Lamborghini Miura Concept 2006 by timtimgo
Mivel a Sianból GT2-es Porsche lett és nagyon megtetszett + a váltót működtető gumik kegyetlenül ki lettek nyújtva, nem akartam szétbontani egyelőre. Vettem még 1 Sian készletet, hogy azt építsem át a jövőben. Mivel ennek a Miurának a leírását az F40-el együtt vettem meg, így adta magát, hogy ez legyen a következő átépítés. A "H" váltót már ismertem, viszont a zárható ajtókra nagyon kíváncsi voltam. Az F40-hez hasonló modulos építésre kellett felkészülni. Itt is a modulokkal kezdtem természetesen, aztán jött a váz, amire folyamatosan kerültek fel a megépített fejezetek. Elsőként a váltót építettem meg, majd jöttek az ajtók. Ezt követően került sor az orr rész megépítésére, majd a hátsó traktussal zártam a modulokat, mielőtt belekezdtem volna a legnagyobb fejezetbe. A leghosszabb rész az alváz építése a modulok felpakolásával, felfüggesztéssel, küszöbbel, az ülések és motor megépítésével, tetővel és a rések betömésével. Nagyon szeretem ezt az igazihoz hasonló váltóépítést fokozatokkal és váltókarral, már tudtam hogy kell működnie, így nem hibáztam bele, mint a Ferrarinál. 4+R sebesség van, az F40-en 5+R és ott jobban is helyére áll a váltókar, itt némelyik fokozatból viszonylag könnyen kijön. A váltó után jöhettek a formát adó részek, amik közül először az ajtókat építettem meg. A váltónál megspórolt gumik itt használódtak fel az ajtónyitó mechanizmushoz. Nagyon ügyes és nagyon jól helyén tartja az ajtókat. Az orr résszel folytattam, itt a kedvenc részeim az első lámpák voltak, amik bár nem úgy néznek ki, mint az igaziak, de nagyon jó ötlettel sikerült megvalósítani, hogy mégse kelljen extra alkatrész a készleten kívül. A hátsó rész talán a legjobb része a kocsinak, marha jól néz ki és a kedvenc részem is itt található. Az ajtótól hátrafelé az oldalpanel, ami megadja a tető hátsó ívét és ahogy a dőlése ki van alakítva a megfelelő elemekkel, szerintem zseniális. Viszont az autó legnagyobb gyengesége is itt található a hátsó lámpa panel személyében, ami nagyon könnyen szétesik, ha bárhol megnyomja az ember. Összerakás közben ez elkerülhetetlen és 3-4x is szét kellett szednem a panelt, visszaépíteni a lámpákat, mire rájöttem, hogy lehet hátulról benyúlva ellentartani és összenyomni, ha elkezdenének szétcsúszni. Nyilván simán meg lehetett volna tervezni erősebbre is a kapcsolódásokat, ha nem kellett volna a készlet keretein belül maradni. Kiemelném még az ülések és a motor kidolgozottságát, a küszöbök nagyon masszívak, simán meg lehet fogni az autót középen alul, nem akar összecsuklani. A géptető-nek és a csomagtartónak "teleszkópja" van, ami szépen tartja, nem csapódnak tehetetlenül semerre. A féknyergek nekem kicsit hiányoznak, de a hozzávalók a motorhoz és az ülésekhez lettek igényesen felhasználva, talán egyszer pótolom plusz elemekből. Van hozzá golftáska is golfütőkkel, ami elpakolható a csomiba, de nekem kicsúsztak az ütők, amiket elég nehezen bányásztam ki, így a táska az autó mellett van kiállítva. Nagy élmény volt megépíteni, köszönet a kitalálójának, remélem még lesznek hasonló ötletei mondjuk a Chironból, vagy talán a jövő 1/8-as autóiból.
2024 február 15, 17:19