradnak testvéröccseitől, de jól el lehet vele játszani. Ahogy elnézegettem ez inkább tervezői hiba. De azért tanulhattak belőle, mert az utódokban már javították ezt. Egyetlen funkciója van, hogy nyitható a motorházteteje.
A kasztnija ennek sincs éppen kitömve, de a legfontosabb kellékek megtalálhatóak benne (ülések, kormány).
Építés közben, az első két képen még jól látható, hogy az alvázban, kialakítottak tengely elvezetésére szolgáló „csatornát” 2-3 lyukas connectorral. Én előbb arra gondoltam, hogy ott lesz elvezetve a kormányzás, de nem így történt. A kocsi alvázának és kormányzásának kialakítása olyan, mintha előbb alaposan megtervezték, de valamiért az utolsó pillanatban módosították volna. Kicsit szedett-vedettnek tűnik, de maga a járgány egyébként rendben van.
És még egy kupac kopasz kukac…
Amint az alábbi képen látható, az eladó bőséggel tett más alkatrészeket is a készletbe. Még lime színű panelből is van egy tartalék.
Azonban két olyan elemet is találtam, ami vagy nagyon-nagyon, de nagyon régi LEGO gyártmány lehet, vagy (inkább) nem is LEGO alkatrész
Köszönöm a figyelmet!
További Jó Játékot Mindenkinek!
2015 május 5, 10:17