Hadihajó
Sziasztok!
A mai építményem méretekben, és súlyban is jobban hasonlít egy embereibb alapterületű ház paramétereire.
Az építményt nem egy, hanem több kisebb-nagyobb hajó különböző elemeiből gyúrtam össze, úgy, hogy egy 21. századi, modern, valósághű, védelmező feladatokra szánt gépóriást hozzak létre, ami part menti sekélyebb vízekben, és a nyílt óceánon is megállja a helyét.
Az modell készítésénél több fontos szempontot követtem, amiket a valóságban is elvárnak egy járőrhajónál. Az elsőfontos szempont a sebesség , és a manőverezhetőség volt. Ezek a tulajdonságai teszik lehetővé, hogy nála kisebb hajókat, motorcsónakokat is el tudjon fogni az óceánon, és bizonyos esetekben meg tudjon semmisíteni.
Ennek érdekében egy igen kicsi, és tömzsi, úszófelületet kapott, hogy kisebb legyen a közegellenállása. Ezek mellett két darab egyenként 1600 lóerős motort kapott a nagyobb sebesség, és a jobb gyorsulás érdekében.
Támadás/Védekezés:
A második szempont a tűzerő volt a célpontok megsemmisítéséhez. Ennek érdekében a hajó orr részére építettem egy 130mm-es félautomata ágyút, amit a hajó hídjáról lehet vezérelni, és többfajta lőszer is kompatibilis vele. Ki tud lőni például nagy robbanóerejű, vagy esetleg páncéltörő (SABOT) lövedékeket is. Ezekből 300 darabot tud tárolni a gép a beépített lőszerraktárban.
A fegyverzet részét alkotja még egy egy 20mm-es 6 csövű gépágyú a parancsnoki híd mögött. Ezzel a fegyverrel nem lehet olyan nagy pusztítást csinálni mint az ágyúval, de kisebb hajók, légi járművek, rakéták ellen bevethető. A rendkívül nagy tűzgyorsasága miatt viszont fedezőtűz nyújtására is alkalmas.
Légvédelem:
A gépezet a légitámadásokra is fel van készítve. A hajó tatján található egy egy 50.kaliberes ikercsöves légvédelmi löveg, ami 360°-ban képes fordulni, és a hatásos lőtávolsága 20 km felett van. A fegyverzet ezen része manuálisan, és robotikusan is működtethető.
Apróságok:
Aki szokta nézegetni a naplóimat, azok már tudhatják, hogy nálam a legapróbb részlet is számít.
Kezdetnek a működőképes horgonyt említeném a hajó orrában. Ennek a működtetése igen egyszerű. Ellentétben a szerkezeti hátterével. Ugyanis ahhoz, hogy felemljük a súlyt, el kell kezdeni tekerni a jobb oldali hajócsavart. Ez a mozgás a jobb motoron keresztül, egészen a hajó orrig tart, ahol pedig három fogaskerékkel csatlakozik egy csörlőhöz.
A bal hajócsavarral is voltak terveim, de azokat nem tudtam kivitelezni.
Így másodikként a hajó felnyitható részeit említeném.
A fülke tetejét fel lehet hajtani, hogy be lehessen látni a parancsnoki hídra.
A fülke padlózata felemelhető, ami alatt található a motortér a két kidolgozott motorral.
Valamint levehető a hajó orrának radar elnyelő burkolata a fegyverzettel együtt.
Az utolsó kis érdekesség pedig a rádiótornyon elhelyezett amerikai zászló lenne, ami jelzi a hajó hovatartozását.
Köszönöm, ha végigolvastad ezt a kisebb regényt! Remélem tetszett a napló! Sziasztok!
2019 augusztus 9, 09:52