LEGO 31037 – Adventure Vehicles (Kaland járművek)
LEGO Creator 31037 – Adventure Vehicles (Kaland járművek)
Szupercsapat vízen, földön, levegőben!
Már első látásra is nagyon megtetszett ez a készlet, úgyhogy nem volt kérdéses a beszerzése. Főként a főmodell, a terepjáró tűnt fel a doboz elején, de a másik két variáció is szemet gyönyörködtető. Legalább is a dobozképek alapján.
A dobozok külalakja tökéletesen követi a Creator téma többi dobozát. Méretre olyan kisebb, közepes készletnek mondanám és ezt erősíti az elemszám is. A dobozban 282 alkatrésznek és három építési leírásnak jutott bőséges hely. Az elemek két kisebb és egy nagyobbacska zacskóban foglalnak helyet.
Az egyik dolog, ami rögtön feltűnt, hogy a gumiabroncsok is „be vannak zacskózva”. A másik pedig, a két hosszú fekete tengely, ami arra enged következtetni, hogy a kerekek felfüggesztése hasonló lesz a 31006 – Highway Speedster-éhez, meg a többi 2013-as Creator készletéhez, mert abban az évben ez volt a trendi. Elsőre akkor kicsit húztam miatta a számat, de végül is nem okozott gondot a fix tengelytáv alkalmazása. Hátha most is szerencsém lesz. Egyébként nem csak ez az egyetlen hasonlóság a két készlet között, mert az elemszámuk és dobozuk mérete is majdnem teljesen megegyezik.
Kibontottam és kiborítottam az alkatrészeket. Sem színre, sem formára nem láttam közöttük olyat, amiért „ölni tudnék”. Egyenlőre teljesen standard Creator készletnek tűnik és ez jól is van így.
Természetesen az A modell, azaz a jeep összerakásával kezdem a bemutatót.
Ezl az Advanced Build minősítést kapta és ennek megfelelően nagyon trükkös építéstechnikával indít.
Már az elején el is rontottam! Két szürke pötyit (1x1 rounded plate) véletlenül felcseréltem, de hamar észrevettem a hibát és gyorsan kijavítottam.
A következő mozzanat azonban tényleg érdekes. Az első képpel még nincs semmi gond. Ráfogatunk az alapra egy technic kockát és beleteszünk egy tan színű pint, amit a forgó alkatrészeknél szoktak alkalmazni. De a következő lépésben vele szembefordítva, elhelyezzük a párját is. Vajon mi célt fog ez szolgálni!?
Most egy darabig csak rakjuk egymásra a különféle alakú és színű kockákat. Ritkán szoktam úgy érezni egy modell megépítése közben, hogy nem tudoom hol járok és hogy miből mi lesz, de most úgy érzem. No mindegy, teszem a dolgom, aztán majd lesz valami…
Eddig jutunk, amikor kicsit félretesszük az eddig megépített alapot és elkezdődik valami új. Bekerült a technic kockákba két szürke pin is közben, amiket ugyancsak mozgó alkatrészek rögzítésére használnak, de ott túl kicsi a hely ahhoz, hogy elférjen a kerék. Hmmm, egyre több a rejtély!
Na, most megvagy! Most már legalább biztosan tudom hányadán állunk. Ez lesz az autó hátulja! Vagy nem.
Kicsit megint pihentetjük ezt a részt és megkezdjük a kocsi elejét (gondolom).
Ebben a részben is elég érdekes annak a darktan színű Technic tengelynek az elhelyezése.
Alig néhány lépés után összeillesztjük a két részt, majd szinte azonnal gondoskodunk is róla, hogy stabilan rögzüljenek egymáshoz.
Az első lökhárító megépítésén van a sor.
A következő képen már beépítettük a csörlőt és a hátsó sárhányó is kezd formát ölteni.
A vége felé azért csak előkerült két fehér alkatrész, ami elég ritka. Ez az elem mindössze 11 készletben szerepelt 2008-as megjelenése óta.
Elkészítjük és felhelyezzük az ajtókat. Ennek apró érdekessége, hogy nem lehet őket teljesen becsukni. Kicsit kiállnak az oldalfal síkjából. Annyira nem zavaró, lépjünk is tovább!
Néhány oldallal arrébb már szinte csak a kerekek és a tető hiányzik az autóról. Nagyon szépen kezd kialakulni. Már nagyon várom az építés végét. No nem azért, mintha unnám, egyszerűen csak kíváncsi vagyok a végeredményre.
A belső tér kialakítása is megtörtént. Még hajókerék is van benne! Hát igen, most sem a vezető kényelmét nézték.
Gyorsan haladtam, néhány perc alatt megépül az utastér teteje, helyükre kerülnek a fényszórók és a visszapillantó. Már tényleg csak a kerekek vannak hátra.
A kerekek rögzítése ezekkel a fekete elemekkel kezdődik. Van pár ilyenem, úgyhogy tudom, így nem lenne elég stabil.
Aggodalomra azonban semmi ok, mert megtámogatjuk őket, az alvázhoz fogatott piros színű Technic liftarmokkal is.
És elkészült! Tologattam, nézegettem kicsit. A képeken valahogy jobbnak tűnt. Részleteiben persze zseniális, de az egészet kicsit aránytalanul magasnak tartom. Nem a felfüggesztésre gondolok, hiszen az a terepkocsiknál megszokott, hanem magára a kasztnira. Amíg nem került helyére a szélvédő és a tető, addig jobban tetszett. Ezután azonban úgy éreztem, valami elromlott.
Azt sem nagyon értem, mit keres a kocsi hátuljában az a piros szódásszifon/tűzoltó készülék és a kék fogantyú. Vagy elemózsiás kosár!?
A végére az is kiderült, mire jó az építés elején már említett két tan színű pin. Az égadta világon semmire. Csak azért tették bele, hogy nem maradjon az asztalon és el tudják mondani: „ehhez a modellhez minden alkatrészt fel kellett használni”. Talán ettől „Advanced Build”!?
Egyébként nem. A kerekek felhelyezése például nem is tűnik annyira egyszerűnek. A rajz szerint a piros liftarmok látszólag tökéletesen megállnak a helyükön, de a valóságban dőlnek jobbra, balra és még egy távtartót is be kell csempészni a tengely közepére. El tudom képzelni, hogy egy kisebb gyereknek ez kihívást jelent. Én azonban, mint „nagy és okos felnőtt” teljesen professzionális módon megoldottam ezt is. Csak háromszor ejtettem be a piros távtartót a kocsi belsejébe.
Nyithatóak az ajtajai és van egy jól működő csörlője, úgyhogy jól el lehet játszani vele és elég stabilnak, masszívnak is tűnik.
Még néhány pótalkatrésszel is gazdagabbak lehettünk.
Nemsokára elbontom, s megnézem mit tud a B modell!?
Addig is köszönöm a figyelmet!
További Jó Játékot Mindenkinek!
2015 június 6, 02:46