Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 242 8992
0 
0 
theme

Két technic helikopter: a legjobb studos és utódja

avatar totnes
161 napló
LEGO 8856

A 8856 Mentőhelikoptert (Whirwind Rescue) mondhatni gyűjtői szenvedélynek köszönhetően tudom bemutatni. Én bár vonzódom a helikopterekhez, túlzásnak tartottam volna beszerezni. Helyette szert tettem egy 8412 Nighthawk helikopterre, a 8880 Supercar utáni nagy váltás, a Technic Build és a Technic Play vonalakra osztódás utáni, Blakbird szerint remek kezdésnek tekinthető első Technic Build modellre. Az akkoriban még a saját dark agese előtt álló fiam azonban kérte, hogy legyen meg a korábbi nagyobb modell is. Így most ebben a naplóban röviden egymás mellett mutatom meg a két modellt, hátha aztán sor kerül rájuk önmagukban is, nem beszélve a B modelljeikről.

A most már lassan utoljára 4 éve frissült Technicopedia oldalon Blakbird - civilben tudtommal repülőmérnök - ezt az 507 elemes 1991-ben megjelent helikoptert nevezte a valaha megjelent legjobb Technic helikopternek, ami szó szerint tele van pakolva funkciókkal. (A 9391-es óta ezt mondja a legjobb kockaépítsűnek, azt a legjobb studlessesnek, de hozzáteszi, a Control Center II. helikopterét semmi sem éri utol.) Bár a teljes studos építés miatt a 8856-os öregebbnek látszik a 8412-esnél, az 1995-ös fekete helikopter kisebb, kecsesebb. A mentőhelikopter - például a 8062 univerzális készlet ikerrotoros szállító helikopteréhez képest annyira nem is hat szellős testűnek, a funkciók működtetétéhez szükséges elemek elég sok teret kitöltenek.

A lényeget tekintve, mármint a rotor flexsystem révén való négy irányba mozgathatósága megegyezik a piros és a fekete modell. Mindkét jármű vezetőfülkéjében egy botkormánnyal négy irányba dönthető a fő rotor, természetesen a rotorral párhuzamosan itt is forog a farokszárny. Azonban a 8856 emelett a rotor meghajtásának oldalán egy másik kerék meghajtásával be tudja húzni, és ki tudja engedni a kerekeit (a 8412 talpakon áll), a másik oldalon pedig két további hajtó kerék található, az egyikkel a mentéshez használandó kampó tartóját lehet fel és lehajtani, a másikkal csörlővel lehet leengedni a vas kampóját (ezek az extra funkcióknak az utódon nyoma sincs). Azonos még, hogy mindkét modell kék színű vezetőülést kapott (a 8856 két fő számára, a 8412 egy főnek), s igazán egyikbe sem érzi jól magát egy Technic guy. A feketében a flex kemény csövekkel kialakított vezetőfülke tér túl kicsi, kilóg belőle a feje búbja, a pirosban pedig fickó nélkül is nagyon szűk a hely a botkormány miatt, a műszerfal pedig bár nagyon szép kijelzőket kapott, számára szinte elérhetetlen magasságban helyezkedik el.

Két technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódjaKét technic helikopter: a legjobb studos és utódja

2020 május 3, 22:18
avatar
HSzabi1 Tényleg meglepően egy időben írtunk naplót, valóban sok idő kihagyás után! Megtaláltam a közös pontot :-) Az x99 fém daru kampó közös alkatrész a naplóinkban :-D ! https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=x99 2020 május 4, hétfő
avatar
totnes Nálad jobban el van dugva, de igazad van, valóban mindkettőnk naplózott modelljében szerepel a fém kampó. :) 2020 május 4, hétfő