Kevert építés IX.
Sziasztok!
Párom által elkezdett építéssorozat kissé átalakult amolyan legó-párbajjá.
Ennek az építéssorozatnak a címe mindig ugyanaz, alkatrészforrása szintén. A két készlet, melyet összeborítottunk a 31005-ös és a 31014-es számú. Egy további készletből (4201) kivettünk egy vendégalkatrészt, a nagy, fogazott rakodókanalat.
Ebben a naplóban egy kétfunkciós munkagép építését mutatom be.
A homlokrakodó kanálon kívül rendelkezik egy hátsó árokásóval, mely 180°-ban forgatható és három ponton hajlik akárcsak a homlokrakodó kanál karja.
Az alkatrészbázist alkotó mindkét készletben megtalálható a „L” alakú 2x1 es elem. Ez a kicsi alkatrész kedvező tulajdonságai miatt helyet kap majd’ minden járműben, amit a „Kevert építés” című sorozatban bemutatunk. Ebben a markolóban a két stud-os oldalára egy-egy rácsot helyeztem, ezzel az igazi gép motorhűtő-rácsait másolja.
A vezetőállás üvegeit kettő sötét, füstszínű 1x2 kocka alkotja. Ezzel a szögletes kabinnal és a nagyméretű, ballonos gumikkal kicsit ódivatú kinézete lett a munkagépnek. Ezt a retró érzést a néhány éve új alkatrészként debütált 1x2 alapterületű, 2 lapos sor magasságú, ívelt elemekkel csaptam agyon.
A gép alja is kapott dekorációt, egy domború kör alakú 2x2-es szürke alkatrész formályában. Ez az igazi gép kardánelosztó burkolata, ugyanis ez a gép a rakodók csúcsmodellje, négykerék-meghajtású.
Építése az alvázzal kezdődik. Ebbe elöl-hátul integrálva van a gépkarok csatlakozása.
A sárga felépítmény építése lapos elemekből áll, a karosszéria formáját ferde elemek adják meg.
A kabin a 360°-os kilátást biztosító üvegekből és a kabintetőből áll.
Utolsó lépés a gépkarok megépítése és felszerelése.
ÉÉs!
Kerekire állva, amint legördült a (cipősdoboz-fedél) gyártósorról máris munkába áll a vadonatúj Caterpillar földmunkagép.
Képek következnek!
2014 október 12, 08:35