Hogyan csinálj Renault tankot!
Sziasztok!
Ahogy ígértem, ma egy építési napló következne, nem másról, mint a Renault FT-17-es tankról. Egyetlen egy speciális elemet tartalmaz, aminek nagy jelentősége nincsen, szóval bárki aki picit konkrétabb Technic gyűjteménnyel rendelkezik, megcsinálhatja magának.
Múltkor a tank történetét nem nagyon említettem ezt most itt tenném:
Az 1. világháború történelmünk legelső és talán legiszonyatosabb vérengzése volt. Több mint 30 millió ember halt meg, sokak a fronton, sokakat a spanyol láz vitt el, sőt az ágyúzások is rengeteg civil áldozatot okoztak. A hadseregek eleinte villámtervvel indultak háborúba, azonban erre az ellenség is fel volt készülve. 1 év alatt létrejöttek a frontvonalak. Két lövészárok rendszer egymással szembe, köztük a drótkerítéssel, sárral és ágyú lyukasztotta földdel ellepett terültettel a "senki földjével". A katonák fiatalok voltak a legején szinte csak, 18 és 30 év között toboroztak. Sokak hazudtak korukról (13 évesek is beléptek), csakhogy ők is hősök legyenek, mert ezt tanította nekik a kor szelleme, az akkori regék, amik elfedtek minden rosszat, csak a szépet sugallták. Rohamokat indítottak a katonák, amik szinte mindig bukásssal végződtek, álló frontvonalak jöttek létre (Belgium vidéke, Isonzó vidéke, Szerba és a keleti front), újabb és újabb nemzetek jöttek a háborúba. Egyretöbb új fegyvert alkalmaztak, erre a legjobb példa a két híres csata: Verdun, Somme. Verdun-nél vetették be először a shrapnelt, lángszórót, sőt az első gáztámadások is itt történtek. Somme-nál vetteték be először a repülőgépeket, és a harckocsikat. Ebből a legelső a Mark I-es volt, amit vízszállítónak álcáztak, de termete miatt hamar kilőtték az ágyúk. Ezért gyorsan legyártható tank kellett amit a Renault gyár vállalt ez lett a Renault FT 17 (French Tank 1917). Habár első modellje 1916-ban készült el, de csak 1917-re tökéletesítették. Mikor az amerikai hadsereg harcbalépett, eme tohonya gépekből jó sokat rendeltek, végül az egész nyugati fronton elterjedt. A németek sorra kapták a vereséget tőlük, hisz ez a gép kibírta a géppuska tüzét, az ágyúk nem találták el (pici volt), és áttudott menni a lövészárkokon, de még a szögesdróton is. Forgatható lövegtornnyal először eme modell rendelkezett. habár sebessége 7,5 km/h volt, súlya igen csak könnyű, 2 tonna. A németek anyira berágtak rá, sőt Hitler is aki Somme-nál személyesen találkozott ilyennel, hogy miután a 2. világháborúban megszállták Franciaországot, ilyenekkel tartottak rendet a vidékeken.
Na akkor most jöjjön az építés, gondolom aki olvassa ezt, az e fölöttit nem nagyon olvasta végig. Ha tévedek, akkor elnézést! Nem bonyolult az egész, nem kell félni, csak annak tűnik, ahogy ezelött mondtam, rengeteg a kis szögben hajló elem, erre érdemes figyelni.
Először az egészet egy vázzal indítjuk, amire felkerül a diferenciál mű és a többi kallantyú az elkövetkezendőkben. Ahogy láthatjátok az ülés alja (kék) már fenn is van.
2016 november 11, 20:27